ada kek

24 Aralık 2014 Çarşamba

Çikolatalı Ekmek

     Çikolatalı Ekmek yeni denemem. Tadanlar oldukça başarılı ve lezzetli buldu.
     Bende gramajını belirlemek için ve aynı lezzeti yakalamak için ölçülerimi gram  olarak ayarladım.
     Sonuç beni memnun etti. Umarım deneyenleri de memnun eder.
     Herkes yapabilir diyor ve tarifimi paylaşıyorum.
     Ekmek makinasında yapabileceğiniz gibi fırında da yapabilirsiniz. Ben her iki şekilde de yapıyorum.
     Yayvan ve az yükseklikte ki isteklerde 25×40 boyutundaki bir fırın tepsisi kullananıyorum.
     Yukarıdaki görselde ki ekmeği ekmek pişirme makinasında pişirdim. Daha al benili  bir görüntü oluyor, her noktası harika pişiyor emin olabilirsiniz.

Malzemeler 
  • 250 gr süt
  • 5 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 50 gr yumuşak tereyağı
  • 400 gr un
  • 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • 3/2 su bardağı damla veya kırılmış çikolata. (80 gr kadar)
Yapılışı 
  • Tereyağı , tuz, şeker ve ılık süt birleştirilir. 
  • Tahta bir kaşıkla şeker eriyene  kadar karıştırılır. 
  • Unun tamamı ilave edilir.
  • Unu karıştırmadan evvel kuru maya serpiştirilir. 
  • Direk sıvılarla maya buluşturulmaz. 
  • Pürüzsüz hamur yoğrulur.
  • 2 saat kadar üzeri kapalı olarak biraz kabarması beklenir.
  • Damla çikolatalar ilave edilir.
  • Sonra pişirme tepsisine alınır.
  • Ilık bir ortamda 1 saat kadar tekrar kabarması beklenir.
  • Fırını orta kısmında 150 derecede 1 saatte pişiyor.
  • Pişerken  kontrolde fayda var her fırın değişik performans gösterebilir. 
  • Ekmek pişirme makinasında ise önce sıvılar.
  • Sonra un maya ve damla çikolatalar ilave edilir.
  • 3,5 saat ayarı yapılır ve pişirilir.
  • Afiyetler olsun. 


9 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık,mis gibi kokusu geldi burnuma..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Arzu Hanım. Sizinkiler yanında sözü olmaz.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler Arzu Hanım. Sizinkiler yanında sözü olmaz.

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık bugünlerde tatlı krizindeyim çikolata lı ekmek te iyi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet.. krize giren yanlız ben değilmişim. Az kalori ile çok iş yapan ekmek diyorum.

      Sil
  5. Ellerinize sağlık mis gibi kokusu geldi sanki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibel Hanım. Evde ekmek kokusunu gerçekten önemsiyorum. Akşam herkesin eve gelmesine yakın pişiriyorum.
      Eve gelenlerin mis gibi kokuyor demesi çok hoşuma gidiyor. Sevgiler

      Sil
  6. elinize sağlık hem sağlıklı hem miss

    YanıtlaSil
  7. Ekmek makinasında daha güzel olacağına kuşkum yok.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil