ada kek

27 Ocak 2015 Salı

Evde Kefir Yapmak



      Kefir kıymeti yeterince bilinmeyen bir besin kaynağımız.
     Yaklaşık 3 yıldan beri evde düzenli olarak kefir yapıyorum.  Belki de üretiyorum demek daha doğru olur.
     Kalsiyum bakımından çok zengin. Üstelik sütün laktozuna karşı alerjisi olanların  tüketmelerinde bir sakınca bulunmuyor.
     Kefirin beyaz dut biçiminde bir mayası var. Yukarıdaki resimde aşamalarını sırasıyla gösterdim.  Bir yemek tarifi gibi anlatayım istedim. Kefir üretmek sanıldığı gibi zor birşey değil.

Malzemeler 

  • Kefir mayası
  • 1/2 günlük süt
  • 1 büyük cam kavanoz
  • Tahta kaşık
  • Ince gözlü plastik süzgeç
Yapılışı

  • Kavanoza kefir mayamızı koyuyor, üzerine sütümüzü ilave ediyoruz.
  • Mutfakta ki kapalı bir dolaba 24 saat beklemesi için kaldırıyoruz. 
  • Mutfak ısısı kefirimizin mayalanması için uygun bir ortam.  Mutlaka karanlıkta bekletilecek. Ve sarsmayacağız. 
  • 24 saat sonucunda kavanozun alt kısmı hafif sulu bir görüntüde olur.
  • Tahta kaşıkla iyice karıştırırız. 
  • Sonra süzgeçten geçiririz.  Süzgecin üzerinde ki mayaları tekrar kullanmak için, akan suyun altında iyice yıkıyoruz. 
  • Vee tekrar temizlenmiş Kavanoza koyup sütünü ilave edip dolabımıza kaldırıyoruz.
  • Kefirinizin üzerine sızma zeytinyağını gezdirip afiyetle içebilirsiniz.  
  • Önemli olan metal kullanmamak.
  • Kefiri içemeyenler hamur işlerinde rahatlıkla kullanabilirler. 
  • Deneyin isterim.


40 yorum:

  1. Benimde kefir mayam buzdolabinda bekliyor.. Hastasonu mayaliyim artik..Mayalarkende senin bu postundan yararlanicam..tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Buzdolabından çıktıktan sonra ortama alışması gerekiyor biraz. 2-3 kez kefir elde ettikten sonra tam lezzetini buluyor. Sevgiler Filiz Hanım

      Sil
  2. Merhaba;
    benim kefir bir süre dolapta su da bekledi sonrasında iki kez mayalama yaptım tutmadı küstü bana galiba:))
    bozulmadığına eminim beyaz ve diri görünüyorlar dün gece yine mayaladım bakalım bu sefer barışacak mıyız. Çok faydalı ve lezzetli tavsiye ederim ben de denemek isteyenlere.
    (Bir keresin de cacık denedim yoğurt yerine sadece kefir hoşumuza gitti)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inşallah tutar havalar soğuk. Umarım mutfağın ısısı normaldir. Ara vermezseniz çok güzel lezzet yakalıyorsunuz. Sevgiler

      Sil
    2. haklısınız canım ilk yaptığım aralar sıkça süt alınıyordu çocuklara da veriyordum ama onlar tayin olup gidince artık hafta bir kez alıp yoğurt mayalıyorum haliyle ara verince verim azaldı :))

      Sil
    3. Artık kendinize de önem verin derim. Çocuklar gitmişler Allah kavuştursun. Ben 2 günde bir 1 kg süt alıyorum yetiyor.
      Alışkanlık yaparsanız devam edersiniz. Sevgiler

      Sil
  3. Ellerinize sağlık ben kefiri bulamadım,mayasını aldım sütçüyü bekliyorum getirsin hemen yapıcam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sütçü gelmezse günlük süt alın marketten daha güzel oluyor . Sütçüden alacaksınız kaynağını süzün öyle yapın bence.
      Sevgiler

      Sil
  4. kEFİRİN ÇOK FAYDASI VAR AMA HİÇ DENEMEDİM.
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inşallah bir hatırlatma olmuştur denersiniz
      Sevgiler

      Sil
  5. Çok severim ama hiç denemeye cesaret edemedim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan hanım deneyin cesarete ihtiyacınız yok.

      Sil
  6. Eskiden yapıyordum ama mayam bozulunca mecburen ara verdim.Hazır olanlarda aynı faydaları sağlıyor mu bilmiyorum ama daha pratik herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakınsanız mayam çoğalınca size verebilirim. Nergis Hanım. Sevgiler

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim İzmir'deyim, burada da bulabilirim ama ilgilenemedim bir türlü :) Sevgiler.

      Sil
  7. Ellerine sağlık. Ben hiç kefir kullanmadım. Tadınıda bilmiyorum. :( ellerine sağlık.. Afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nursevincelezzetler denemekte fayda var bence.

      Sil
  8. Ellerine sağlık canım ,
    Kefirle ilk tanışmam eşimin kuzenine ziyaretine gittiğimde olmuştu…
    Zannedildiğinin aksine kolay ve çok bereketli bir mayası var…
    Sevgilerimle canım öpüyorum seni kocaman…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim aynen gerçekten çok kolay.
      Teşekkürler.

      Sil
  9. Merhaba, Ben de bir süredir kefir mayalıyorum, ama bu ara biraz ihmal ettim. Bir şey dikkatimi çekti. Ben mayalayıp süzdükten sonra kefiri iyi suyla yıkıyorum. Çeşme suyu değmeyecek diye biliyorum gerçi siz uzun zamandır yaptığınıza göre bir sakıncası yok çeşme suyunun öyle mi? Afiyet şifa olsun. Sevgiler.
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende önceleri çok titizlik gösteriyordum. Yazın Balikesir de oluyorum. Suları çok kireçli o yüzden iyi su ile yıkıyordum. Şu an istanbul dayım musluk suyu kireçli olmadığı için yıkıyorum. Sonuçta hiç bir değişiklik olmuyor. Size de şifa olsun.

      Sil
  10. ellerinize sağlık , ne güzel bir bloğunuz var :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ama blog konusunda aynı fikirde değilim.
      Sevgilerimle

      Sil
  11. Nilgün Hanım denemenizi tavsiye ederim. Seveceksiniz.

    YanıtlaSil
  12. Kefir çok faydalı ama ben nedense süt benzeri şeyleri sevemedim bir türlü. Yoğurt ve peynir ile idare etmeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet insan bazı tatlarla anlaşamıyor.
      Sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  13. Canım ellerine sağlık denemek lazım,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Derya hanım aynen denemek
      lazım.
      Sevgiler

      Sil
  14. Dolapta benimde mayam vardı epeydir yapmıyordum yarın bende yapayım artık iyi oldu hatırlattığınız teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal Hanım bence de yapın. Bozuldu diye düşünmeyin 2 nci de tadı tam olacaktır.
      Ben teşekkür ederim.

      Sil
  15. Özellikle çocuklar için çok önemli bir besin.. Paylaşımınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Ben de teşekkür ederim Ayşegül hanım. Keşke çocuklara sevdirsek. Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,
    Blogunuz ve yazılarınız harika sizi takibe aldım bende beklerim.
    http://www.hayatimakyajla.com/

    YanıtlaSil
  18. Ebru hanım Teşekkürler. Beğendiğinize sevindim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Kefiri çok seviyorum..Özellikle bayanlar için kemik erimesine karşı da çok faydalı.Ben hazır alıp tüketiyorum..En güzeli tabi ki ev yapımı olanı..Bakalım ona ne zaman sıra gelecek ben de:))Ellerinize sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu cuğum o kadar güzel lezzetler hazırlıyorsun ki. Mutlaka kefire de sıra gelecektir. Gerekli olursa ben kefir mayası verebilirim.
      Teşekkürler

      Sil
  20. nedense yapımı hep zor gelmiştir bana cocuklarım icin bu tariften faydalanarak deneyecegim ellerinze sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. Gülşah Hanım deneyin lütfen. Kalsiyum çocukların gelişimi için çok önemli. Teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil