ada kek

19 Kasım 2014 Çarşamba

Lor Dolması

     Bu yeni yaptığım lezzeti çok seviyorum. Hem kolay, hem sağlıklı, hem Vejeteryanlara uygun ve leziz. Herkesin seveceği bir tat.

     Malzemeler
  • 1 bağ  pazı 
  • 1 su bardağı lor
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1/2 sb süt
  • 4 yk tereyağı 
Yapılışı 
  • Pazı yapraklarını kaynar suya batırıp hemen soğuk su içine alırız.
  • Bulguru 1/2 bardak sıcak suyla ıslatırız. Sütü üzerine ilave ederiz.
  • Lor ve tereyağın yarısını ilave ederek elimizle yoğururuz.
  • Yaprak sarması yapar gibi bolca iç koyarak sararız. 
  • Yarım sb sıcak su ile suyunu çekene kadar pişiririz.
  • Piştikten sonra kalan tereyağını kızdırıp  üzerine dökeriz. 
  • Bu şekilde 5 dk kadar fırına sürerek daha harika bir lezzet elde ederiz.
  • Afiyetler olsun.



8 yorum:

  1. Ellerinize sağlık arkadaşım farklı bir lezzet, mutlaka denemeliyim..:) sevgilerimi bırakıp sizi takibe aldım...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık arkadaşım, farklı bir lezzet mutlaka denemeliyim....sevgilerimi bırakıp sizi takibe aldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazonunyemektarifleri Teşekkürler. Denediğiniz zaman paylaşır ve yorumunuzu söylerseniz sevinirim.
      Sevgiler

      Sil
  3. takibe alaöadım yardımcı olursanız telafi ederim

    YanıtlaSil
  4. Dolma süper ellrinize sağlık. Yorum bırakma etkinliğinden geliyorum. Sevgiler.
    www.yemekkutusu.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  5. Betül Hanım çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Erzurum yöresine aittir lor dolması..Bende çok severek yaparım..Üstüne azıcıkta süt kaymağı yada krema dökerek fırında pişerse dahada lezzetli oluyor..Elinize sağlık sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Akasyakokusu gerçekten fırında da süper oluyor. Bende ilk Erzurum'da tatmıştım bu lezzeti. Herşey yöresinde ki malzemelerle daha bir lezzetli oluyor. Lor dolması yaparken içine Ariste nin Tulum Peynirin dende ilave
    ediyorum müthiş lezzet veriyor. Sevgiler

    YanıtlaSil