ada kek

21 Temmuz 2014 Pazartesi

Yazlık Tatlar

   Yazın gelişi sıcak havalarla hissettirir kendini. Ancak en güzeli pazara gittiğinizde gördüğünüz renklilik, o sebze ve meyvelerin tazeliği, çıtırlığı bir başkadır. Herşeyden almak istersiniz. Birçok sebzelerin yanında  kabak ta aldım.. O kadar taze idiler ve küçüktüler ki pişirmeden birşeyler yapmak istedim.
   Koyun ve inek sütünü karıştırarak çok güzel bir yoğurt yapmıştım.Bu arada şu an Balıkesirde olduğumu belirteyim.Sütler şahane ve ben bu güzelliklerden yararlanayım dedim.

Malzemeler
2 su bardağı koyuca yoğurt
Yarım kilo çıtır kabak
1 çay bardağı ayvalık zeytinyağ
Kuru kırmızı biber
Tuz

   Önce kabakları irice rendeleyip tuzladım. 10 dakika sonra sulandılar.Suyunu sıktıktan sonra 2 yk kadar yağ ile teflon tavada hafifce soteledim.  Yayvan bir tabağa alıp hemen buzluğa koydum. 5 dk kadar beklettim.
   Tuzlu yoğurt ile karıştırdım. Üzerine kalan zeytinyağı gezdirdim. Yine kendi kuruttuğum Balıkesir biberlerini serptim.
   Çok leziz oldular.  Normalde mayonez ile tatlandırırız bu tarz mezeleri ama inanın hiç gerek kalmadı. Mevsiminde ve yerinde alınan tatlar ekstra tatlara ihtiyaç hissetmiyorlar.
   Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder