ada kek

10 Mart 2013 Pazar

Tatlı Bela Tatlısı


     Yapımı çok basit görüntüsü güzel bir
tatlı.        
      TATLI BELA

Malzemeler 
  •  Önceden yapılmış kakaolu kek ( hatta    biraz kalmış keklerden yapabilirsiniz)
  • 1 paket krema
  • 150 gr bitter çikolata
  • 150 gr böğürtlen (ben dondurulmuş aldım)
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı su

Yapılışı 
  • Bu malzemeler evde mevcutsa hemen kekleri ellerinizle veya robotla ufalayın.
  • Kremayı hafif ılıtın benmari olarak erittiğiniz çikolata ile birleştirin.
  • Ufalanmış kekleride ilave edin. Bir güzel karıştırın.
  • Nişasta şeker su ve böğürtleni bir kapta hafifçe pişirin.
  •  Böğürtlenin taneleri fazla  hırpalanmasın, hafif jöle kıvamına gelsin yeterli. 
  • Küçük kalıba 2 kaşık kadar kek karışımdan koyup iyice şıkıştırın.
  • Arasına böğürtlen tanelerinden koyun tekrar çikolatalı kek karışımından koyup iyice sıkıştırın. 
  • Kalıptan çıkarın  üzerine jöle kıvamındaki böğürtlenleri koyup buzdolabında 1 saat kadar beklettikten sonra servis yapın .
  • Özellikle  kahveyle harika oluyor. 

     Minik pastalar şeklinde yaptım çok şık oldu. İsterseniz büyük kalıpla da yapılabilir.


15 yorum:

  1. İsmi çok yakışmış bu tatlıya :)Tatlı Bela <3 Tam benlik olmuş.Böğürtlen reçelim vardı onunla yapabilirim sanırım.Deneyeceğim Tatlı Belayı :)Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Çok sevinirim. Umarım sonucu paylaşırsınız. Teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Hemen yapayım diye heves ettim geldim tarifi buldum ama evde böğürtlen yok bitter de az var. Ben kaydedeyim en iyisi tarifi.
    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüm. Ama çilek reçeli vardır sanırım veya vişne ilede şahane olur. Tavsiye ederim. Teşekkürler ziyaret için. Sevgiler

      Sil
    2. ismi çok cezbedici elinize sağlık ben çilekle deneyim

      Sil
  4. harika görünüyor elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. İsmi komigime gitti ama görüntü hoş

    YanıtlaSil
  6. Bayıldımmm, elinize sağlık, sevgiler...
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  7. Harika görünüyor.. Yemek için ısrar eden bir duruşu var.:) Ellerinize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. İsme bayıldım. Kendisine ayrı bayıldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ya bu nasıl bir şey böyle, elinize sağlık (:

    YanıtlaSil
  10. İsmi fena ,tatlı bela gerçekten :))

    YanıtlaSil
  11. Çok pratikmiş, ellerinize sağlık

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  12. Güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil