ada kek

24 Mart 2015 Salı

Sarmal Haşhaşlı Börek

     Kütahya ya gidince ne alınır bilirsiniz. Bende hiç ihmal etmedim haşhaş ımı aldım. Paketini açınca içinden o kadar güzel bir haşhaş kokusu geldi ki bu güne kadar hiç hissetmemiştim. Hemen paketi büyükçe cam bir kavonaza boşalttım. İçine de zeytinyağ koyup biraz incelttim.
    Sonra  kendimce hamurumu yaptım. Arasında haşhaş, süper bir anne böreği oldu diyebilirim.
   Tarif vermeden önce söylemeden geçemiyeceğim. Kütahya da şahane mantarlar satılıyor. Adım başı derler ya o cinsten etli ve lezzeti bol, fiyatı ucuz mantarlar. Tabi ki fırsatı hiç kaçırmadım.  Sizinde yolunuz düşerse mutlaka alın derim.



Malzemeler

  • 1 sb peyniraltı suyu yoksa ayran
  • 1/2 çb sıvı yağ
  • 1 yk elma sirkesi
  • 1 tk zerdeçal
  • 1 tk tuz
  • 3 sb kadar un
  • 1 çb nişasta
  • 1 sb haşhaş
Yapılışı

  • Sıvı yağ ve nişasta hariç tüm malzemelerle çok yumuşak olmayan bir hamur hazırlarız.
  • Ancak un yetersiz gelirse ilave yapabiliriz. Ayrıca hamuru yoğururken sıvı yağ ile elimizi birkaç kez yağlarız.
  • Hamurun üzerini kapatıp serin yerde yarım saat kadar dinlendirmek açarken bize kolaylık sağlar.
  • Bu arada sıvı yağ ile haşhaşı iyice inceltiriz. 
  • Hamurumuzdan  açabileceğimiz büyüklükde bir parça koparıp nişasta ile incecik açarız.
  • Açılmış hamurun her yerine haşhaşımızdan süreriz.
  • Rulo şeklinde sardıktan sonra yağlanmış tepsimize sarmal yaparak yerleştiririz. 


  • Böreğimizin üzerine hiçbir şey sürmüyoruz. 
  • 180 derece ısınmış fırında 25_30 dakikada pişiriyoruz. 
  • Süper oluyor. Börek yapmayı düşünüyorsanız denemenizi isterim.
  • Afiyetler olsun. 

48 yorum:

  1. Ellerinize sağlık haşhaşla yapılan hamur işleri çok lezzetli oluyor aklıma düşürdünüz evde haşhaş var börek yapmalı emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgüzar hanım gerçekten haşhaşlı hamur işleri çok leziz.
      Teşekkürler

      Sil
  2. Çok severim ellerinize sağlık çok güzel görünüyor eminim lezzeti deharikadir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu Hanım çok teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  3. Haşhaşı poğaçada kullandım. Çok güzel oldu. Bu tarif te bol haşhaşlı... Eminim nefis olmuştur. Ellerinize sağlık......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım hamuru incecik nasıl açtım kendime şaşırdım. Evet çok lezzetli oldu.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Ellerine sağlık canım.
    Misss misss...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim çok teşekkür ederim. Sevgiler canım.💕

      Sil
  5. off yenmez mi bu elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Canim hamur islerinde çok iyisin. Eline sağlik 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülden ciğim hamur işlerinde iyi olduğum kilomdan belli oluyor değilmi.
      Teşekkürler sevgiler canım

      Sil
  7. Çok güzel olmuş, leziz bir tarif, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık haşhaşlı böreğe de bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 yıldır haşhaşı tanıyorum. Ilk günden beri bayılıyorum. Sevgiler

      Sil
  9. Birgülcüğüm Tatilin iyi geçtiği paytlaştığın tariften bellimi desem.Ellerine sağlık çok lezzetli ve görkemli görünüyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ben de çok severim. Kokusunu , ağızda bıraktığı tadı.
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mis gibi kokuyor hele yöresinden alınırsa.
      Sevgiler

      Sil
  11. Ellerinize sağlık, haşhaşlı olan her şeye bayılıyorum, sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Lezzetini çok sevmeme rağmen hiç haşhaşlı hamur iş yapmadım.Sizin tarifiniz çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım yapmaya benim tarifle başlayabilirsiniz.
      Teşekkürler

      Sil
  13. Ellerinize sağlık haşhaşlı tarifler çok lezzetli oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Saadet Hanım haşhaş süper tat.
      Teşekkürler

      Sil
  14. Birgül Hanım hoş geldiniz. Sarmal Haşhaşlı Böreğiniz çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım hoşbulduk . Teşekkürler ederim sevgiler

      Sil
  15. Memleketi Uşak olan biri olarak haşhaşlı herşeyi severim. Bizim oralarda haşhaşlı şeyler çok. Ama Ankara da yaşayınca hasret kalıyor insan. Tarifinizi görünce koşarak geldim. Çok süper olmuş. Ben de isterimmm:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım hemen gönderirim. Ankara da ulus ta satılıyor du haşhaş bulabilirsiniz sanırım. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  16. Ellerinize sağlık. Haşhaşlı hamurişleri çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  17. Haşhaşlı tarifler çok lezzetli oluyor.Bu tarifte harika olmuş.Elinize saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya hanım çok teşekkürler. Haşhaş bir numara lezzet diyorum bende.

      Sil
  18. Ellerine sağlık canım .Ç ok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  19. Öyle kıvamında ve gevrek görünüyor ki... ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  20. Annem Egelidir ve çok severiz haşhaşı. Ellerinize sağlık.
    Peki, zerdeçalla haşhaş uyumu gerçekten başarılı mı, ya da şöyle sorayım: zerdeçal tarifin olmazsa olmazlarından mı???

    YanıtlaSil
  21. Tabiki de Hayır zerdeçal hamura sarımsı bir renk veriyor. Tadını zaten çok az hissedersiniz. Ben 2 yıldır çok faydalı bir baharat olduğu için sık sık kullanıyorum. Siz kullanmaya bilirsiniz. Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Sen yaparsın da kötü olur mu..Afiyet bal olsun..Nefis olmuş..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucuğum çok teşekkürler. Beraber olsun canım.

      Sil
  23. bu ne güzel bir lezzet harika bir börek tarifi, hayran kaldım doğrusu ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  24. Ayy. Çok teşekkürler yorumunuz çok içten geldi bana. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Ayy. Çok teşekkürler yorumunuz çok içten geldi bana. Teşekkürler

    YanıtlaSil