ada kek

13 Şubat 2015 Cuma

Pembe Düşler

     Sevgiyi anlatan lezzetler vardır. Ama bu lezzetler kişiye, yaşa göre değişiyor. Annelerimiz dolma, sarma, mantı yaparken, Daha genç nesiller cupcake, minik pasta, şirin şekerlerden yana tercihlerini kullanıyorlar.
     Zamanımızda tasarımlar, sunumlar daha önemli hale geldi. Herşey daha minimalist. Aslında güzellik anlayışı estetikle eşdeğer gibi.
     Bende kendimce günün anlam ve önemine binaen ilgili renkleri kullanmak istedim. Kendimce bir yorum yapayım dedim.
     Tatlılarda pek kullanılması olası olmayan bir ana malzeme seçtim. Gıda boyası kullanmadan, az malzeme ile herkesin yapabileceği basit bir pasta yaptım.
     Pastamı çok sevdim, yarışmaya göndereceğim.Bu tarifi başka yerde bulabileceğinizi sanmıyorum. Çünkü özgün bir tarif ilk kez yaptım. Doğaçlama gelişti ve tadı süper oldu.
     Umarım ikramlarınızda yer alır.
Malzemeler

  • 1 orta boy pancar
  • 1 paket labne peynir
  • 1/2 paket toz kremşanti 
  • 1 çb süt
  • 1/2 çb şeker
  • çikolata ve şekerleme parçaları

Yapılışı

  • Pancarların kabuklarını soyup, 1 sb su ve şekerle beraber 20 dk kadar haşlarız.
  • Soğumaları için bir kenara ayırırız.
  • Kremşanti ile sütü çırpıp katı hale getiririz.
  • Labne peyniri de ilave ederiz.
  • Soğuyan pancarları tavla zarı büyüklüğünde doğrarız.
  • Labneli karışımı ve pancarı hafif ezerek çatalla iyice karıştırırız.
  • İstediğimiz şekilde ister fincan, ister kalıplara koyarız ve dolaba kaldırırız.
  • 1-2 saat dolapta beklettikten sonra dilediğiniz şekilde süsleyip servis yapabilirsiniz.

      Sevgileriniz kalplerinizden uzak olmasın.


18 yorum:

  1. Çok şık ve degişik bir tarif olmuş.Gününe yakışır bir sunumla..Elinize saglık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hünerli eller çok teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  2. vavv çok güzelll..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Seda Hanım. sevgiler.

      Sil
  3. İlk gördüğümde gıda boyası kullanılmış sandım. Pancar harika bir fikir renk açısından ama tadını nasıl yapar bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzellik hikayesi tadı da güzel gerçekten.
      Olaki sevmediniz pancarı, çilek püresi ile de yapabilirsiniz.
      Sevgiler

      Sil
  4. Canım ne kadar güzel fikir .. sevgiler.. :)) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Nursevince Hanım sevgiler.

      Sil
  5. Gerçekten çok hoş. Alerjiriski en az pastadır; diye düşünüyorum. Elinize sağlık. Ben de o yarışmaya girmeyi düşünüyorum. Tarif planlaması çalışıyorum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şimdiden başarılar dilerim. Sevgiler

      Sil
  6. Çok güzel elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sofrada buluşalım teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  7. Bayıldım..bende tadı mükemmel olur..en kısa zamanda deneyeceğim..ellerine sağlık Birgül hanım..selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek hanım denersiniz sevinirim.
      Sevgiler

      Sil
  8. Lovely pastry!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil
  9. Pancar ve kalpli pasta....
    Başarılı bir çalışma gerçekten, yarışmada bol şanslar :))

    YanıtlaSil