ada kek

13 Mart 2015 Cuma

Pazı Bulgur ile Fırında



     Nedense bana pazı sarmak , yaprak sarmaktan kolay gelir. O yüzden sık sık değişik versiyonlarda pazı sarması yaparım.
      Yine klasik sarma nın dışına çıkmışım.   Yanlışlıkla..  Tabiki...
     Hem fırında pişirdim. Pazı ların yapraklarını hem hafif çıtırlattım.  Içine kıyma bulgur birazcık erik kurusu koydum. 
     Tabiki klasik olarak sevgimi katmayı unutmadım.


Malzemeler 

  • 1 demet pazı yaprağı
  • 200 gr orta yağlı kıyma
  • 1 çay bardağı ince bulgur
  • 1 kurusoğan
  • 1 çay bardağı erik kurusu
  • 1 yk Salça
  • 1çk karabiber
  • 1çk tuz
  • 1çk zerdeçal
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
Yapılışı 
  • Pazıları saplarıyla beraber önce kaynar suya sonra hemen soğuk suya batırıp çıkarırız.
  • Kıyma ile soğanı bir kaşık zeytinyağ ile kavurup,  Ocağın altını kapatıp hemen bulgur ile baharatları ilave eder karıştırırız.
  • Erik kuruları yumuşak oluyor zaten direk ince ince doğrar iç malzememiz ile birleştiririz. 
  • Pazı saplarını kesip fırın kabımızın tabanına yerleştiririz. 
  • Üzerine pazılarımızı iç malzeme ile tek tek sarıp dizeriz. Üzerine salçalı sıcak su hazırlayıp dökeriz. 
  • Zeytinyağın yarısını da üzerinde gezdirip,  önceden 200 derece ısınmış fırında 40 dk kadar pişiririz. 
  • Taban kısmına yoğurt koyduğumuz Servis tabağına alınca kalan zeytinyağını üzerinde gezdiririz. 
  • Afiyetler olsun. 

50 yorum:

  1. Pazının tadına bay ılırım..eline sağlık canm..fırında denemedim hiç..deneyeceğim bende ..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek Hanım fırında deneyin daha sıkı görüntü oluyor. Teşekkürler

      Sil
  2. Pazı ,bulgur ve erik buluşması müthiş olmuş tatlım.💟
    Ellerine sağlık afiyetler olsun bitanem...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim teşekkürler sevgiler sana.

      Sil
  3. değişik bir lezzet eline sağlık ben hep klasik olanı yaparım çünkü; başka bilmiyorum:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda Hanım değişiklik denemek te fayda var. Sevgiler

      Sil
  4. pazı dolmasını çok severim elinizesağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazı hem kolay , hem lezzetli. Teşekkürler

      Sil
  5. Birgül Hanım ellerinize sağlık. Çok güzel olur pazı sarması.Ama fırın denemesi ile sonuç mükemmel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım çok teşekkürler. Eminim sizin elinizden harika oluyordur. Bende fırında bir kek yapacaksam. Mutlaka bir yemek ilavesi de yapıyorum. Lezzeti daha yoğun oluyor. Sevgiler

      Sil
  6. Bayılırım pazı sarmasına ,erik kurusuda biraz mayhoş tadıyla ayrı lezzet vermiştir harika olmuştur.Fırınla olayını bilmiyordum , deneyeceğim bende.Tarif için teşekkürler ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorum için teşekkürler. Erik kurusu gerçekten şahane bir lezzet veriyor. Sevgiler

      Sil
  7. Benim çocuklar sevmemişti pazıyı. O yüzden bir daha denememiştim. Fırın versiyonu ise ilgimi çekti. Yaprak da güzel olur mu ki acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım neden olmasın yaprak sarması da güzel olabilir. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  8. Her ne kadar pazı dolmasını sevmesemde yogutlu olarak çörçör dedikleri mezesini seviyorum.Eline sağlık.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Hanım çörçör adını ilk kez duydum. Pazı yı kavurarak bende Yoğurtlu meze gibi yapıyorum ama çörçör başka birşey galiba öğrenmek isterim. Sevgiler

      Sil
  9. Valla çok degişik bişey olmuş. Eminim çok lezzetlidir 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülden hanım deneyin lezzetlidir. Sevgiler

      Sil
  10. ellerinize sağlık.. Bulgurla daha bir güzel olmuştur.. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım bulgur hemde çabuk pişiyor fırında. Teşekkürler.

      Sil
  11. ayy çok güzel gözüküyor denemek lazım banada pazı sarmak daha kolay geliyor..sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seda Hanım aynı fikirdeyim daha kolay Pazı yı sarmak.

      Sil
  12. Pazı sarmasına bayılırım.. elinize sağlık.. Aklıma düşürdünüz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım çok güzel pazılar satılıyor şu ara hemen alıp yapın. Sevgiler şimdiden afiyet olsun.

      Sil
  13. Çookkk severim nefis bir görüntü ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu Hanım teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  14. Pazı sarmasını Erzurum usülü lorlu çok beğenmiştim. Kızkardeşimin kayınvalidesi yapmıştı. Bu da erik kurusuyla çok hoş olmuştur. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lorlu olan da favorim benim. Blogumda tarifi mevcut. Nefis lezzetler imiz var. Ülkemizde.

      Sil
  15. Erik kurusu nasıl bir tat vermiş merak ettim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem mayhoş, hemde hafif bir tatlılık verdi erik kurusu. Sonuç olarak harika bir tat.
      Sevgiler

      Sil
  16. Ellerinize sağlık.Benimde hiç pazı yapmak nedense aklıma gelmez .Ama ne güzel pirinç yerinede bulgur.Hemde sağlıklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün olduğunca pirinç yerine bulguru tercih ediyorum. Gerçekten daha sağlıklı.
      Sevgiler

      Sil
  17. Kızımın en sevdiği dolma çeşididir pazı ama hiç erik kurulu denemedim mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu Hanım denemeye değer görmeniz beni sevindirdi. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  18. bende pazıyı severim. bunuda deniyeceğim. ellerinize sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım Teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  19. Çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  20. çok güzel görünüyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. Değişik bir tarif olmuş:)Ellerinize sağlık..Fırında hiç denemedim..Deneyeceğim mutlaka..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Farklı bir tarif.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  23. Off mis olmuştur miss..Bana sarorsan ben de pazı karalahan sarmayı severim:))Daha pratik oluyor hem de çok lezzetli..Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu cuğum aynı fikirdeyim canım. Teşekkürler sevgiler sana.

      Sil
  24. ne kadar sağlıklı bir tarif.. ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  25. Ayşegül Hanım keşke sebzelerimizi hiç unutmasak sevgiler.

    YanıtlaSil