ada kek

7 Şubat 2015 Cumartesi

Paketli Lahana

    Bu gün çok yorgun olarak akşam eve gelmeme  rağmen paketli lahana yaptım.
      Ama kolaylıklar vardı. Lahana önceden haşlanmış, kuru soğanlar önceden doğranıp dondurucuya konmuştu.
     Ben ne yaptım hazırlanmış malzemeleri kullanarak paketli güzel bir yemek.
     Bir güzel piştiler tabağa yerleşip fotoğraf bile çekildiler.

Malzemeler 

  • Orta boy lahana
  • 2 büyük boy kuru soğan
  • 300 gr koyun ve kuzu karışık kıyma
  • 1/2 su bardağı prinç
  • 1 tk biber salçası
  • 2 yk kuru nane 
  • 1 yk kuru kekik
  • 1 yk  kuru ısırganotu 
  • 1 tk pul biber 
  • 1 tk zerdeçal 
  • 1 tk Yenibahar
  • 1 tk tuz
  • 1 tk karabiber 
  • 1 yk fıstık
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
Yapılışı

  • Lahana nın yapraklarını ayırıp kaynar suda haşlarız. Ve hemen soğuk suya alırız.
  • Kuru soğanları küçük küçük doğradıktan sonra tüm malzemeleri birleştiririz. 
  • Lahana yapraklarını  kare şeklinde kesip, hazırlanan içten 1 kaşık koyar, bohça gibi katlayarak paket görünümü elde ederiz. 
  • Yayvan bir tencereye lahana paketlerini yerleştiririz. 
  • Üzerine düz  bir tabak yerleştirip  1,5 sb ılık su ilave ederiz. 
  • Ocakta suyu çekene kadar pişiririz. 
  • Afiyetler olsun. 


37 yorum:

  1. Çok güzel olmuş pırasanın her türlü şekline bayılırım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Pırasa yı bende çok severim ama bu günkü menü de lahana vardı sevgili Çeşnili Handan .

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık Birgül hanımcığımm.... dolma olsun da nasıl olursa olsun, ben de çok severim...(Selma'nın Organik Mutfağı) sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Selma hanım. Bende bayılıyorum dolmalara sarmalara .Sevgiler

      Sil
  4. Ne güzel de yapmışsınız. elinize sağlık:)
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  5. sarmayı beceremeyen ben için süpermiş bu elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika gerçekten çabucakta paketleniyor.
      Zamandan kazandım. Hemde değişik görsellik yakaladım. Sevgiler

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım paket hali de çok güzel görünüyor, 3 gün önce yapmıştım ben de ama paket değil ruloydu:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence paket yapın Evdekiler farklı özel bir yemek diye keyiflendiler. Tavsiye ederim.

      Sil
  7. Birgül Hanım ellerinize sağlık paketli lahana sarmanız çok güzel olmuş, derin dondurucuya kaldırmanız da ayrı kolaylık olmuş.Sevgiler...))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım bazı kolaylıklar olmasa biraz yetişmekte zorluk çekerim.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  8. Çok güzel görünüyor değişik bir sunum olmuş teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Makyaj teşvikleri için.

      Sil
  9. Ellerine sağlık canım 👍
    Bir paket bende alayım kaldıysa şayet çok güzel görünüyor afiyetler olsun.💟
    Sevgilerimle öpüyorum seni kocamannnn 💟 💞 💝

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim, senin için her zaman paketin mevcut.
      Bende öpüyorum. Sevgiler canım.

      Sil
  10. Bende çok severim etli lahanayı...Sunum harika..Elinize saglık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etli Lahana yı sevmeyene rastlamadım.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  11. Ellerinize sağlık .Lahanın her türlü yapılışı güzel oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozay Hanım teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  12. Nefis her türlüsünü severim.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende seviyorum sonu ne olacak bilmiyorum. Teşekkürler

      Sil
  13. Bende lahana bohçası diyorum..Lahanayı her haliyle severim elelrinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış günlerinin değişmez tadı. Bende çok sevdiğim için sık sık yapıyorum.
      Teşekkürler

      Sil
  14. Hatice hanım Teşekkürler. Maalesef bende seviyorum.

    YanıtlaSil
  15. 3-5 paket de buraya gelse keşkeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeterki isteyin. Paketler gönderirim. Teşekkürler

      Sil
  16. Birgül hanım ellerinizr sağlık; içindeki baharatlara bayıldım ısırgan otu, zerdeçal, yeni baharrr... Nefiiisss... Şekli de çok hoş...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik otlara, baharatlara bayılıyorum. Inanın nefis lezzetler veriyor.
      Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  17. vitamin dolu bir lezzet olmuş, elinize sağlık
    www.elitstil.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ediyorum. Sevgiler elit stil

      Sil
  18. hepsi harika görünüyor :) hepsini denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin kombin leri giymek isterim ama kilo ve yaş olarak biraz zor.
      Siz deneyin teşekkürler sevgiler.

      Sil
  19. İşte bu en sevdiğim lezzet, ellerine emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  20. Beyhan cığım Teşekkürler Lahana yı bende çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  21. Beyaz lahana cok saglikli kansere karsi koruyucu.. Ic malzemesinide cok begendim..Gorunumde super olmus.. Ellerine saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım çok teşekkür ediyorum. Aslında herşey birbirinin tekrarı ama farklı şekillerde sunmak güzel olur düşüncesindeyim. Sevgiler

      Sil