ada kek

27 Nisan 2015 Pazartesi

Çilekli Krep Pasta


     Kolay, hemde albenili bir pasta yapmak istermisiniz.  Işte tarifi burada. Hiç fırın kullanmadan, tam çilek mevsiminde, acil durumlarda kurtarıcı bir pasta.
     Ev pastası tadında, ama şık pasta vitrinlerinden çıkmış gibi.

Malzemeler 
  • 1 su bardağı süt 
  • 1 yumurta 
  • 1 yk sıvı yağ
  • 1 çay bardağı pekmez
  • 1,5 su bardağı Kalecik un
Dolgu ve Süs malzemeleri 
  • 1 paket Kremşanti 
  • 1 su bardağı süt
  • 80 gr bitter çikolata
  • 0,5 paket krema
  • 20 adet çilek



Yapılışı 
  • Kremşantiyi süt ile beraber çırpar buzdolabına kaldırırız.
  • Krep hamuru için malzemelerin tamamını el çırpıcısı ile pürüzsüz bir şekilde çırparız.
  • Teflon tavaya hamurdan bir kepçe koyup arkalı önlü pişiririz.
  • 6-7 adet krep pişiririz. Soğumasını bekleriz. (Ancak beklemeyi kapalı bir kap içerisinde yaparsak kurumalarına engel oluruz.)
  • Çileklerin 4/3 doğrarız. Bir kısmını üstünün süslemesine ayırırız. 
  • Kremayı ve çikolatayı bir kapta fazla kaynatmadan eritiriz. 
  • Bir sıra krep, Kremşanti ve doğranmış çilek şeklinde 6 kat halinde yerleştiririz.
  • En üste çikolata sosumuz döker, çilek lerle süsleyerek biraz beklettikten sonra servis ederiz.

Not: Pastamızın kenarlarının düzgün olması için krep kenarlarını bir tabak yardımıyla kesebiliriz.
     

36 yorum:

  1. Çok güzel olmuş. Porsiyonluk pasta ve kekleri çok seviyorum.. Krep yapmaya hiç cesaret edemedim..:) Bir gün denerim elbet.. Bakalım ne olacak...:) Ben de bazen kek hazırlayıp onu küçük keserek küçük pastacıklar yapıyorum çocuklara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım krep dünyanın en kolay işi ki siz havada kara da yaparsınız eminim. Sizin pasta cıkar da ne leziz dir kimbilir. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  2. Baktım krep pasta varmış. ..Koşa koşa geldim..Kenarından tirtikladim pekte güzelmiş. .Ellerinize sağlık Birgül Hanım'cım sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay siz ne tatlısınız. Ne güzel yorumlar. Çok pozitif enerjili olduğunuza inanıyorum. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  3. Canım çok güzel ve tek kişilik bir pasta tarzında ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım çok teşekkürler. 3 kişi ye rahatlıkla yetti. Sevgiler Teşekkürler

      Sil
  4. Muhtişim bir görüntü bu. Kim hayır diyebilir ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En başta ben Hayır demedim. Yanına birde kahve yaptım.Kızımla keyfi yaptık.
      Teşekkürler sevgiler. 💖

      Sil
  5. pratik ama görüntü olarak şahane olmuş :) elinize sağlık, deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahika hanım deneyeceğinize sevindim. Umarım beğenirsiniz. Sevgiler

      Sil
  6. Ellerinize sağlık,nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Kesinlikle denenmeye değer bir görüntüsü var, mutlaka tadına bakılmalı. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum. catering firması teşekkürler.

      Sil
  9. lezzetlerinize kelimeler yetmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de şahanesiniz şımardım teşekkürler. 💖

      Sil
  10. Harika görünüyor ellerine sağlıkkk şahane ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkürler. Sevgiler 💖

      Sil
  11. Birgül cüm bu 6 katlı krep pasta umarım tek kişiliktir zira anca bana yeter nefis görünüyor ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  12. 3 kişi için yetti ama benim gibiysen tek başına yersin. Ben pasta ya hayır diyemem Çünkü teşekkür ederim canım.💕 sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ellerin dert görmesin..harika bir tarif canım selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek hanım çok teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  14. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor..Hem pratik hem de lezzetli..Daha ne olsun değil mi?Afiyet şeker olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu cuğum çok teşekkürler. 💖 güzel yorumun için.

      Sil
  15. 10 numara 5 yıldız bir pasta olmuş. Bir o kadar da kolay.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ne güzel yorum böyle. Teşekkürler

      Sil
  16. Ellerine sağlık pratik pastaları çok severim.aldım bir dilim

    YanıtlaSil
  17. Sibel Hanım her zaman size bir dilim ayırıyorum. O halde. Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Canım cekti olsada yesem dedim bian :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Nefis olmuş .Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  20. ne güzel görünüyor daha çok şirinler ellerinize sağlık enfes ... sevgiler

    YanıtlaSil