ada kek

4 Şubat 2014 Salı

Yemişli Şekersiz Tatlılar

   

     Hafif bir tatlı yaptım.  Artık eskisi gibi bol Şerbetli tatlılara pek rağbet olmuyor. 
   Bende yaptıklarım da mümkün olduğu kadar az şeker kullanmaya çalışıyorum. 
          Bu şirin tatlılar yanlızca bal ile tatlandırılı. 

  • Malzemelerim

  • 18 adet hazır baklava yufkası
  • Bol bol  kuru yemiş
  • 3/2 su bardağı bal
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Pişirme kağıdı
  • Gülümseyen bir yüz
Yapılışı 
       -Önce sıvı yağ ile tereyağını eritelim,ama sakın yakmayalım.
         -Baklava yufkasının 2 tanesini serelim,fırça ile hafif yağ sürelim ve incecik kıyılmış yemişlerden serpelim.  -            -Sonra diğer 2 yufkayı üzerine serelim, yine yağ ve yemişleri koyalım üzerine. 
           -Tekrar 2 yufka ve rulo şeklinde saralım. (Bir rulo 6 yufkadan oluşuyor)              -Ve dikkatlice 4 -5 cm kalınlığında kesiyoruz. 
        -Pişirme kağıdı serili tepsiye diziyoruz.
         - Tüm yufkalarımız bittikten sonra, kalan yağımızı minik sarmallarımızın üzerinde gezdiriyoruz.
           - Fırın sıcaklığı 160 derecede olmalı ve orta rafta pişirilmeli pempe renk alıncaya  kadar.
             -Hemen balı sıcak fırına koymalı 3 dakika kadar, bal biraz daha akışkan hale geliyor. 
              -Bu arada servis tabağına aldığımız henüz soğumamış yemişli rulolarımızın üzerine özenle balı gezdirelim.
             - İnanın harika, kalorisi az, kendisi şirin, şekersiz ve beni ye diyen bir tatlı ortaya çıkıyor.
   Afiyet olsun. 


  Diyabeti  Olanlar İçin Öneri:     Kuru yemiş olarak incecik doğranmış kuru kayısı veya kuru üzüm ilave ederseniz daha az bal kullanabilirsiniz.


34 yorum:

  1. ayy sabah sabah nasıl güzel geldi gözümee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydınlar çok sevindim. Sevgiler

      Sil
    2. Günaydınlar çok sevindim. Sevgiler

      Sil
  2. Çok güzel bi tarif hele de içinde şeker yerine bak olması daha da dikkatimi çekti. Eline sağlık. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım hafif tatlılar artık hayatımıza girmeli bence. O yüzden alışkanlıklarımızı değiştirmeye çalışıyorum. Sevgiler

      Sil
  3. şekersiz tarif olması süper, hele diyetteyken insanın canı acaip tatlı istiyor en az zararla atlatmak için birebir :)

    YanıtlaSil
  4. Çok sevdim bu tarifi. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Beğenmez olur muyum hiç bayıldım. Çok güzel olmuş, elinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım çok teşekkürler. 💖

      Sil
  6. aaa ben bu güzel tarife yorum yazdım diye biliyordum ,gönderememişim demek ki.
    tüm tatlılar böyle hafif olsa keşke:) ellerinize sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım çok teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  7. Geçen gün baklava yufkası ile börek yapmıştım. Bir kaç yufkayı da buna benzer birşeyler için kullandım. Bizim ev halkı pek sevdi...Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet hanım sizin yaptığınız tarifinde çok lezzetli olduğuna eminim. Teşekkür ederim.

      Sil
  8. Çok lezzetli görünüyor, hamur işi olmasını saymazsak çok da sağlıklı :) Ellerinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahika hanım çok teşekkürler. 💖

      Sil
  9. Benim dikkatimi çeken yönü de şekersiz olması oldu.Görüntüsü de çok güzel,ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Filiz Hanım çok hafif oluyor gerçekten.

      Sil
  10. Sunum güzel ama şekersiz tatlı benim tarzım değil şöyle bol şerbetli severim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin için de şerbetli tatlı yaparız. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  11. offf bu nasıl bir görüntüdür,ellerinize sağlık muhteşem görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. görüntü nefis sunum nefis eminim tadı da nefistir... ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı konusunda da garanti vetebilirim. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  13. Çok güzel bir tarif.. hele ki benim gibi tatlısever biri için farklı bir alternatif... Gülümseyen yüz her tarifimizde her sunumumuzda olmalı değil mi.:::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım ne güzel yorum sizinde gülen yüzünüz eksik olmasın. Teşekkürler

      Sil
  14. bu çok güzel ya tarif hoşuma gitti. teşekkürler. elinize sağlık..

    http://hur.so/dbzvo0

    YanıtlaSil
  15. süper bir tarif, sevmez olut muyuz hiç

    YanıtlaSil
  16. Süper bir tarif.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  17. nefis bir lezzet olmuş uzanıp bir tane aldım harika sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Fikir çok güzel şerbetli tatlılardan bende uzak duruyorum... Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil