ada kek

9 Ocak 2015 Cuma

Kahvaltılık Muffin

     Bu gün kahvaltı için farklı bir ekmek yapmak istedim. İstedim ki porsiyon halinde olsun. Hem kahvaltı masamda şıklık olsun,  hem farklı olsun, hem de doyurucu ve  bizden olsun.
     Ariste peynirleri ile harika bir ikili oluşturan içinde mısır unu olan muffinler  denemeye değer. Henüz tatmadım ama ariste tereyağı ile de lezzeti harika olacaktır eminim.
     Ben bu muffinleri, kendi damak zevkime göre minik değişiklikler yaparak pişirdim. Her zamanki gibi sonuç tadanlar tarafından büyük beğeni aldı.

Malzemeler 


  • 1 su bardağı mısır unu
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı süt
  • 100 gr trabzon tereyağı 
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı fındık tozu
  • 1 tk tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Minik kağıt veya cam kaplar

Yapılışı

  • Tereyağı ile fındık tozunu önce harmanlarız.
  • Tüm sıvıları bu karışıma ilave ederiz.
  • Sonra mısır ve beyaz unun üzerine tuz ve kabartma tozunu ilave ederek tüm malzemeleri hamur haline getiririz. 
  • Biraz sıvı olan hamur ları kaplara paylaştırırız. 
  • 180 derece fırında altın gibi olana kadar pişiririz.
  • Leziz peynir ve tereyağ ile muhteşem oluyor. Afiyetler sizin olsun. 

12 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım…
    Eminim nefis bir tadı vardır ne de olsa senin ellerinden çıkıyor değil mi ya…
    Afiyetler olsun tatlım sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel ciğim çok teşekkür ederim. Ne güzel sözler. Sevgilet

      Sil
  2. Harika. Ellerinize sağlık,blogunuzu izlemeye alamıyorum sorun var galiba ama bana beklerim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler pınar hanım izleme için tekrar denermisiniz. Yeni takip penceresi açıldı. Bu arada bende takipteyim sizi. Beklerim

      Sil
  3. Harikasınız ...Bayıldım..Ellerinize sağlık...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selma hanım sizde harikasınız. Enerjiniz süper. Sevgilet

      Sil
  4. selamm ziyaretin için teşekkürler, takipteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek hanım bende teşekkür ederim.

      Sil
  5. Bu tarifi kesin denemeliyim. Pazar sabahı hem de :) Tanıştığımıza memnun oldum <3

    YanıtlaSil
  6. Bende memnun oldum divadonnabella bende ziyaretine geldim. Çok zevkli ve enerjik buldum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. muffini bende çok sevenlerdenim elinize sağlık tarif için de teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muffin siz de ev olmaz. Diyorum hem sağlıklı hem hoş görünümlü oluyor. Teşekkürler.🌷 Fatma Hanım

      Sil