ada kek

21 Ocak 2015 Çarşamba

Zerdeçallı ve Mısırunlu Prizma Krep

    Tek bir çeşit hamur işi yapacağım zamanlar fırınla uğraşmak istemiyorum.  Üstelik fırın ısısından yeterince yararlanamadığımı düşünüyorum.
     Böyle durumlarda krep yapmak en kolay yol benim için. Bu yüzden evdekilere karşı  hep aynı şeyi yapmış pozisyonuna düşmemek için  krepler her seferinde değişik şekil ve tat alıyor mutfağımda.
     Bu kez zerdeçal kullandım. Zerdeçal kreplerimin altın sarısı güzel bir renk almasını sağladı. Üstelik her derde deva.

Malzemeler


  • 2 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 1 fincan mısır unu
  • 2 yumurta
  • 1 fincan su
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 çay kaşığı zerdeçal 
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 200 gr pazı yaprağı
  • 1 kuru soğan 
  • 300 gr peynir
  • karabiber 
Yapılışı

  • Öncelikle pazı yapraklarını kaynar suya batırıp hemen çıkarıyoruz. 
  • Sıvı yağımızın 1 kaşığı nı tavaya koyup sloganları soteliyoruz. 
  • Ocağın altını kapatıp doğranmış pazı ları ilave edip, karabiber serpiştirip,  peynirimizi de iç harcımızla birleştiriyoruz. (Ben Muratbey Ezine kullandım.)
  • Tuz ilave etmiyoruz. Çünkü peynir deki tuz yeterli geliyor.
  • Krep için önce sıvıları biraraya getirip el çırpıcısı ile 2 dk kadar çırpıyoruz. (Bu şekilde daha pürüzsüz bir krep hamuru elde ederiz.)
  • Sonra toz malzemelerimizi ilave edip yine elimiz ile çırparak sıvı bir hamur elde ederiz. 
  • Krep tavasında alt üst yaparak normalden daha az pişiririz.
  • Krep tavada iken iç malzemeyi krebin yarısına koyarız.
  • Krep önce ikiye katlanır, arka yüzü çevrilir ve bir kez daha katlanır.
  • Kreplerin üzeri göz göz olunca tavadan alınır.
  • Peynir , domates ve yeşillikle servis edilir.
  • Afiyetler olsun. 



     

26 yorum:

  1. Canım harika olmuşlar ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leyla cığım. Teşekkürler ederim. Sevgiler

      Sil
  2. Hımm çok güzel ben ununu daha az kullanıyordum bunu deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin. Bende Kreplerin sonuna doğru hamur yoğunlaşır 1-2 yk su ilave ederim.
      Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  3. Krep her türlü malzemeyle müthiş uyum içersinde sebze ,meyve ,sos farketmez …
    Ellerine sağlık canım nefissss görünüyor…
    Afiyetler olsun hepinize …
    Sevgilerimi bıraktım canısı…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden de sana sevgiler uçarak gitsin.
      Gülen yüzün solmasın.
      Sevgiler

      Sil
  4. Ellerine sağlık Birgül hanım. Krep çok yapıyorum. bu defa bende zerdeçallaı deniyim çok faydalı. Sunumunuzda harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım. Sen çok marifetlisin hele bu günkü kedidilli sunum harika.
      Sevgiler

      Sil
  5. Krep benim de vazgeçilmezim... zerdeçalı hiç düşünmemiştim... bilgiler paylaştıkça çoğalıyor ve güzelleşiyor... deneyeceğim..
    Bu arada görüntü çok güzel ellerinize sağlık...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım teşekkürler. Az kullanılan malzemeleri öne çıkartmaya çalışıyorum.
      Sevgiler

      Sil
  6. Tarifleriniz nefis ellerinize saglik.Ziyaretiniz icin tesekkur ederim.
    Takibimdesiniz. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden de size sevgiler. Teşekkürler ederim

      Sil
  7. çok çeşit krep tarifim var ama bu şekilde denememiştim denemek lazım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan hep farklılık istiyor. Kreplerde lebi derya. Denerseniz sevinirim.
      Sevgiler

      Sil
  8. Değişik bir krep tarifi olmuş,çok lezzetli olmuştur eminim.
    http://denizkokusuu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hamuru farklı ve lezzetli oluyor.
      Sevgiler

      Sil
  9. Misır unlu değişik olmuş ellerinize sağlık güzel bir blogunuz var takibine aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ama blog konusunda pek başarılı değilim. Görüşünüz için teşekkürler.

      Sil
  10. Ellerinize sağlık daha krep yapıp sayfama koyamadım bu güzel tarifiniz listeme girdi en kısa zamanda deneyeceğim sevgiler bıraktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede artık krep yapmalısınız
      Hemen 2 dakikada halledersiniz . Şimdiden kolay gelsin. Sevgiler

      Sil
  11. Dediğiniz gibi krep her türlü kurtarıcı bencede....Tuzlu yada şekerli istediğiniz içle yapabileceğiniz bir lezzet...Bende yapar buzluğa atarım lazım olunca alır kullanırım...Elinize sağlık cepli poğaça tarzında çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirdeyim sizle akasyakokusu. Bu arada çok güzel bir blog adı. Baharı hatırlatıyor.

      Sil
  12. Krep benim için kolaylık sizin tarifinizde harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mine Hanım gerçekten zaman almadan kolayca yapıyorum. Teşekkürler

      Sil
  13. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Funda Hanım. Tadı da güzel.

      Sil