ada kek

2 Eylül 2014 Salı

Balık Çorbası

     Marmara da, Karadeniz de bolluk bereket zamanı. Balık avlama mevsimi başladı. Balıkçılarımıza bol bereketli, bol kazançlı bir mevsim diliyorum.  Bu akşam  en güzel  yenecek şey bir balık çorbası diye düşündüm.Genelde unutuyoruz yazın çorba içmeyi. Halbuki  balık çorbasına  en uygun balıklar bu zamanlarda oluyor.
     Eşim iskorpit almış, bende hem tava hem çorba yaptım. Yapımı çok basit ama besleyici değeri süper. Balık yerken nazlanan çocuklara da balık yedirmenin kolay yolu olabilir.

Malzemeler
  •  4 adet iskorpit balığı
  • 1 orta boy patates
  • 1 orta boy havuç
  • 1 orta boy kurusoğan
  • Yarım demet maydanoz
  • Yarım limon suyu
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çk tuz
  • 1 çk karabiber
  • Arzuya göre2 diş sarmısak
Yapılışı
  • İskorpitin iç organları, kuyruk ve sırtındaki dikenler çok iyi temizlenmeli.
  • Yıkanıp haşlanması için 6 bardak kadar su ile15-20 dk kadar kaynatılmalı ..
  • Süzerek suyu ayrıştırmalı ve sebzeler doğranarak bu suda haşlanmalı.
  • İçine zeytinyağıda kaynarken ilave edilmeli.
  • Diğer taraftan haşlanan balığın etleri kemiklerden ayrılır.
  • Balıksuyunda sebzeler haşlanınca blendırdan geçirilir.
  • Ayıkladığımız balık etlerini sebzeli suya ilave edip bir taşım daha kaynatırız.
  • Arzu edilirse dövülmiş 2 diş sarmısakta ilave edebiliriz.
  • Çorbamız hazır.
  • Basit kolay ve yalın bir çorba.
  • Afiyetler olsun. Bereketi bol olsun.

12 yorum:

  1. balık çorbası çok değişik geliyor..hiç yemedim lezzetini merak ettim doğrusu...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seda hanım inanın bende önceleri balık çorbası içmezdim. Birkez denedim. Artık hep yapıyorum çok güzel denemenizi tavsiye ederim. Sevgiler

      Sil
  2. elinize sağlık bir balıkla yapayım oğluma inşallah sever

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğini düşünüyorum Funda hanım Oğlunuza sevgileer.

      Sil
  3. Canim ellerine saglik. Dedem denizci oldugu icin bizim evde balik çorbasi çok yapilip içilirdi. Şimdilerde unutuldu bu lezzet 😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülden Hanım siz yeniden canlandırırsınız bu lezzeti eminim.
      Teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  4. Balığı gerçek anlamda çok severim. Hele yazın olmadığından nasıl canım çeker. Ama nedense çorbasını yiyemezmişim gibi geldi hiç denemedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım balığı seven inanın çorbasını daha çok sever.
      Bir kez denemeniz yetecek inanın. Sevgiler

      Sil
  5. Güzel ve pratik bir tarif olmuş teşekkürler ellerinize sağlık sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  6. Çok vitaminli olduğu kesin. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide Hanım hem vitaminli hem leziz. Teşekkürler sevgiler

      Sil