ada kek

3 Kasım 2014 Pazartesi

Pastırmalı Madımak Yemeği

     Bahar aylarında, hemde sonbaharda kendiliğinden yetişip, toprak ananın  Anadolu topraklarına hediye ettiği bu ot çok lezzetli.
     Artık kurutulmuş Madımak  da bulmak mümkün. İstediğiniz mevsimde, canınız istediği zaman rahatlıkla Madımak pişirebilirsiniz.
     Özellikle çocuklarımıza ve gençlerimize unutulmaya başlayan bu lezzetleri tattırmalıyız.

,

Malzemeler 
  • 200 gr Madımak veya 100 gr kurutulmuş  madımak
  • 1 çb ince bulgur
  • 5 dilim çemenli pastırma
  • 1 kuru soğan
  • 2 diş sarmısak
  • 1 yk Salça
  • 4 adet ince acı turşuluk biber
  • 1/2 çb sıvı yağ
  • tuz,toz biber, karabiber

Yapılışı
  • Madımaklar ayıklanır, çöpleri ayrılır.
  • Önce yağda soğan ve biber sotelenir. 
  • Ardından Salça ve minik doğranmış sarmısaklar ilave edilir.
  • Madımaklar ve baharatlar eklenip tencerenin kapağı kapatılır.
  • Kısık ateşte hafif sulanması beklenir. 
  • Pastırmalar elle parçalanıp ilave edilir.
  • 2 su bardağı ılık su ile kaynatılır. 
  • İnmeye yakın bulgur ilave edilir. 5 dk sonra ocak kapatılır. 
Sıcak servis harika olur.

14 yorum:

  1. Bu gün pazardan ben de çok güzel otlar aldım.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar geldi artık o kadar çok ot varki bu fırsattan yararlanarak nefis lezzetler yapabiliriz. Sevgiler

      Sil
  2. Canim eline saglik bende bu hafta isirgan yaptim sifa olsun diye 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de Ellerinize sağlık Gülden hanım.

      Sil
  3. Madımak çok faydalı bir ot ama ben tadını bile unuttum:( İrmir de denk gelmedim, Çocukken hatırlıyorum Ankara da annem(rahmetli) yapardı.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köylü pazarlarında her daim satılıyor. Umarım bulup tadını tekrar hatırlarsınız.
      Sevgiler

      Sil
  4. Çok güzel bir paylaşım olmuş

    http://kasimtok.blogspot.com/
    #BlogYazarlarıDayanışmaPlatformu

    YanıtlaSil
  5. Adını ilk defa duyduğum bir ot. Ama o kadar güzel hazırlamışsınız ki tatmış kadar oldum :)
    ellerinize sağlık...,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençler gerçekten otları pek tanımıyorlar.
      Sevgiler

      Sil