ada kek

28 Aralık 2014 Pazar

Damla Çikolatalı Cupcake

     Bu cupcake sürekli yaptığım ama her seferinde değişiklik yapabildiğim bir cupcake.
     Bolca damla çikolata ilave ederek bu kez harika çikolatalı bir kek elde ettim
     Şayet yazın minik parçalı meyveler kurutmuş isem onları kullanır, değişik kuru meyveli kek elde ederim. Üstelik aynı ana malzemelerle.
     Sizde deneyin tek bir tarifle birçok cupcake çeşidi yapın derim.

Malzemeler 

  • 1 tepeleme su bardağı un
  • 3/2 su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağı 
  • 1 yumurta 
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı damla çikolata 
  • 1 tepeleme yemek kaşığı kakao 
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu 
  • 1 paket  vanilya 
  • Minicik tuz
Yapılışı 

  • Şeker ve yumurtayı birlikte çırpın içine minicik tuzu ilave edin. 
  • Tereyağı da katıp çıpmaya devam edin.
  • Süt ve kakao ilavesi ardından çırpmayı durdurun. 
  • Un, kabartma tozu ve vanilya ilave edip elle veya spatula ile nazikçe tüm malzemeleri birbirine katın.
  • Enson damla çikolataları ekleyip, hamuru kağıt kalıplara 3/2 oranında paylaştırın. 
  • 160 derece fırında 15 dakika civarında pişiyor. 
  • Afiyetler sizle olsun.



34 yorum:

  1. ellerinize sağlık enfes görünüyor &

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler yabanmersini beğenmenize sevindim.. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık ben de cupcake seven biri olarak çok beğendim :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek hanım teşekkürler. Tatlısız yapamıyoruz. Hele kahve yanında nefis.

      Sil
  4. Ellerinize sağlık kaç gündür canım kek istiyordu,artık daha fazla dayanamayacağım sanırım:))Afiyetler olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Arzu Hanım teşekkürler. Tatlıyı sevmeyen bayan yok sanırım hele çikolatalı ise.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım benim.
    Bazı tarifler öyledir ne eklersen yakışır.
    Çikolatalı lezzetlere hiç dayanamam zaten.
    Sevgilerimi bıraktım tatlım.💟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim
      Senin sevdiğin herşeyi bende severim. Bir kahve ile ile beraber çikolata lezzeti çok güzel oluyor.. Sevgiler

      Sil
  7. ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor :))

    YanıtlaSil
  8. Damla çikolatalı hmmmm çok severim. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolatayı sevmeyen kadın yoktur diye biliyorum. Sevgiler

      Sil
  9. Canım görüntü süper lezzette görüntüsünden belli zaten.O zaman ellerine sağlık demek kalıyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım
      güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  10. cup kekleri seviyorum ben. Hem çocukların eline tek tek vermek hoş oluyor hem de aynı hamuru çeşitlendirebiliyorsun. Ellerine sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım aynen sizin gibi düşünüyorum. Teşekkürler

      Sil
  11. Canim eline sağlik. Okula beslenme için sık sık yapiyorum bu tarifi 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülden ciğim en sevilen kek Cup cake sanırım. Teşekkürler canım.💕

      Sil
  12. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Bende çok severim helede çikolatalı..Elinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sevdiklerimi sevenleri seviyorum.
      Teşekkürler

      Sil
  14. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık ♥ nefisss

    YanıtlaSil
  15. çok sevilen nefis bir lezzet ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil