ada kek

26 Aralık 2014 Cuma

Bakla Salatası

     Bu gün zamansız bir işe kalkıştım. Ayın başı değil, haftanın başı değil, yılın başı hiç değil. Evet diyete başlamak için alışılmış uygun zamanlardan biri değil ama bu akşam saatleri itibariyle diyete başladım.
     Ve ilk salatamı yaptım.Umarım başarılı olurum. Önce evdeki malzemeler dedim. Dolabı açtım.  Yazın sonunda bolca bakla almıştım. Bu gün onlarla başlamaya karar verdim ve Birgül ce bir salata yaptım.

Malzemeler 

  • 600 gr kadar dondurulmuş iç bakla 
  • 1 kapya biber 
  • 2 yeşil biber 
  • 1 küçük kuru soğan
  • yarım demet dereotu 
  • 1 domates
  • 1 limon suyu
  • 2 yk zeytinyağı
Yapılışı 

  • Önce iç baklalar 2 su bardağı su ile haşlanır. 
  • Bir kenarını hafifçe sıkınca kabuğu ayrılıyorsa yeterince haşlanmış demektir.
  • Rengini korusun diye hemen soğuk suya alınır.
  • Süzülür ve tek tek baklalar kabuklarından ayrılır. 
  • Tüm malzemeler incecik doğranır. 
  • Dereotu nun bir kısmı ayrılır.
  • Malzemeler birleştirilir az tuz, az yağ ama bolca limon ilave edilir.
  • Servis tabağına alınır. Üzerine kalan dereotu serpiştirilir.

    Çok güzel ve leziz oldu. Hem sağlıklı hemde az kalorili bir diyet yemeği. Farklı sofralarda kullanabilirsiniz.
     Afiyetler olsun.

31 yorum:

  1. Güzel bir salata olmuş. Ellerinize sağlık
    Sevgiler
    cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Şeniz Hanım çok teşekkürler ederim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. elinize emeğinize kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık ablacım. Çok hafif güzel bir salata olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyhan cığım Sağol canım.💕.

      Sil
  5. elinize sağlık bende diyetteyim bakalım pek başarılı olamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inşallah başarılı olursunuz Funda Hanım.

      Sil
    2. Inşallah başarılı olursunuz Funda Hanım.

      Sil
  6. elinize sağlık deneyeceğim...sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Kolay gelsin....Ben diyetle verdiğim kiloları hep geri aldım, o yüzden bu yaz diyet yok bakalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende başlıyorum sonu gelmiyor. Inşallah birkaç kilo diyorum.

      Sil
  9. Birgül Hanım diyet yapmak için tam zamanı. Ben de çok katı değil ama yapmaya çalışıyorum. Kendim yapmasam da kapı çalıyor, dolu bir tabak geliyor. İşimiz çok zor.Bu arada salatanız çok güzel, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyet yapmak için mutfakla uğraşmamak gerekiyor. Her gün özellikle hamur işi beni mahvetti. Sevgiler

      Sil
  10. Ellerinize sağlık afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  11. Gorüntü muhteşem..Eminim lezzetide güzeldir.. Ellerine saglık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Filiz Hanım sevgiler.

      Sil
  12. Baklayı çok seviyorum. Bir de salata olarak deneyeyim.. Ellerinize sağlık...)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende severim Fava da harika oluyor.
      Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  13. Öncelikle Kazan mübarek,diyetin hayırlı ve başarılı olsun.Salata da muhteşem görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Gülten hanım inşallah . Teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil