ada kek

15 Mart 2013 Cuma

Kavrulmuş Unla Yapılan Dostlar Kurabiyesi


     Büyükler kadar çocuklarında çok seveceği bir kurabiye. Çocuklar yerken küçük dostlarını da unutmayacaklar.    Doğum günlerinde, okul yemeklerinde harika olacağını düşünüyorum.
     Dün kızımın okulunda yapılacak  sabah kahvaltısı için hazırladım.


 Malzemeler
  • 2 su bardağı kavrulmuş un 
  • 3 tk bal (yoksa 3yk şeker)
  • 1 yk tereyağ +1 küçük çb fındık yağı
  • 1 çb ince fındık
  • 1 çb ince badem veya fıstık içi
  • yarım paket vanilya kabartma tozu
  • üzeri için pudra şekeri arzuya bağlı


 Yapılışı
     Kavrulmuş unu ben Mardin'den almıştım özel helva yapımı için ileride tarifini paylaşırım sizlerle.
     Ancak evde de normal unu kavurarak yapıyoruz.    Hatta fazla kavurup bir kavonozda bekletebiliriz, üstelik unların ömrü uzamış olur.
     Normal unu teflon tavada hafifçe kavuruyoruz güzel bir koku çıkana kadar. Fazla esmerleşmeden ocaktan alıp soğuması için başka kaba boşaltıp ince çekilmiş toz halindeki fındık ve bademi ilave ediyoruz.
     Diğer malzemelerin hepsini ilave edip yoğuruyoruz . Dolapta yarım saat kadar bekletip tezgahın üzerinde
merdane ile yarım santim kadar inceltiyoruz.
      Şekilli bir hamur olmuyor, sakın telaşa kapılmayın elinizle bastırarak biraz düzeltin, istediğiniz kalıpla şekillendirin.
     Ben sevimli oldukları için kemik şeklini tercih ettim.  Hiç kalıbınız yoksa çay bardağı ile yuvarlak şekil verebilirsiniz.
     Pişirme kağıdı serilmiş tepside 160 derece fırında hemen 15 dakikada pişer.
     Ancak tepside biraz soğuduktan sonra çıkartın, yoksa hepsi yumuşak olduklarından dolayı kırılır.
     Üzerine Pudra şekeri serpin.  İyice soğuduktan sonra sevis yapın kıtır kıtır  şahane birşey bu.
     Afiyetler olsun.


26 yorum:

  1. olsada yesek nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Neden olmasın siparişte alıyorum.Maille iletişime geçebilirsiniz, arzu ederseniz.

    YanıtlaSil
  3. Şekli itibariyle kemik olması çok cici. Hav hav:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar çok seviyor bu cicileri. Ayrıca espirili buluyorum...

      Sil
  4. kavala kurabiyesine benziyor sanki, ellerinize sağlık mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşey aslında bir şeyi farklılaştırmaktan geçiyor. Sevgiler

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım.
    Hoş bir tadı olduğuna eminim.
    Afiyetler olsun.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel ciğim. Sevgiler canım.

      Sil
  6. Fındık yağı hiç kullanmam. Ayçiçek yağı özelliğini bozar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır ayçiçek yağı hiçbir değişiklik yapmaz. . Ben tarifimde kendi kullandığım malzemeleri yazıyorum o nedenle.
      Sevgiler

      Sil
    2. Ellerinize sağlık. Kavrulmuş unun satıldığını da yeni öğrenmiş oldum. Afiyetle yiyin.

      Sil
    3. Istanbul da varmı araştırmadım. Ama Doğu illerimizde satılıyor. Sevgiler

      Sil
  7. Çok lezzetli görünüyor. kıyır kıyır ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  8. elınıze sağlık afıyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bergüzaranne çok teşekkürler ederim.

      Sil
  9. sunum bir harika eline saglık birgülüm :)

    YanıtlaSil
  10. elinize sağlık yemek blogu olmadığımdan bir çok şeyi bilmiyorum inanın bir şey sormak ve bunu öğrenmek istiyorum tk nin açılımı nedir? bir çok yerde gördüm ama,bir türlü soramamıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tk=tatlı kaşığı
      yk=yemek kaşığı
      çk=çay kaşığı
      sb=su bardağı
      çb=çay bardağı
      genelde tüm tarifler de kullanılan kısaltmalar.
      Işte dilini zaman yardımcı olabilirim.
      Sevgiler

      Sil
  11. Ellerine sağlık görüntü mükemmel Canım :))Sevgiler ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizel ciğim teşekkürler canım.

      Sil
  12. Çok güzel bir paylaşım olmuş

    http://kasimtok.blogspot.com/

    #BlogYazarlarıDayanışmaPlatformu

    YanıtlaSil
  13. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sosyal medya Kafe

      Sil
  14. Bu unu bulmak kolay ise tarif muhteşem olur denemek lazım.

    YanıtlaSil