ada kek

4 Mart 2015 Çarşamba

Kahve siz Olmaz ( Gloria Jean's Etkinliği)

Hafta sonu tam bana göre bir etkinlik vardı. Gloria Jean's Coffees in düzenlediği etkinliğe 
sevgili arkadaşım Yağmur İpar ın daveti ile gittim. Gloria Jean's ın kahve tadım etkinliği bana epeyce uzak  Florya şubesinde olmasına rağmen üşenmedim kalkıp gittim. Kahve Aşkına herşeye katlanılır diye düşündüm.

     Kahve keyfi benim için hayata bir mola demek bazen de hayatın içinde olmak demek. Hergün 4 büyük kupa kahve içmeden yapamam. Hele yanında aşağıda fotoğrafını gördüğünüz çikolatalar varsa kahve keyfi ayrı bir güzel olur benim için.

      Biliyormusunuz, olmaz da olaki diyelim kahveniz soğuk geldi veya sevmediniz tüm şubeler de yeni kahve isteyebilir veya başka gün içmek üzere iadesini yapabilirsiniz. İşte tam da bu yüzden...
   Gloria Jaen's te filtre kahvemi aldım ama fotoğraf çekmek isteyen arkadaşlarım ve ben kahveyi epeyce soğutmuş olduğumuzun farkına varamadık. 'bana bir fincan filtre kahve' borcunuz var.

     Güzelim kahvelerimizi yudumlarken, minik atıştırmalıklardan yerken güzel sohbetler yaptık. Uzun süredir görmediğimiz arkadaşlarımızla görüşme şansını yakaladık. Bu güzel anların ardından...
     Avustralya'da eğitim görmüş olan Arge bölümünde eğitimler veren Barista Ali Bey bizlere harika bir eğitim ve güzel bilgiler verdi. Şimdi bu bilgilerden kısa bir özet vereyim istermisiniz.?
   
    Gloria Jean's Türkiyede ilk master franchise olarak 1999 yılında istanbul da açılmış. 2011 yılında kapanmış ancak 2012 yılında tekrar serüvene başlamış ve dört nala güzelliklerle dolu devam ediyor.        Gloria Jean's Türkiye dünya sıralamasında  3. sırada bilmenizde fayda var.
     Tüm kahveler Avustralya dan. Kahvelerin yetişmesi öyle her ülkede her iklimde mümkün değil. Kahve ağacının olgunlaşması için 2-5 yıllık bir süreç gerekli. Kahve ağaçları ortalama 3 metre yükseklikte oluyorlar. Ayrıca yapraklarıda hiç dökülmüyor.
      Arabika kahveleri kullanan Gloria Jean's  kahve ağaçlarının  hasatları yılda 2 kez  yapılıyor.
    Kavurma işlemleri,. kahvenin en dikkat edilmesi gereken süreci. Kahvesine göre 10-23 dakika arasında değişiyor. Kavurma süreci sonunda sıcaklık 220-230 derece oluyor. Kahvenin gerçek lezzeti işte bu aşamada ortaya çıkıyor.
     En ince çekilen kahve Türk kahvesi, daha iri çekilmiş olan experesso kahve ki bu kahveyi elde etmek için mutlaka expresso makinasına ihtiyacınız var. Neyse ki bu konuda şanslıyım. Kızımla expresso kahveye bayılıyoruz. O nedenle  orjinal bir expresso makinasını kızım İtalya'dan alıp getirdi. Her sabah miss gibi Gloria Jean's tan alınmış kahvelerimizle expressolarımızı yapıp içiyoruz.
     Daha sonra filtre kahve 3. derece  çekilmiş olan. Genelde kahve dükkanlarında bu cins çekilmiş kahve kullanılıyor. Bir çok çeşitlendirilmeler yapılabiliyor. En kalın olan ise Capresso. Gloria jean's ta her istenilen kahveyi bulabilmeniz mümkün.

   
     Gloria Jean's Rainforest Alliance sertifikalı kahveler satıyor. 40 ülkede 1200 şubesi var. Ülkemiz de ise 36 şubesi var.  Hazırlık aşamasında ise 15 şube yakında bizlerle olacak.
     Vegan  ürünleride Gloria Jean's Coffeess in her şubesinde bulmanız mümkün.
     Blogger arkadaşlarımın hepsi güleryüzlü tatlı insanlar değil mi ?
   

    Bu güzel günün ardından  Gloria Jean's bizi kahvemizle, kupamızla uğurladı . Bu güzel gün için tüm emeği geçenlere teşekkürler.


http://www.gloriajeans.com.tr/

47 yorum:

  1. Tatlım ne kadar da güzel ifade etmişsin...
    Emeğine ,yüreğine sağlık.
    Seninle geçirdiğim her an mutluluk veriyor bana...
    Ahhh bir de yakın olsaydık ama şans işte...
    Sevgilerimi bıraktım içten ve samimi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende senin güzel gülen yüzünü görünce çok mutlu oluyorum. Beraber olmakta çok güzel. Yakın olmak benimde çok hoşuma giderdi inan. Sevgiler ini içten ve samimi olarak aldım. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  2. Çok güzel bir etkinlik olmuş :)
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir etkinlik oldu.
      Sevgiler

      Sil
  3. birgülümm çok güzel yazı o gun gelemedim ama kalbim sizlerleydii Sevgilierimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sonraki etkinlikte beraber oluruz inşallah. Sevgili arkadaşım Arzu ya Sevgiler

      Sil
  4. Çok güzel bi kahve keyfi olmuş. Allah muhabbetinizi artırsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun teşekkürler muhabbetsiz kahve keyfi olmuyor.
      Sevgiler

      Sil
  5. Harika bir etkinlikte sizi görmekte öyle :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Çok naziksiniz. Sevgiler

      Sil
  6. Soğumak blogger kahvelerinin hazin sonu sanırım...Çok güel bir gün geçirmişsiniz.Yazı sayesinde tanıdık yüzler görmek de güzel oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım Sıcak yemekte içmekte pek mümkün olmuyor.
      Sevgiler

      Sil
  7. Canım çok güzel yazmışsın, seninle tekrar görüştüğümüz içinde çok mutlu oldum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylacığım pek sohbet edemesekte aynı ortamda olmak çok güzel.
      Sevgiler

      Sil
  8. Nekadar guzel bloggerlar hep bir arada ne guzel bir bag kurulmus aranizda bayiliyorum keske bende olabilsem sizlerle

    YanıtlaSil
  9. Sevgili gül tasarım beraber olmaktan mutluluk duyarız. İstanbul dışında mı oturuyorsunuz.
    Umarım sizi de yakında aramızda görürüz. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. İş şartlarım gereği katılamadım.. Çok güzel geçmiş,çok güzel de kaleme almışsınız..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirin kanatlar vie sonraki etkinlikte buluşuruz inşallah.
      Sevgiler

      Sil
  11. Gloria Jean Coffee muadilleri arasında ben en sevdiğimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende seviyorum. Ortamda harika dinlendirici. Sevgiler

      Sil
  12. Çok güzel kaleme almışsın her zamanki gibi Birgül ablacım. Etkinlik çok güzeldi bu sefer biraz ayrı kaldık ama bir daha ki etkinliklerde daha uzun sohbet ederiz :) Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyhan cığım haklısın. Aslında böyle etkinlikler de L şeklinde masa olmalı.
      Sevgiler

      Sil
  13. Bir organizasyon yapalım ama bu defa sadece sohbet için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen katılıyorum. Birbirimizi göremedik bile. Masa şekli U olmazsa kabul etmeyelim. Sevgiler

      Sil
  14. Çok güzel anlatmışsınız, fotoğraflar da harika… Kahve çok lezzetli ve vazgeçilmezlerimden teşekkür ederim, oradaymışım gibi hissettim… sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hande hanım ben teşekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil
  15. Etkinlikler hep güzel geçiyor.Istanbulda olduğumda katılayım bende aranıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herzaman bekleriz Ozay Hanım sevgiler.

      Sil
  16. Çok güzel,keyifli bir etkinlik olmuş,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gül Hanım hele kahve olunca keyif çoğalıyor. Sevgiler

      Sil
  17. Guzel bir etkinlikti.. Orada beraber olmakta ayri bir keyifti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım sizleri görmek birarada olmak benim içinde keyifliydi.
      Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  18. Ben tüm o kahvelere gömülmek istiyorummm ... hepsi güzel de Türk kahvemizin yeri bambaşka sanırım .. Afiyetler olsun , sevgiler ..

    YanıtlaSil
  19. Kahvenin her türlüsünü seviyorum. Hele güzel bir muhabbet varsa daha keyifli oluyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. kahve benimde vazgeçilmezim yorgunluk sıkıldım hüzünlendim ama, en güzeli dostlarla içileni keyfiniz ve dostluğunuz daim olsun

    YanıtlaSil
  21. Teşekkürler Funda Hanım. Her daim bende kahve ile olmayı seviyorum.

    YanıtlaSil
  22. Yanıtlar
    1. Evet Sevil hanım dostlarla kahve keyfi harika oluyor.

      Sil
  23. Tanıtım için teşekkürler. Kahveseverler için çok başarılı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için.

      Sil
  24. Birgülcüğüm ne hoş bir yazı olmuş..Ben hala yazamadım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu cuğum teşekkürler fırsat bulunca yazdım. Ama artık tarif yazmak istiyorum.
      Sevgiler

      Sil
  25. Ne güzel bir etkinlik olmuş.. Keşke Ankara'da da olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara da bildiğim kadarıyla bu tür etkinlikler oluyor. Sevgiler

      Sil
  26. asss-laaa olmaz ama marmariste henüz 1 tane bile gloria jeans cafe yok :(

    YanıtlaSil
  27. Aaa yetkililere hemen iletişim. 19 yeni şube açılacak biri sizin olsunn. Sevgiler

    YanıtlaSil