ada kek

22 Temmuz 2014 Salı

Patatesli Peynirli Tuzlu Kek

Patatesli ve Peynirli Tuzlu Kek

      Haftasonları uzun kahvaltı sofralarında veya akşamüstü keyiflerinde iştahla yenilebilecek bir kek.
     Üstelik malzemeleri hemen elinizin altındaki malzemeler.
     Önce 24 cm çapında bir cam kabı fırça ile yağlayıp hazırladım.

Hamur İçin Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 1 çb sıvı yağ
  • 1 yk tereyağı
  • 1 çb sulu yoğurt (ev yoğurtları kıvamında)
  • 3 sb kadar un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çk tuz


İç Malzemesi için

  • 4 haşlanmış patates
  • 1 sb beyaz peynir
  • 1 çk tuz
  • 1çk karabiber
  • 1 çk kırmızı tozbiber
  • Üzeri için çörekotu


     Öncelikle tüm malzemelerimizle (1 yumurta sarısı hariç) yumuşak bir hamur hazırlayıp dinlenmesi için buzdolabına kaldırıyoruz..
      İç malzemesi için haşlanmış patatesleri ezip peynir ve baharatları ile birlikte fazla hırpalamadan harmanlıyoruz.
      Dolaptan çıkarttığımız hamurun yarısını önceden yağlayarak hazırladığımız yuvarlak bir fırın kabına ellerimizle açarak (hafifte kabımızın yanlarından çıkacak kadar) yayıyoruz.
      İç malzememizi de üzerine serpiştiriyoruz.
      Kalan hamurumuzu önce tezgah üzerinde hafifçe elimizle açıp malzemenin üzerini kapatacak şekilde koyuyoruz. Yanlardan fazla hamurla patatesli peynirli malzemenin çıkmamasını sağlıyoruz.
        Üzerine yumurta sarısı sürüyoruz ve çörekotu serpiştiriyoruz.
      Oğlum çörekotunu sevmediği için ben yarısına serpiştirmedim.
      Önceden ısıtılmış 180 derecede 25 dakikada piştiler.
     Afiyet bal şeker olsun.

    ( Çok kolay deneyin derim.)
 



22 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK HAYATIM:)

    YanıtlaSil
  2. Elinize saglik. Cok guzel gorunuyor. Ilk firsatta deneyecegim.

    YanıtlaSil
  3. Kek deyince aklıma hep tatlı birşeyler geliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkcası bende kek ile tuzu yanyana pek yakıştırmıyorum. Güzel olmadıgından veya olmayacağından değil de cok tatlı seven biri olarak...

      Sil
    2. ellerinize sağlık Birgül Hanım...

      Sil
  4. Ellerine sağlık güzel görünüyor.Patatesi hamur içinde pek düşünemiyorum nedende Ekmek içinde ekmek yer gib,i geliyor bana ..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten Hanım patatesli börek yaptığınızı düşünün. Yorum için teşekkürler sevgiler.

      Sil
  5. Nedense hiç denemediğim şey tuzlu kekler. Sannırım benim erkekler tatlıcı olduğundan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denerseniz çok sevinirim bende tatlıcıyım ama bu da fena değil. Teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  6. Tam benlik elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Tuzlu kek hiç denemedim Ama denemek istiyorum. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide Hanım denemeniz beni mutlu eder teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
    2. Nahide Hanım denemeniz beni mutlu eder teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  8. Harika olmuştur eminim ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  9. Ama siz böyle harika lezzetler yapınca benim de yapasım geliyor.

    YanıtlaSil