ada kek

19 Nisan 2015 Pazar

Bahar Kokulu Bulgur Pilavı


      Bulgur Anadolu kokan bir ürünümüz.  Üstelik çok besleyici ve vitaminli. Ancak yeterince değerini bilmediğimize inanıyorum.
     Diyabet rahatsızlığı olanların  da rahatlıkla kullanabileceği doyurucu bir besin kaynağı.
     Bir çok vitamini içinde barındırdığı için dünya sağlık örgütü  yoksulluk çeken ülkelere  ilk bu besini gönderiyor artık.
     Ben genelde bulgur pilavı yaptığım zaman mutlaka bir cacık yaparım harika olur. Bu ikili herzaman favorim.

Malzemeler 

  • 1 su bardağı pilavlı bulgur
  • 1 kuru soğan
  • 1 domates
  • 1 dal taze sarmısak
  • 3-4 dal taze nane
  • 1 sivri biber
  • 1 yk Salça
  • 1 yk zeytinyağ
  • 1 yk tereyağ
  • tuz karabiber 
Yapılışı 

  • Tereyağını yayvan bir tencereye koyarız.
  • Üzerine sırasıyla doğranmış kurusoğan, sivri biber, sarmısak ve Salça ilave edilir.
  • Bir iki dakika kavrulduktan sonra bulguru ilave eder karıştırırız.
  • Tuz karabiber ve nane ilavesi nin ardından 2 su bardağı sıcak su koyup hemen tencerenin kapağını örteriz.
  • Kaynamaya başlayınca çok kısık ateşte suyunu çekmesini bekleriz.
  • Ocağın altını kapatıp  karıştırır  5 dk sonra servis tabağına çıkarıp üzerine zeytinyağı gezdiririz. 
  • Soğuk bir cacıkla  beraber sunmak hoş olur.
  • Afiyetler olsun. 

     

26 yorum:

  1. Yanında yoğurt ile nefis oluyor...Ellerinize sağlık...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten yoğurt Bulgurun tamamlayıcısı sanki. Teşekkürler Selma hanım.

      Sil
  2. ellerine sağlık gerçekten de beyaz pirinç yerine artık esmer kullansak iyi olacak .. Bulgur pilavın çok güzel olmuş. afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin Hanım teşekkürler. Beyaz pirinç nadiren kullanıyorum bende.

      Sil
  3. Bahar gelince pilavlara domates, biber de giriyor. Ben olsam kimyon da atardım. Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimyon harika o an aklıma gelmedi sanırım. Güzel hatırlatma teşekkürler.

      Sil
  4. E ben bulgur pilavına da bahara bayılırım. ne olacak şimdi...:) ama ben hiç naneli pişirmemiştim bu pilavı. naneyi de çok severim halbuki. bir dahikine naneli deneyeyeim..:) sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin Nahide hanım. Bulgur biliyorsun sırf ıslayıp yeşillikle bile nefis. Sevgiler

      Sil
  5. oy oy oy mis mis ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda Hanım biz yaştakiler daha çok seviyoruz bulguru değilmi.

      Sil
  6. bulguru çok sevmiyorum ama daha sağlıklı diye yiyorum işte..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanla seversiniz içine sevdiğiniz tatları katın derim. Sevgiler

      Sil
  7. her şeyin içine katıyorum bulgur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende herşeyin sarmal Arın dolmadan salatalar ın Herşeyin içine kalıyorum. Alıştım çok lezzetli geliyor bana. Sevgiler

      Sil
  8. Bulgur gibisi var mı:)))) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım teşekkürler sevgiler.

      Sil
  9. Ellerinize sağlık, hem pratik hem çok lezzetli bir pilav...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Billur Hanım teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  10. Ay bayılırım bulgur pilavına. Ben hep domates ve biberli yapıyorum. Bir de sizin tarifi deneyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bayılıyorum bulgur la yapılan tüm yemeklere. Teşekkür ederim.

      Sil
  11. Miss.. çok severiz.. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım herkes sensin bu güzel lezzeti. Sevgiler

      Sil
  12. Ellerine sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ediyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Hane, ile taze sarımsağı nerede ne zaman kullandınız. Ustanın iyisi parça artırırmış, siz de yemekte kullanılacak malzemeleri mi artırıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  15. Tarifi tam okursanız nane ile sarmısağın hangi aşamada kullanıldığı yazıyor.
    Sorunuzu yanlış anlamışta olabilirim. Açıkca yazabilirsiniz.

    YanıtlaSil