ada kek

1 Mayıs 2015 Cuma

Elmalı Pay


     Hafif ve kolay tatlar her zaman favorim. Artık çok zaman harcamak lüks diye düşünüyorum. Kendimce tatlar oluşturmaya çalışıyorum.
     Sağlıklı olduğundan içeriğinden emin olduğum kahve veya çay eşliğinde günün her saatinde yenmesinde sakınca olmayan tatlar 10 numara 5 yıldız diyorum.

Malzemeler
  • 3 su bardağı kalecik un
  • 4 yk katı yağ (teryağı tercih edilir)
  • 2 yk pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 çimdik tuz
Üzeri için
  • 3 sert elma
  • 3 yk pudra şekeri
  • 1 tk tarçın
  • 1 çb ceviz
Yapılışı
  • Hamur için olan malzemeleri soğuk olarak yoğurup dolaba kaldırıyoruz.
  • Elmaları irice rendeleyip tencereye koyuyoruz.
  • Pudra şekeri ile birlikte sulandırmadan çok az soteliyoruz.
  • Ocaktan indirdikten sonra tarçın ve ceviz ilave ediyoruz.
  • Dolaptan hamuru çıkarıp mandalina büyüklüğünde bir parça ayırıyoruz.
  • Çok oyalanmadan merdane ile açıyoruz.
  • 20 cm çapında kalıba yanlara çıkacak şekilde yerleştiriyoruz.
  • Elmalı içi üzerine döküyoruz.
  • Ayrılan hamura az daha un ilave edip rendeliyoruz.
  • Cevizlerin yanmaması için hamurun en üste serpiştiriyoruz.
  • 170 derece ısınmış fırında 20-25 dk pişiriyoruz.
  • Biraz ılıyınca pudra şekeri arzuya göre ilave edebilirsiniz.
  • Sevdiklerinizle beraber yemek hoş olur.

18 yorum:

  1. Gece gece bu paylaşılır mıı :)) diyetteyim vicdan yahuu :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız yapılmazdı siz diyete devam. Sevgiler

      Sil
  2. E gayet kolaymış benim aklım çıkıyor elmalı pay yapmaktan ama şimdi korkmuyorum. Tarifinize bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım teşekkür ederim gayet kolay bir tarifi sonuçta mükemmel.

      Sil
  3. Ne zamandır yapmadığımı farkettim..:) Tarif iyi oldu...Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  4. Elmalı lezzetleri evcek seviyoruz. Bunu denemeli....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elma'nın girmediği eve doktor girer derlermiş bence sizde deneyin teşekkür ederim

      Sil
  5. Çok güzel olur çayın yanında, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bende elmalı lezzetlere. bayılıyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Elmalıolurda güzel olmazmı ? Ellerine sağlık. Afiyetle

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten elmanın pişmiş hali de pişmemiş hali de çok güzel oluyor, bende seviyorum Nursevin Hanım teşekkür ediyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil hanım teşekkür ederim ne mutlu bana.

      Sil