ada kek

25 Şubat 2015 Çarşamba

Ispanaklı Labneli Kareler

 
     Bu gün yine labne günü. Bir şıklık yapayım eskiyle yeniyi harmanlayım dedim.  Aslında biz yemek yapan bayanlar bir nevi tasarımcıyız  galiba.
     Neden mi.? Modacılar  örneğin 60 lı yılların kıyafetlerinden, kumaşlardan esinlenip yeni çizgilerle birleştirip farklı güzellikler elde ediyorlar.
      Işte tam da ben bunu yaptım. Biz küçükken rahmetli annem bayat ekmekleri yumurtaya bulayıp  yağda kızartırdı. Ekmek balığı derdik büyük bir iştahla kahvaltıda yerdik.
     Bende bu 60 larda 70 lerle yediğimiz tatla  bugünkü Labneyi, tost ekmeğini aldım,ıspanakla harmanladım minik kutucuklar yaptım.

Malzemeler 


  • 8 dilim tost ekmeği
  • 1 paket labne
  • 100 gr ıspanak
  • 1 diş sarmısak
  • pul biber
  • Tuz
  • Kızartmak için sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 fincan süt
  • 1 yk un
Yapılışı

  • Önce tost ekmeklerinin sert kısımlarını keserek çıkartırız. 
  • Merdane ile hafif ezerek ekmeğin esnemesini sağlarız. + Artı şeklinde keser dörde böleriz. ( 1 dilim den 4 adet kare elde ederiz.)
  • Ispanakları sıcak suya sokup çıkarırız.  Minik minik doğrar yada rondo dan geçiririz.
  • Labne nin 4/3 ne Ispanakları katıp iyice karıştırırız. 
  • Bu karışımı minik kare ekmeklerimizin üzerine kalınca süreriz. Başka bir kareyi üzerine kapatırız.
  • Diğer yanda yumurta, süt, un ve tuzu birleştirip çırparız. 
  • Aralarına ıspanaklı labne sürdüğümüz tost ekmeklerimizi bu karışıma batırıp, kızgın yağda kızartırız. 
Her tarafını  eşit kızartıp kağıt havlu üzerine çıkartırız.
  • Kalan labne ye sarmısakları ezip katarız ve ıspanaklı labneli karelerimizin üzerine kondururuz.
  • Pul biber ve ıspanak parçaları ile süsler servis ederiz.



48 yorum:

  1. Elinize sağlık nefis gözüküyor..

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Sağolun Selma hanım teşekkür ederim.

      Sil
  3. sunum harika ellerinize sağlık... sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. ne kadar güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. ilk defa denk geldiğim bir tarif en kısa sürede deneyimleyeceğim, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka yerde yok . Kendi özel Tarifim.
      Teşekür ederim.

      Sil
  7. Canım çok güzel atıştırmalık kanepe olmuş Bu tarifi çok sevdim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Aniden doğaçlama yaptığım bir tarif ama bende beğendim şahsen. Sevgiler

      Sil
  8. ne güzel bir tarif herkesin beğeneceğini sanırım çok güzel görünüyor nar gibide kızarmış bu saatte bile görenler in iştahı kabaracatır

    YanıtlaSil
  9. hımm nefis gözüküyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Ama bu kutucuklar nefissss görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Afiyetler olsun.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelim hiç bir konuda beni yanlız bırakmadığın için teşekkürler ederim.
      Sevgilerim seninle.

      Sil
  11. Ellerinize sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  12. Bizim ev haklı labe, krem peynir türü peynirleri sevmiyor. Ben mutfağımda kullanmıyorum o yüzden. Ama senin atıştırmalıkların görüntüsü pek güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet hanım sucuklu vs. yapabilirsiniz.
      İlginize teşekkürler.

      Sil
  13. Elinize sağlık çok leziz görünüyor :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir tarif ellerinize sağlık ... denemek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilay Hanım denemeyi düşünmeniz beni sevindirdi.
      sevgiler

      Sil
  15. Harika görünüyorlar elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. görünümü çok hoş , resmen konuşuyor, öyle güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay Yemek Tarifleri teşekkürler deneyin çok kolay gerçekten.

      Sil
  17. Çok güzel bir fikir ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Yanıtlar
    1. Bahçe Perim buyrun beklerim hemen çayla beraber sohbet eşliğinde yeriz.
      Sevgiler

      Sil
  19. Nasıl güzel görünüyorlar, nasıl lezzetlidir kimbilir. Valla, aldım tarifi, hafta sonu eşim ve kızımla harika bir kahvaltı yapalım :)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sihirli Mavi beni çok sevindirdiniz. Teşekkürler sonuçtan haber veririseniz sevinirim.
      Sevgiler

      Sil
  20. Adı gibi ilginç ve leziz görünüyor..Bir lokmalık ısırmak isterdim. :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyrun akasyakokusu.
      Her zaman beklerim .
      Sevgiler

      Sil
  21. ilk kez rastladım böyle bir tarife... pratik ve herşeyden önemlisi ben ve aiilemin ağız tadına uygun görünüyor :)

    YanıtlaSil
  22. Tam da söylediğiniz gibi. Başka bir yerde yok çünkü ben bu tarifi doğaçlama yaptım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Çok beceriklisiniz. Maşallah. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzellik hikayesi harikasınız güzel sözlere Teşekkürler

      Sil
  24. Birgül'cüğüm süpersin,ellerine sağlık tatlım..Afiyet bal olsun ..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. Sağol canım benim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil