ada kek

14 Ocak 2015 Çarşamba

Fındık Unlu Kara Kız Tatlısı

     Havalar soğudukca sanki tatlı ihtiyacımız artıyor gibi. Şerbetli tatlılar bana biraz ağır gelir sanki daha az tüketirim.
     Bu gün nedense Şerbetli bir tatlı istedi canım.  Sanırım soğuk hava dan dedim kendimi kandırdım.
     Tatlım  Şerbetli ama görünümünde hiç şerbetin izi bile bulunmuyor.

Malzemeler 


  • 1 su bardağı  ince öğütülmüş  fındık
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ 
  • 150 gr margarin 
  • 1/2 çay bardağı pudra şekeri
  •  80 gr eritilmiş bitter çikolata 
  • 1 yumurta 
  • 1 tatlı kaşığı elma sirkesi
  • 1 paket kabartma tozu 
  • Aldığı kadar un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • 20 adet kadar tüm fındık

Yapılışı

  • Toz şeker ve su ocağa kaynaması için bırakılır. 
  • 10 dk kaynadıktan sonra ocaktan alınır.
  • Soğuması için beklemeye bırakılır 
  • Önce margarin eritilmeden fındık tozuna yedirilir. 
  • Sonra tüm malzemeler birleştirilir. 
  • Biraz sıkıca bir hamur yapılır.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlanır. 
  • Üzerlerine parmak basılır. 
  • Bu şekilde yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.
  • 180 derecede hamurlar hafif çatlayana kadar pişirilir.
  • Hafif ılık olana kadar bekletilir.
  • Üzerlerindeki çukurlara birer fındık konur.
  • Bu arada soğumuş  olan şerbet fındıklı topların üzerine dökülür.
  • Fındıklı topların çatlakları biraz büyümeye başlayınca hemen tatlılar şekli bozulmadan başka kaba alınır. 
  • Az Şerbetli hafif bir tatlı oluyor.
  • Hemen afiyetle yiyebilirsiniz. 


     

47 yorum:

  1. Merhaba filiz hanımın etkinliginden geldim :)
    Takibe aldım bende sayfama beklerim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takipteyim. Merinin Mutfağı. Teşekkürler

      Sil
  2. Merhaba çok iştah açıcı görünüyor.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgiler. Takip pencerem düzenlendi. Umarım bu kez sorun çıkmaz beklerim.

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım…
    Nefisss bir tadı olduğuna eminim…
    Afiyetler olsun…
    Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emel ciğim senin tatlar ına yetişmesemde birşeyler yapmaya çalışıyorum. Sevgiler

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Fidan Hanım çok teşekkür ederim. Enerjinizi hissettim yine. Takip pencerem mevcut artık. Beklerim sevgiler.

      Sil
  5. Ellerinize sağlık. İzlemeye alamadım izleme kutusunu göremiyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili pembe kekik Teşekkürler. Sorun giderildi. Izlemeye beklerim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel görünüyor, eline sağlık.

      Sil
    2. Mehtap hanım beğenmenize sevindim. Umarım deneme zamanınız olur.

      Sil
  7. Vayyy isme bak.. Süper. Bizim memleketin yemek isimleri de buna benziyor. Kara kız tatlısı. :) Güzelmiş. Ellerine sağlık ablacım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur cuğum teşekkür ederim. Memleketine benden selam olsun.🌹
      sevgiler

      Sil
  8. Etkinligime katildigin icin cok tesekkurler.. takipteyim canim... sevgiler.. www.filizza.blogspot.com ve cok yakinda www.filizza.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Filiz Hanım
      bende takipteyim. Bizleri düşünen harika bir etkinlik oluyor.
      Sevgiler

      Sil
  9. çok nefis görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeymuran Lkop bloğunuzu merak ettim geleceğim. Sevgiler

      Sil
  10. Nefis olmuş nefis ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yasemin'in mutfağından
      sizde de harika lezzetler gördüm deneyeceğim.

      Sil
  11. Harika görünüyor, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pınar hanım. Sevgiler

      Sil
  12. sizi takibe alamıyorum sorun var galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar Hanım merhabalar, hoşgeldiniz.
      sorunu çözüdüğümü düşünüyorum. Tekrar denerseniz sevinirim.
      Sevgiler

      Sil
  13. İlk fırsatta deneyeceğim, eline sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Mahsun prenses Teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Merhaba ,güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle .....http://keyiflisofram.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Çizel Hanım dileğiyle katılıyorum.
      Sevgiler

      Sil
  16. Ellerinize sağlık nefiss....sevgilerimi bırakıp sizi takibe aldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazonunyemektarifleri beni mahcup ediyorsunuz. Ben fazla hızlı değilim ama çalışıyorum arayı kapatmaya.
      Sevgiler

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Düzenleme yaptım ama demekki yine sorun var. Tekrar bakmam lazım anlaşılan
      Sevgiler

      Sil
  18. Merhaba,

    Ellerinize sağlık fındık ununu hiç kullanmadım denemeye değer bir tatlı. . .

    Sevgiler
    Sevilay Uçak
    http://lokumpilavi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. Sevilay Hanım fındığı çok ince rondo yapıp eleyin het tür kurabiye de nefis oluyor. Teşekkürler.🌷 sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Ellerinize sağlık. Az şerbetli olması benc eçok iyi. Lezzetli güzel bir tarif. Afiyet olsun ..
    G+ PAYLAŞIYORUM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler nursevincelezzetler mümkün olduğunca yaptıklarımda az şeker kullanmaya çalışıyorum. Sevgiler

      Sil
  21. Harika bir lezzet, görüntü aldı beni mutfağa götürecekti ki baktım saat geç olmuş. 😊
    Ellerine sağlık nursevincim. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir böyle şeyler nursevincim e buradan selamlar.

      Sil
  22. Ayy kusura bakma isim yanlışlığı oldu Birgülcugum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap Hanım hiç önemli değil. Sevgiler

      Sil
  23. 41 ci yorumu ben yapayım çok güzel görünüyor eminim tadıda öyledir eline sağlık 41 kere maşallah yakında denicem.

    begonya35.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leyla Hanım bu ne güzel yorumdur böyle. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  24. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :) bende deneyeceğim

    YanıtlaSil
  25. Gülşah Hanım deneyeceğinize sevindim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Gülşah Hanım deneyeceğinize sevindim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil