ada kek

2 Şubat 2015 Pazartesi

Çekirdekli Siyah Üzüm Keki

     Bu gün şekersiz bir şeyler yapmak istedim.  Son günlerde şekeri fazla kullandığım için, artık dur dedim kendime.
     Van'a gidince bolca kuru üzüm almıştım.  Besni üzümü en favori lezzetim oldu.
     Izmir'den alınan Tariş'in çekirdeksiz üzümleri ile aynı yerde kullanmak istedim.
     Bir nevi Doğu ile Batı yı şeker gibi bir katkıya ihtiyaç duymadan, birarada tatlı bir ortam yaratarak birleştirdim.
     Sağlıklı, rafineşekersiz, güzel bir kek oldu.

Malzemeler 

  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • 1 fincan üzüm pekmezi
  • 1 çay bardağı çekirdekli siyah üzüm
  • 1 çay bardağı çekirdeksiz sarı üzüm
  • 1su bardağı tam buğday unu
  • 2 su bardağı beyaz un
  • 1paket kabartma tozu 
  • 2 çay kaşığı zencefil tozu
Yapılışı 

  • Önce siyah üzümleri bir poşete koyup bir kavanoz ile ezerek çekirdeklerinin kırılmasını sağlarız.
  • Tüm sıvıları beraberce karıştırırız. (Ayrı ayrı çırpmaya gerek yok)
  • Daha sonra toz olan malzemeleri ilave ederiz.
  • İyice birbirine karışması sağlarız. 
  • Kek kıvamında akışkan bir hamur elde ederiz. 
  • En son üzümleri ilave ederek  180 derece ısınmış fırında pişiririz.
  • Benim fırınımda 20 dk yeterli oluyor.
  • Siz kürdan testine göre  fırından çıkarın.
  • Afiyetler olsun. 

55 yorum:

  1. Ellerinize sağlık güzel bir tarif ,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Basit ve yalın olsun istedim.

      Sil
  2. Nefis gorunuyor kekin canim bende keklerin ve kurabiyelerin icine kuru uzum koyarim.Lezzeti tartisilamaz.Sevgiler.

    www.ozguluntarifleri.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgül Hanım kuru üzüm unutulmaması gereken bir besin. Hemde bize ait. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  3. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık canım hafif bir tarif olmuş ..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep Hanım gerçekten hafif. Tatlı krizini de geçiştiriyor. Teşekkürler

      Sil
  5. Çekirdekli siyah üzüm kek güzel görünüyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Yalın yapmaya çalışıyorum. Sevgiler

      Sil
    2. Ohh misss sıfır şeker ,nefisss lezzet...
      Ellerine sağlık bitanem.
      Mümkünse bir dilim aldım senin o marifetli ellerinden yapılan bu güzelliği afiyetle yemek üzere...
      Yerine Sevgilerimi de bırakmayı ihmal etmeden tabi...
      Öpüyorum seni kocaman güzel yürekli sultanım.

      Sil
    3. Tanrım diyorum, ben ne yaptım da bu güzel yürekli Emel den bu övgüleri alıyorum. Tatlı dilli güler yüzlü bayan çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle

      Sil
  6. şekersiz de oluyormuş demek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülden Hanım şekersiz olmaz olur mu. inanın eksikliği fazla hissedilmiyor.
      Teşekkürler

      Sil
  7. Ellerinize sağlık nefis gorunuyor bende rafıne şeker kullanmak istemezsem biraz bal ekleyerek yapıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar Hanım bal da çok güzel bir alternatif.
      Sizinde Ellerinize sağlık.

      Sil
  8. besni üzümü pestil yapılan üzüm mi ki? güzel olmutur elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu üzümler biraz iri ve çekirdekli. Yalnızca doğuda yetişiyor. Lezzetli bir üzüm.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  9. Keke bayılırım çekirdekli siyah üzümle faydalı bir kek haline gelmiş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle

      Sil
  10. Keki görünce direk bloga geldim :) Ellernize sağlık.

    Bana da beklerim;

    http://resimdefterimm.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde paylaştıklarınız çok güzel.
      Teşekkürler

      Sil
  11. kekin her türlüsü harikadır zaten bu da çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık,çekirdekler çıtır çıtır çok güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil hanım çekirdekli üzümü keke ilave etmeden önce ezdiğimiz için pek çıtır olmuyor.Sevgiler

      Sil
  13. Heem sağlıklı hem lezzetli. Ellerinize sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Belen sevgiler benden.

      Sil
  14. Çeşnili kekleri severim..Kuru üzüm kayısı farketmez..Sanırım Antep karası kullandınız üzümü çokta lezzetlidir..Hafifçe suda beklerse daha güzel oluyor...İki dilim alayım ellerinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler akasyakokusu bana Besni üzümü diye sattılar. Belkide diğer adı Antep karası dır.
      2 dilim ayırdım size. Sevgiler

      Sil
  15. Seker yerine pekmez cok iyi fikir.ellerinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tatlarımız hiç eksilmesin
      sevgiler .

      Sil
  16. İyi fikir canım.. Ellerine sağlık..Şeker bende çok az kullanmaya çalışıyorum. Fakat üzüm de onun yerine çok iyi olmuş. Tadlandırıcı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin Hanım şekeri az kullanmak isabet. Hele artık bizlerin çok dikkat etmesi gerek.

      Sil
  17. Pekmez zencefil ikilisi ilginç olmuş. Merak ettim. Erkek kardeşime söyleyeyim yapsın. Kendisi kek ustasıdır. :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana. Kardeşini ze sevgiler.
      Size de teşekkürler.

      Sil
  18. Kekin içinde üzüm olmasını sevmiyorum. Ben de üzümsüz denerim değil mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın. Yine şekersiz yapıp az bir damla çikolata eklerseniz. Veya ufak parçalara ayrılmış incir ve hurma kullanın derim. Sevgiler

      Sil
  19. İnanın çok beğendim tarifinizi çook sağlıklı ve leziz olmuş siyah üzüm zaten vitamin kaynağı birde şekersiz olunca kek harika olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevindim beğenmenize.
      Sevgilerimle.

      Sil
  20. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül hanım çok teşekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil
  21. Sibel Hanım teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Şeker yerine pekmez kullanmanız ne iyi olmuş. Hem de daha sağlıklı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım çok sıklıkla kullanıyorum pekmezi Evdekiler alıntılar artık.
      Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  23. Çok da sağlıklı olmuş bu kek
    Ellerine sağlık valla
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilay hanım Teşekkürler
      sevgiler benden.

      Sil
  24. Üzümlü kek vazgeçilmezim..Ellerinize sağlık..Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Selma Hanım benden de sevgiler. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  26. kızım kuru üzüm yemiyor kek te bile farkediyor
    ne güzel olurdu oysa, görüntü çok güzel eminim lezzeti de öyledir
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mine Hanım üzümleri haşlayın suyuyla kek yapın derim. Güzel bir alternatif olur. Teşekkürler sevgiler

      Sil
    2. Mine Hanım üzümleri haşlayın suyuyla kek yapın derim. Güzel bir alternatif olur. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  27. Ellerine saglik canim.. Bende nedense uzumlu olan seyleri sevemedim bir turlu.. Benim cocuklugumda baton uzumlu kekler ve uzumlu kurabiyeler satilirdi ve babam surekli alirdi..Sanirim bende bu bitkinlik yaratti..

    YanıtlaSil
  28. Bende uzun süre kansızlık çektiğim için üzümü çok tükettim.Bir müddet ara vermiştim. Uzun bir aradan sonra yeniden kullanmaya başladım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil