ada kek

18 Şubat 2015 Çarşamba

Elmalı değil Labneli

   
     Bu gün alışılmışın dışında bir kurabiye yapmak istedim. Labne peynirleri tuzsuz olduğu için tatlılar da kullanmayı seviyorum. Hem tatlılara hemde tuzlulara çok güzel lezzetler veriyor.  
     Tatlı dan tuzlu ya,  çorbalardan makarnaya, salatalara  kadar pek çok yerde kullanıyorum. Olmadı pudra şekeri, doğranmış meyve veya kahvaltılık gevrekle karıştırıp şahane bir tatlı yapıp ikram ediyorum.
     Şimdi kurabiyeminizi yapalım.

Malzemeler 

  • 150 gr margarin veya tereyağı 
  • 3 yk yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 çb pudra şekeri 
  • 1/2 paket k.tozu 
  • 3 su bardağı kadar un
 Içi için
  • 1 paket Pınar Labne 
  • 1/2 paket  vanilyalı puding
  • 1 sb süt
Yapılışı 

  • Önce süt ile puding koyunca pişirilir soğumaya bırakılır.
  • Margarin ile pudra şekerini parmaklarımızla birleştiririz.
  • Sonra labne hariç tüm malzemeleri birleştirip yumuşak bir hamur yaparız.
  •  Hamur 10 dk kadar bekletilir. 
  • Bu arada soğumuş olan puding labne ile birleştirilir. 
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde bir parça alınır ve elimizle yuvarlak açılır, labneli puding ten koyup kapatılır. 
  • Pişirme kağıdı serili tepsiye dizilir.
  • 180 derece de 20 dk kadar Pembelleşinceye  kadar pişirilir. 
  • Fırından çıkınca üzerine pudra şekeri serperiz.
  • Hayatınız kurabiye tadında olsun.


84 yorum:

  1. Labneyi bende çok seviyorum çorba terbiyesinden hamur işine kadar kullanıyorum..Kurabiyede nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Akasyakokusu ya blog adınızı çok seviyorum.
      Sevgiler

      Sil
    2. İlk blogcum 2006'da adımsoyadım doğum tarihimdi..Sonra akasyakokusu blogcu,blogspotçu derken birkaç yıl ara verdim..Akasyakokusu rahmetli annecimin çok sevdiği çiçeğin adıydı. :((

      Sil
    3. Annenize bol rahmetler olsun. Yattıkları yer nur olsun. Ne güzel he ran hatırlıyor olmak.

      Sil
  2. Çok lezzetli duruyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Ben de içinde labne olan tarifleri daha çok seviyorum :) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Labne daha bir fresh yapıyor gibi değil mi.
      Sevgiler

      Sil
  4. Ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Farklı bir tarif..
    Denemeye değer..
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Değişik bir tarif ve lezzet olsa gerek ;) Eline sağlık olsun. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyhan hanım Teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  7. İçinde süpriz var kurabiyesi olmuş:))) farklı olduğu kesin... elinize sağlık Birgül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım güzel isim vermişiniz Teşekkürler.
      Sevgiler

      Sil
  8. Kurabiyeyi çok severim değişik bir tarif ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiye siz olmaz değilmi. Teşekkürler

      Sil
  9. Birgül Hanım Merhaba
    Ocak ayında labne tarifleri çok yaptım. Ve mutfağımda bundan sonra daha çok labne kullanacağım gibi görünüyor.Girdiği tarifleri güzelleştiriyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum Kezban Hanım tüm tarifleriniz güzel. Hepsini tam okuyamadım. Vakit oldukça okuyup yapacağım hepsini.
      Sevgiler

      Sil
  10. eminim çok lezzetli oluyordur ellerinize sağlık sevgiler
    http://prensesinlezzetleri.blogspot.com.tr/ ÖZLEM ÖZBEK KARACA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem Hanım teşekkür ediyorum.
      Sevgilerimi sunuyorum.

      Sil
  11. Labneli pek çok tarif görür oldum bu aralar. Gerçekten çok leziz tarifler çıkıyor. Bu da pek güzel ya. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin yoğun kullanıldığı zamanlar olabiliyor. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  12. Merhaba !
    Bu blogda bol labneli tarifler gördüm, son zamanlarda ben de sıkça kullanır oldum. Sayfalar arasında daha epey gezinirim ben :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır Nova craft kutulara bayıldım bu arada.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
    2. Birgül Hanım, ziyaretiniz ve takibe alma nezaketiniz için çok teşekkürler. Kutularımı beğenmenize de ayrıca sevindim :)
      Ancak takibe aldığınız, benim "dükkan" blogum. Asıl üretim ve paylaşımlarım için NOWACRAFT adlı blogumu kullanıyorum. ( http://nowacraft.blogspot.com.tr/ ) Birbirimizle daha güncel bağ kurabilmemiz için, size zahmet olmazsa, NOWACRAFT blogumdan takibe alırsanız çok sevinirim.
      Sevgilerimle

      Sil
  13. Puding kremalı lezzetlere bayılırım.. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım bende seviyorum labne yi.
      Teşekkürler

      Sil
  14. Ben ilk başta elmalı kurabiye sandım. Labne mutfakta kullanılabilecek pratik bir malzeme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet elmalı kurabiye nin elması olmayanı labneli ve pudingli olanı diyelim
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  15. eskilerde muhallebili kurabiye yapardım , onu hatırlattı bana .. labneli herşeyi ben de çok seviyorum . ilk denenecekler listesine alındı.. ellerinize sağlıkkk ... sevgiler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sevgilerimi sunarım.

      Sil
  16. Ellerine sağlık marifetlim...
    Laleli lezzetleri bende seviyorum kek yada poğaçalar da farklı bir lezzet katıyor.
    Eminim ki bu kurbişler de nefissss olmuştur.
    Sevgilerimi bıraktım ve mümkünse bir tane aldım kahvenin yanına, senin ellerinden cikan lezzeti afiyetle yemek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel ciğim ben bu güzel sözler karşısında ne diyebilirim. Her zaman sana ayrılmış kurabiyem vardır.
      Sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  17. Ellerinize sağlık, değişik bir tarif olmuş, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nebiye hanım sevgiler Teşekkürler

      Sil
  18. Aaa labneli deniycem çok ilginç ellerinize sağlık mis gibi duruyor valla :) www.tarcinevents.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Hanım teşekkür ederim. Sizin denemeniz benim için büyük mutluluk olur.
      Sevgiler

      Sil
  19. Eline sağlık canım. Kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  20. labneyi kurabiyede hiç denemedim bir ara denemem lazım,güzel görünüyor. ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  21. Nihan hanım sevgiler Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  22. oğlum labne delisi önüne koyunca parmak ,parmak bitiriyor bende çok severim en kısa zamanda yapmalıyım elinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Oğlunuz haklı labne tek başınada güzel tat.
    Teşekkürler sevgiler Funda Hanım.

    YanıtlaSil
  24. That is a really simple dessert to make... and also delicious!

    YanıtlaSil
  25. Ben bunu denemeliyim , nasıl güüzel duruyor, Ellerinize sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. Canım bu kadar güzel övgü almış bir tarif ,için bir şey demeye gerek yol.Ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güloanne senin yaptıkların yanında benim ki acemi işi kalır. Teşekkürler.

      Sil
  27. Benim diyetimde de light labne var ve oldukça lezzetli oluyor... Kurabiyeler nefis, ellerinize sağlık....

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Light Labne kullanmadım hiç. Denemekte fayda var hele siz söylüyorsanız.
      Teşekkürler.

      Sil
  28. çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  29. İlgimi çekti mutlaka deneyeceğim.Tarif için teşekkürlerr

    YanıtlaSil
  30. ellerinize sağlıkk.... Böyle dolgulu kurabiyelere bayılıyorum gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten dolgulu kurabiyeler güzel oluyor. Hemde fazla kuru olmuyorlar. Sevgiler

      Sil
  31. Farklı bir tarif labneyi çok severim ellerinize saglık www.lezzettramvayi.com dan sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Anladım. Teşekkürler Sevgiler

      Sil
  32. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık...
    www.gonuluncelezzetler.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönlünce lezzetler teşekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil
  33. Ellerinize sağlık eminim ki çok lezzetli olmuştur içinde birde süpriz çıkınca çocuklarda büyüklerde bayılır afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sürprizleri seviyoruz.

      Sil
  34. Ellerine sağlık canım. Ama ne yalan söyleyeyim. Bu tarifde özellikle kurabiyenin içinide görmek isterdim. Bir tanesini aldım kendim bakıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvah Haklısınız Nursevin Hanım Alelacele İzmire götürdü oğlum. Aslında sizin fotğrafladığınız gibi Yayınlamak istiyorum ama alışmak zaman alacak sanırım.
      Sevgiler.

      Sil
  35. Farklı bir tarif olmuş,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Sevgiler sosyal medya cafe

      Sil
  36. elma yerine labne değişik bir kurabiye olmuş ellerinize sağlık .
    ziyaretiniz için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  37. Biri bana bundan yapsın çok acıktım :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  38. Enfes görünüyor, ellerinize saplık. olsa da yesek :)

    YanıtlaSil
  39. her tarifin bir modası oluyor...geçen sene triliçe veya treleçe diyorlar oydu...bu yıl da labneli moda oldu denemek lazım ;)

    YanıtlaSil
  40. Katılıyorum size gerçekten bende uydum modaya.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  41. Sizin bu değişik fikirlerinize bayılıyorum. Çok hoş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil