ada kek

4 Şubat 2015 Çarşamba

Nemli Kek

     Bu gün biraz hüzünlü bir gündü. Yarına kek te yapmam gerekti.  Sonra toparladim kendimi geçtim mutfağa.
     Yine de hüznün izleri kalmış meğerse. Bir kek yaptım ama içine hüznü de kattım.
     Adını biraz o hüzünden aldım, birazda kekin yapısından aldım.
     Sonunda "Nemli Kek" yaptım.

Malzemeler 

  • 4 yumurta
  • 1 büyük su bardağı süt
  • 1 büyük su bardağı şeker 
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ 
  • 1/2 su bardağı katı yağ
  • 3 yemek kaşığı kakao 
  • 1 paket  kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
Yapılışı 

  • Öncelikle bu malzeme uzun fırın tepsisi  boyutuna uygun ölçü.
  • Şayet kek kalıbında yapacaksanız küçük su bardağını ölçü olarak kullanabilirsiniz. 
  • Önce şeker ile yumurta çırpılır. 
  • Daha sonra kabartma tozu ve un ayrılır.
  • Diğer malzemelerin tamamı yumurta ve şekerle birleştirilir. 
  • Pürüzsüz kıvama gelince bu sıvıdan 1 büyük su bardağı ayrılır.
  • Kalan kısım un ve kabartma tozu ile birleştirilir.
  • 180 derece ısınmış fırında 25 dk pişirilir. 
  • Fırından çıkar çıkmaz üzerine ayırdığımız sıvı malzemeyi dökeriz.
  • 5 dakika sonra kekimizi dilimleriz ki sıvı sosumuz kekin aralarınada ulaşsın. 
  • Biraz dinlendirip servis yapabilirsiniz.

49 yorum:

  1. Harika görünüyor...Ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor bu keki yedikten sonra hüzün falan kalmamıştır eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ama yedikten sonra bu kez de neden yedim diye vicdan yapıyor insan.
      Sevgiler

      Sil
  3. Nefis olmuş tatlım.💟
    Afiyetler olsun.
    Sevgilerimle öpüyorum seni sımsıkı sarılarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel im öptüm.
      Sevgiler

      Sil
  4. Benim daimi halim hüzün, bana uygun bir tarif oluşmuş.
    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inanın bende yayınların sizi düşündüm. Sizde hem hüzün hem sarı sonbahar gibi.
      Teşekkürler.

      Sil
  5. Ellerinize sağlık :) Ben bu kek tarifini çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bende bu keki seviyorum hem kolay hem leziz.
      Sevgiler

      Sil
  6. Hüzün bazen iyidir. . Olgunlaştirir. . kek de nefis olmuş. . Elinize sağlık. . Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım harikasınız ve haklısınız.
      Sevgiler

      Sil
  7. Benimde severek yaptıgım bir kek bu ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gülşah Hanım. Sevgiler

      Sil
  8. çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

  9. Sizin hüzün değil içiniz yanmış yahu! Doğrama turşu yapın. Bir ara bana bakarsınız.
    Son söz:
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın. Bahçe perim bakarım.
      Sevgiler

      Sil
  10. Ellerinize sağlık. Nemli kek harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sosyal medya cafe. Sevgiler

      Sil
  11. Ellerine sağlık Birgül Hanımcım

    YanıtlaSil
  12. Ne kadaaaar muhteşeem görünüyor , ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan Hanım o sizin muhteşemliği niz.
      Sevgiler

      Sil
  13. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Aslında bazı yerlerde bu keke ağlayan kek dediklerini de duymuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir benzeri sanırım birde sosu değişik. Güzellik Hikayesi

      Sil
  15. güzel görünüyor kekte biraz nem severim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Müjgan hanım sizi tanıdığıma sevindim.

      Sil
  16. Hüzünlerin sonu mutluluk olsun inşaAllah..Hayatımızın ne anlamı kalırdı yoksa..Keke bayıldım ye beni diyor bu aralar çok tembelim kalkıp bir kekte ben yapsam iyi olacak. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah. Gelip geçici şeyler olsun .Kahve ile kek bir de hoş sohbet olsun.
      Sevgiler

      Sil
  17. HÜZÜNLERİNİZ GEÇİP GİTMİŞTİR DİLERİM ... ELLERİNİZE SAĞLIKK ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoktann gittiler bende mutlu badem oldum artık. Sevgiler

      Sil
  18. İçinizi keke dökmüşsünüz. :) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Hanım öyle oldu. Ama kek te nefis oldu. Sevgiler

      Sil
  19. Mutfak çok iyi bir arkadaş bize .Kek çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım çok doğru. Mutfak hem arkadaş, hemde bir terapi merkezi. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  20. Keke nemlilik eminim dahada lezzet katmıştır..Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız Hünerlieller eller. sevgiler.

      Sil
  21. Islak kek ağlayan kek nemli kek nedir bu kekin bizden çektiği hep ıslak tutuyoruz.Canım ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  22. Beni gülümsettiniz. Teşekkürler ederim. Güloanne sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Kuru kuru kekleri hiç sevmiyorum ben.. Bu tarif tam bana göre olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül Hanım size göre olmasına sevindim.
      Sevgiler

      Sil
  24. Çok güzel görünüyor.Ben bu şeklini hiç denemedim kekin aslında kekte pek başarılı olduğum söylenemez.Ama bu tariflerle öğrenebilirim hem de çok güzel anlatım olmuş.Tadını şimdiden merak ettim

    YanıtlaSil