ada kek

16 Mart 2015 Pazartesi

Nohutlu Çıtır Kutucuklar


     Şirin şeyleri seviyorum. Ama bu şirinler birazda malzeme eksikliğinden ortaya çıktı. Sabah kahvaltısı için tost yapacaktım.  Ama kişi sayısına göre tost ekmeği olmadığını gördüm. Aklıma böyle bir fikir geldi.
     Haftasonu ve geç kahvaltı yapılacaktı. Nasılsa masada peynir de olacaktı. Bende bir gün önceden kalan Nohutla birşeyler denemek istedim.
     Şöyle diyorum. "Ben yaptım oldu."  Sizde yapın olsun.

Malzemeler 


  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 çay bardağı tahin
  • 6 adet tost ekmeği
  • 6 adet tost kaşar peyniri
  • 1 paket cips
  • 2 yumurta
  • 1/2 limon
  • 1 çk kimyon
  • 2 çk iri pul biber

Yapılışı 

  • Önce haşlanmış nohutlar bir çatalla ezilir.  Içine tahin ve baharatlar katılır. 
  • Tost ekmeklerinin kenarları kesilip çıkarılır. Kare + şeklinde 4 parçaya ayrılır.
  • Kaşar dilimleride aynı şekilde 4 parçaya ayrılır.
  • Bir yumurtanın akı ayrılır. Diğer kalan yumurta çatalla çırpılır bir kenarda hazır bekler.
  • Cipslerde elle ufalanır bir tabağa alınır.
  • Minik ekmeklerinin birer yüzlerine fırça ile yumurta akı sürülür.
  • Üstüne önce bolca nohutlu tahinli karışım sürülür , bir kaşar konur. Diğer ekmekçik üzerine kapatılır.
  • Tüm malzemelerden minik kutucuklar yapılır. Toplam 12 adet. 
  • Minik kutucukların her tarafı  önce yumurtaya bulanır, sonra cips kırıntısına bulanır.
  • Pişirme kağıdı serili fırın tepsisine dizilir. 
  • Önceden ısıtılmış 180 derecede  tam 12 dk pişirmek yeterli.
  • Afiyetler olsun. 

74 yorum:

  1. ne yaratıcısınız:) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Çok beğendim ve lezzetini merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hande Hanım buyrun beklerim size tatdırmak isterim. Sevgiler.

      Sil
    2. Ne güzel olur birgün görüşmek dileğiyle o zaman :) sevgiler

      Sil
  3. iyiki eksik malzemeymiş ortaya çok hoş şeyler çıkmış ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen yeni bir tarif uydurmuş oldum.
      Teşekkür ederim Seda Hanım.

      Sil
  4. Çok farklı olmuş. İnsan yeter ki istesin. Ne güzel şeyler çıkar ortaya.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide Hanım haklısınız. Teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  5. Çok şirin olmuşlar ve nefis bir tarif…
    Ayrıca sen yaparsın da olmaz mı hiç canısı….
    Ellerine sağlık afiyetler olsun yiyenlere…
    Sevgilerimi bıraktım…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim. Temiz yüreklli , Özverisi çok tatlı kadın diyorum.
      Sevgiler

      Sil
  6. ne güzel olmuştur. misafir sofralarına atıştırmalık da olur. deftere bu da eklendi. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda Hanım defterinizde benim tarifimin olması çok güzel . Memnun oldum. Teşekkürler.

      Sil
  7. Birgülcüğüm harikasın senn:))Ellerine sağlık nasıl güzel olmuş..Afiyet şeker olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu cuğum sizlerin yarısına erişsem yeter bana. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  8. Gördüğüm en farklı tarifler bu sitede emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Sevilay Hanım çok teşekkürler. Ben bu yorumunuza çok sevindim.
      Bu tarifin başka yerde olması mümkün değil. Çünkü tamamen bana ait.
      Sevgiler

      Sil
  9. tadını merak ettim ben şimdi nohut ve tahin kaşar cips hayır diyemediklerimden oldukları için elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda Hanım kimbilir birgün birarada oluruz size yaparım bu tarifi.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  10. oooo bayıldım buna tam benlik :)) ellerine sağlık nefis bir şey olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane sevindim. Teşekkür ederim güzel yorumunuza.

      Sil
  11. Vallahi tebrik ederim, öncelikle cesaret için. Ellerinize sağlık çok farklı bir tarif olmuş. Ne diyeceğimi şaşırdım. Bu hünerden Allah bana da nasip etsin inşallah:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estagfurullah siz de harika işler yapıyorsunuz. Teknolojiden anlıyorsunuz. Ben cahil cesareti diyeyim. Yemek yapmak kolay ama bilgisayar zor zanaat diyorum.
      Teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  12. içeriğindeki malzemeler çok güzel görüntüsündende çok lezzetli olduğu belli ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gül'ün Mutfağı.

      Sil
  13. Çok değişik bir tat olmuştur. Genelde farklı şeyleri denemeyi önce sevmem, ama deneyip beğenince iyi ki denemişim derim :) Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Hanım Hayata değişiklik katmak diyorum.Sonucu nasıl olursa olsun farklı şeyler denemek kendini geliştirmek gibi gelir bana .
      Sevgiler

      Sil
  14. Çok hoş bir görüntü çıkmış ortaya.))

    YanıtlaSil
  15. Çok leziz görünüyor ellerine sağlık teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık canım.Goruntu çok şekerler tadıda oyledir.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendim yaptım diye söylemiyorum. Gerçekten güzel oldu.
      Teşekkür ederim.Ozay Hanım.

      Sil
  17. çok güzel bir aperatif olmuş, fikir ve uygulama harika! :) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahika Hanım düşünerek yapmadım o an geldi bu fikir aklıma fena olmadı doğrusu.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  18. Adını okuduğum da yanlış okudum sandım.. sanırım çok sıradan şeylere alışmışız.. Deşişik bir tarif olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanım söylediklerinize aynen katılıyorum.
      Alışılmış şeylerin dışına çıkmak iyi oluyor bazan.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  19. Güzel bir sunum olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. valla süper demiycem süper ötesi bişey olmuş ellerine sağlık bunu denemek lazım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülden ciğim teşekkür ederim. Denersen sevinirim.

      Sil
  21. düşüncenize hayran kaldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lerzan hanım sağolun. Teşekkür ederim.

      Sil
  22. cok ilginç bir tarif süper görünüyor ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Teşekkürler sizden duymak beni sevindirdi. Teşekkürler.

      Sil
  23. Canım nohutun her türlüsünü ve her tarifi beni hemen dikkat çektirir.Çok güzel ve değişik tarif yapmışsın lezzetini merak ettim.Denenmesi bir tarif bana göre ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten Hanım teşekkür ederim. Denerseniz beni mutlu edersiniz. Sevgiler.

      Sil
  24. İyi fikir güzel olmuştur eminim mutfakta çareler tükenmez... ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirdeyim mutfakta çareler tükenmez. Teşekkürler.

      Sil
  25. Değişik ve güzel bir tarif,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Ne kadar başarılı bir tarif ve nasıl şahane bir sunum.. Aileniz çok şanslı.. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül Hanım çok teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  27. Çok değişik bir tarif ilk kez böyle bir şey okudum emeğinize ve elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk kez uydurdum diyebilirim. Kendiliğinden oluştu. Teşekkür ederim. Fatma Doğan

      Sil
  28. ELİNİZE SAĞLIK TADINI MERAK ETTİM...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zaman isterseniz yapabilirim size.
      Sevgiler

      Sil
  29. Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  30. Ne guzel lezzetli farkli bir tarif olmus..elinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Dost Bahçesi. Teşekkürler Sevgiler.

      Sil
  31. Bayıldım:))) süper olmuştur... yaratıcılık böyle bir şey işte... evde ne varsa çıkan lezzetlere bayılırım... ellerinize, fikrinize sağlık birgül hanım.... sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım mahçup oldum yaratıcılık kelimesi için.
      Çok teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  32. Çok güzel ve farklı bir tarif ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Hanım çok teşekkürler sevgiler.

      Sil
  33. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. Tuğba Hanım hoşgeldiniz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  35. Çok değişik ve lezzetli olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  36. Teşekkürler Handan Hanım . Sevgiler

    YanıtlaSil
  37. Farklı bir tarif olmuş.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  38. Teşekkür ederim Sosyal Medya Kafe.

    YanıtlaSil
  39. hem çok farklı hemde çok lezzetli bir tarif olmuş bayıldım denemek lazım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  40. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil