ada kek

19 Ocak 2015 Pazartesi

Kelebekler Vadisi


     Nedense bu gün içimde kelebekler uçuşuyor.  Evdekilere  de bahar havası yaşatmak istedim. Neden  Elmalı Turtamda da kelebekler uçuşmasın dedim.
     Kolay  ve  hafif,  aslında herkesin klasik turta tariflerine değişik neşeler katması, başka diyarlara götürmesi mümkün.
     Işte benim turtam bu gün Kelebekler  Vadisi'nde.

Malzemeler


  • 1 yumurta 
  • 100 gr tereyağı 
  • 1 fincan ceviz tozu
  • 3 yemek kaşığı şeker 
  • 4 su bardağı kadar un
  • 1 çimdik tuz
Iç mlz için

  • 4  sert elma
  • 3 yk şeker 
  • 1/2 limon suyu
  • 1,5 tk tarçın
  • 1 yk un
  • 1 yk nişasta
Yapılışı

  • Tereyağını küp küp keselim.
  • Unla beraber parmaklarımızla birbirine yedirelim. 
  • Diğer malzemeleri de hızlıca katıp sert bir hamur elde edelim.
  • Hamurun 4/1 ini ayırıp, kalan hamuru tart kalıbına yanları yüksekçe olacak şekilde bastırarak yayalım. 
  • Hamurun üzerine elmaların suyunu çekmesi için un serpelim.
  • Elmaları dilimleyip üst üste gelecek şekilde hamurun üzerine dizelim. 
  • Elmaların üzerine nişastayı serpiştirelim. 
  • Şeker ve tarçınıda yine elmaların üzerine eşit miktarlar gelecek şekilde pay edelim. 
  • Ayırdığımız hamuru merdane ile açıp kelebek kalıbı ile şekillendirip , turtamızın üzerine yerleştirelim. 
  • 180 derecede piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpip servis edelim.
  •  Sofranızdan, hayalinizden kelebekler eksik olmasın.



32 yorum:

  1. bahar gelsinnnnnn :)
    kelebek fikri süper olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende istiyorum bahar gelsin.Fidan hanım
      Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  2. Gerçekten tam görsel bir şölen,insan kesmeye kıyamaz.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ihlamurcugum ismine bayılıyorum. Çocukluğumdan mis gibi kokular getiriyor bana. Teşekkürler kestik yedik bitirdik bile.

      Sevgiler

      Sil
  3. Kelebek vadisi tam kelebek vadisi olmuş :)) Ellerinize sağlık
    http://www.sosyalmedyakafe.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler kelebekler sizinde vadinizde eksik olmasın. Sevgiler

      Sil
  4. Günaydın kelebekler vadisinde gezmek ne kadar güzel.Canım ellerine sağlık nefia görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler Güloanne Kelebekler Vadisi'nde gezmek çok kolay aslında yeterki insan istesin. Ufak şeylerden mutlu olmayı bilmek yeterli. Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Yine ben geldiiiimmmmm. :) Yine nefis bir tarif vermişsin .Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben çok hızlı değilim. Ama çalışıyorum. Hoşgeldiniz. Sevgiler

      Sil
  7. Buna bayıldım ben hem çok cici hemde cok başarılı gercekten ellerınıze saglık
    http://pinarinkazani.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar Hanım çok teşekkürler. Kelebekler her yere yakışıyor. Sevgiler

      Sil
  8. Böyle güzel turta görmedim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım teşekkürler.
      Sevgiler güzellikler sizle olsun.

      Sil
  9. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. çook güzelllll görünüyorrr :) ellerinize sağlıkk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler . Sizin tırnaklar süper olmuşlar. Kızım bayıldı.
      Sevgiler

      Sil
  11. Harikaaa bir sunum ellerinize sağlık, turtanın da ismine ayrıca bayıldım...

    Sevgiler
    Evren
    www.birdilimdus.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bende sizin harika profil resmi bize bayıldım. Güler yüzünüz solmasın diyorum. Turta nın ismini hiç düşünmeden koydum , bende sevdim. Sevgiler

      Sil
  12. çok hoş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kelebekleriniz çok olsun.
      Sevgiler

      Sil
  13. Kelebekli olmasını çok beğendim..Bahar sevinciniz hiç eksik olmasın..Ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Sevgili Arzu teşekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil
  14. Nefis bir lezzet olmus :) ziyaret icin cok teşekkür ederim .. guzel basarilarinizin devamini dilerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolayyemektarifleri. Ben teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  15. Ne hoş, o kelebekler hep sizinle olsun. Tartları böyle değişik şekillerle süslemek sunumu daha da güzelleştiriyor. Elinize sağlık. Sevgiler.

    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  16. Teşekkürler Aysel Hanım sizinde kelebekleriniz eksik olmasın. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. Baharı çok seviyorum! Harika bir sunum olmuş, insan yemeye kıyamaz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bea Theo teşekkürler. Baharı seviyoruz.
      Sevgiler

      Sil
    2. Bea Theo teşekkürler. Baharı seviyoruz.
      Sevgiler

      Sil
  18. Sunum ne kadar güzel olmuş öyle, çok beğendim. Eline sağlık canım. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebekleri sevmek böyle bir sunuma sebeb oldu.
      Güzelde oldu galiba. Teşekkürler

      Sil