ada kek

12 Aralık 2014 Cuma

Susamlı Tahinli Çörek

     Çörek  ve kurabiye genelde çok sevilen hem çay ile hem kahve ile yakışan tatlar. Hatta mutfağa girdiğimizde  atıştırma yapmadan duramadığımız minik şeyler.
     Bu çöreklerin susamlarını ve tahini Birecik ten almıştım. Tahinin  kapağını açınca mis gibi kokusunu daha evvel aldığım hiçbir tahin de hissetmemiştim.
     Bu kadar lezzetli olmalarında malzemelerin büyük katkısı olduğuna inanıyorum.
     Fazla şekeri olmayan ve tahin sevmeyenlerin bile çok hoşuna gidebilecek bir tat. Basit kolayca yapılabilecek farklı bir lezzet.

Malzemeler

  • 1/2 çb susam yağı (Tahinin üzerinde biriken yağ kısmını kullanabiliriz)
  • 1/2 çb ayçiçek yağı
  • 1 çb şeker
  • 1 çb nişasta
  • 1 yumurta
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 2,5-3 sb kadar un
  • 1,5 çb tahin
  • 1 yk seker
  • 1 sb kavrulmuş susam
Yapılışı

  • Sıvı yağlar ile şeker fazla çırpılmadan  karıştırılır.
  • Yumurta ilave edilir ve hepsi karıştırılır. 
  • Nişasta , un ve kabarma tozu da ilave edilerek hamur elle yoğrulur. 
  • Vakit varsa yarım saat kadar hamur dinlendirilir. 
  • 0,5 cm kalınlığında merdane ile açıp çay bardağı ile yuvarlaklar elde ederiz.
  • Pişirme kağıdı serili Tepside 160 derecede hafif sararıncaya kadar pişiririz. 
  • Ilık çöreklerin üzerine tahinli şekerli malzeme sürülür. Ve 2 çörek birbirine yapıştırılır.
  • Kenarlarada biraz tahin sürülür ve susamlara bulanır. (tekerlek gibi)
  • Bir süre açıkta bırakılır ve ikram edilir.
  • Afiyetler güzel tatlar olsun.



34 yorum:

  1. Bol kaloril bir çörek olmuş. Ama nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.
    Sevgiler
    cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık enfesss :)) bedismutfakta.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler beğenmenize sevindim. Benim de favorim şekerinmutfağı sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Uzanıp alsam dedim :) ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mine Hanım yakınsanız gönderirim. Ya da buyurun beraber yiyelim. Teşekkürler ederim.

      Sil
  5. elinize sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
  6. Funda Hanım çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım , bayılıyorum tahinli tariflere ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Çizel ciğim çok lezzetli oluyorlar. Sevgiler

      Sil
  9. Susam ile tahinin müthiş uyumu.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten birbirlerine çok yakışan iki malzeme. Teşekkürler Filiz hanım.

      Sil
  10. En sevdiğim kurabiyedir elinize sağlık görüntü süper..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  11. Çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  12. ne güzel bir lezzet harika görünüyor denenmeye değer ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeye değer görmeniz beni sevindirir.
      Sevgiler

      Sil
  13. ellerinize sağlık, çayımın yanına aldım birtane:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet bal şekerler olsun. Sevgiler

      Sil
  14. Ellerine sağlık canım.
    Afiyetler olsun.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Emelim teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  15. Çok güzel olmuş Birgulcum Ellerine saglık LEZZET TRAMVAYI

    YanıtlaSil
  16. Son dönemlerde pek şekerli yemediğimden olsa gerek, tam kalori bombası gibi geldi bana, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokta fazla değil aslında ama şeker iyi gelmiyorsa O zaman haklısınız.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  17. Susam ve tahin... ikisini de çok severim.. bayıldım bu tarife...))) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım bende çok severim hem tahin başka ülkelerde pek kullanılmıyor sanırım.o yüzden değerli benim için.

      Sil
  18. elinize sağlık, yine süpersiniz

    YanıtlaSil
  19. susam ve tahinin hünerli elde müthiş buluşması. mis mis ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel yorum Sevda hanım teşekkür ederim.

      Sil