ada kek

14 Nisan 2015 Salı

Bereket Krakerleri


     Arkadaşlar benim doğum yerimin  Ankara olduğunu biliyormuydunuz.
     Ilk, orta,lise,üniversite ve iş hayatımın ortalarına kadar hep Ankarada yaşadım .   O yüzden Ankara ile  özel bir bağım vardır. Hala ailemin tamamına yakını Ankara'da yaşıyor.
      Bu tarifimde kullandığım Kalecik Un ları bir Ankara markasıdır. Adını Ankara'nın Kalecik ilçesinden almıştır. Anadolu nun tahıl ambarı olduğunu herkes bilir.
     Işte bu yüzden Kalecik Unlarının katkısız olduğuna da inandığımdan Kalecik Unları için  birkaç tane  tarif hazırlıyorum.
     Önce kalsiyumu bol , çay saatlerine uygun, hemde çocuklarımızın seveceği basit kolayca yapabileceğimiz bir tarif yapayım dedim.
     Şık cam kavanoz lara koyarsanız, her daim atıştırabileceğiniz  sağlıklı bir krakeriniz  olur.


      Malzemeler mutfaklarımızda herzaman bulunan malzemeler.
     Bu arada Kalecik Un bir yarışma düzenledi  katılıp ödüller kazanabilirsiniz.

Malzemeler
  • 2 su bardağı Kalecik Un
  • 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
  • 125 gr tereyağ veya margarin
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 0,5 çay kaşığı kabartma tozu


     Yapılışı 

  • Öncelikle tereyağı küp şeklinde minik parçalara ayırılır.
  • Kalecik Unu geniş bir kaba koyarız.
  • Tuz ve kabarma tozu ile harmanlarız.
  • Bu sayede de unumuz  elenmiş gibi havalanmış olur.
  • Hatta dört parmağımız ile tuz ve unu havalandırarak karıştırırsak  kabartma tozu ilave etmemize  hiç ihtiyaç kalmaz.
  • Tereyağını da ilave ederek fazla yoğurmadan birbirine birleşmesini sağlarız.
  • Bu şekilde yapmanın amacı pişerken basılmış içinde yağlı bir tabaka varmış hissi vermemek içindir. (Püf noktası)
  • En son rende kaşarları ilave ederiz.
  • Çalıştığımız tezgahın üstüne tepsi büyüklüğünde pişirme kağıdı sereriz.
  • Hamuru koyup merdane ile yarım santim kalınlığında açarız. İstediğimiz şekilde küçük kalıplarla şekil veririz. 
  • Pişirme kağıdı nın üzerindeki fazla parçaları alırız ve şekillendirdiğimiz krakerleri bozulmasın diye kağıtla beraber tepsiye koyarız.(Püf noktası)
  • Büyük kalıp kullanırsanız fazla kabarıp şekilleri bozulmasın diye üzerlerine çatalla delikler açmalısınız. (Püf noktası)
  • 180 derecede ısınmış fırında 12 dk yeterli. Ancak fırınlar farklı ısıda olabilir.  Kendi fırın ısınıza göre zamanı ayarlamalısınız. 
  • Afiyetler olsun.








45 yorum:

  1. Tadından önce sunumuyla cezbediyor,eminimki enfestir.Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Lezzette önemli ama sunum da hoşluk yaratıyor . Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  2. Krakeler çok güzel görünüyor..Sunum da harika. Ellerinize sağlık.. Herkese bereket getirmesi dileğiyle..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Nahide hanım. Teşekkür ediyorum sevgilerimi sunuyorum.

      Sil
  3. İlla çayımızın yanında bu tür atıştırmalıklar ararız elinize sağlık😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vildan hanım inanın çayı hiç boş içemem. O yüzden hep birşeyler bulundururum. Teşekkürler.

      Sil
  4. Ellerine sağlık Birgülcüm.. Buara Kalecik unun adını çok duyar oldum.. en kısa zaman alıp denicem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Filiz Hanım Ankara da hep vardı. Ama istanbul da yeni yeni. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  5. Ellerine sağlık tatlım.💟
    Bu krakerler çok leziz oluyor ,ben biraz da sosis rendeleyip yapıyorum .Farklı bir lezzet katıyor.
    Kalecik Un henüz bizim birarada mevcut değil ama kelebekler gibi hafif dediğine göre vardır elbet bir sebebi denemekde fayda var ...
    Afiyetler olsun sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel ciğim senin yaptığında nefis tir eminim. Kalecik unlar migros larda mevcut.
      Bana güvendiğin için teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  6. Süper görünüyor, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oya Hanım çok teşekkürler. 💖

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Hatice Hanım size katılıyorum. İkramlık olarak harika.

      Sil
  8. hikayesini bilmiyordum ama bende kalecik alırım sunum harika kurabiyeleri düşünemiyorum bile elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Funda Hanım sevgiler.

      Sil
  9. çok özeniyorum ama yapamıyorum çok güzel görünüyor :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Siz de yapabilirsiniz eminim. Sevgiler

      Sil
  10. Ellerinize sağlık.Nefis görünüyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Kendi de sunumu da harika. Ellerinize sağlık . Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilay hanım güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

      Sil
  12. Ellerine sağlık tuzlular güzel olur:)))) Benim doğum yerim de Ankara ama ben orada büyümedim. Babamın işi nediniyle bir süre oradaymışız sadece...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun yinede doğumdaş mı oluyoruz. Şaka bir yana. Arasıra özlüyorum Ankara yı.

      Sil
  13. Ellerinize sağlık, krakerleriniz çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım çok teşekkürler. 💖

      Sil
  14. Sunum şahane elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Çayın yanında çok özel bir tarif olmuş..süpersiniz, elinize sağlık..selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek hanım çayın yanında birşeyler atıştırma istiyoruz çok iyi oluyor.

      Sil
  16. Ellerinize sağlık :) Sunum harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim birşeyler yapmaya çalışıyorum. Sevgiler

      Sil
  17. tam bizim evlik kraker olmuş bu,kesinlikle deneyeceğim:)) tarif için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyeceğinize sevindim. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  18. İsmi, sunumu çok güzel tadı da öyledir eminim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epeyce çok çıktığı için bereket adını koydum. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  19. çok güzel bir lezzet ve fark yaratacak bir tarif bayıldım doğrusu ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Çok teşekkür ederim. Umarım deneyince güzel lezzeti yaKalarsınız.

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gül Hanım.

      Sil
    2. Teşekkür ederim Gül Hanım.

      Sil