ada kek

3 Nisan 2015 Cuma

Keçiboynuzlu Rom Soslu Havuçlu Kek


     Klasik kek yapmayım,  bu gün kendimi aşayım dedim. Sizlere yeni bir tarif , başka yerde bir eşi yok.
     Kekin yarısını tek başınıza bitirebilirsiniz . Çünkü çok hafif oluyor.Deneyin doğru söylediğimi anlayacaksınız.

Malzemeler 


  • 1 sb şeker 
  • 3 yumurta 
  • 1/2 sb sıvı yağ
  • 1/2 sb margarin
  • 1,5 yk kakao 
  • 1,5 yk keçiboynuzu tozu
  • 2 adet orta havuç
  • 1 çb ceviz tozu
  • 2-3 sb un
  • 2 yk rom sos
  • 1 kabartma tozu 
Yapılışı 

  • Yumurta ve şekeri çırparız. 
  • Havucu rendeleriz ve tüm malzemeleri (rom hariç) birleştiririz.  
  • Unu Azar azar ilave edelim. Islak ve sıvı bir hamur elde etmeliyiz.
  • Küçük Boy fırın tepsisine veya büyük yuvarlak kelepçeli kalıba kekimizi yerleştiririz. 
  • Kek hamuru fazla kalın olmamalı.
  • 180 derecede normal kek lerden daha çabuk 20 -25 dakikada pişiyor.
  • Kekimiz hafif ılıdıktan sonra 1 çb su ile rom u karıştırıp fırça yardımıyla darbeler halinde  kekin üzerine sosu yediririz. 
Afiyetler olsun.

#icindekiyemekaski  #tavsiyeevi #tavsiyemelekleri 

60 yorum:

  1. Tum lezzetler bir arda .Ellerinize sağlık.Bu arada keçiboynuzunun kendini de cok severim katır kutur yemeği. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozay Hanım bende keçiboynuzu nu severim. Mail adresim bile keçiboynuzu.
      Benden de sevgiler.

      Sil
  2. Ellerine sağlık hamarat arkadaşım kek gibisi yok her zaman yiyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler anneanne. Senin hamaratlığına yetişmek mümkün değil.

      Sil
  3. Ellerinize sağlık benim çocuklarda keçi boynuzu tozuyla yapılan kekleri seviyorlar afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bergüzar hanım keçiboynuzu çocuklar için hemde çok faydalı.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  4. gerçekten aşmışsınız kek olayını , çok güzel bir tarife benziyor. acilen gerekli malzemeleri toparlamak lazımm ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu badem malzemeleri toplayın geliyorum Ben beraber yapalım.

      Sil
  5. Ya çok cahilim.. yada yine türkcem yeterli değil.. fakat bu rom sos nedir? Alkol olan rum aroması mı? kek nefis olmuş sadece bunu anlamadım.. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Hatice hanım Tamda sizin dediğiniz gibi. Kek ve kurabiyelere koymak için minicik 1 veya 2 kullanımlık yani toplamda 2 tatlı kaşığı gelecek kadar sıvı sos hazırlamışlar. Nefis bir tat veriyor kakaolu kek lere bende kullandım. Beğenisine fazla oldu.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  6. Çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık... İlk defa duydum keçi boynuzlu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seda Hanım benim mutfak keçiboynuzu nun her hali ile dolu olduğu için . Çok sık yapıyorum. Deneyin isterim. Sevgiler

      Sil
  7. ellerinize sağlık, keçi boynuzunu çok severim ev de olur hep arada kıtır kıtır yerim:)) hele çekirdeklerinin görüntüsüne bayılırım biraz kurutayım dedim farkına varamadım küflenmiş tekrar birikecek artık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gibi keçiboynuzu seven biri buldum yaşasın. Ben hiç kurutmadım. Hep hazır kurumuş ve inceltilmiş alıyorum.
      Sevgiler Hatice hanım.

      Sil
  8. Canım kek çok güzel görünüyor Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşekkür ederim Gülten hanım.
      Sevgiler

      Sil
  9. Keçi boynuzu unu çok pahalı bir kaç kez almıştım ama şimdi fiyatı nedir bilmiyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım öğütülmüş en son aldığımda kilosu 16 veya 20 tl sanırım. Şu an nedir bilmiyorum. Antalya'dan getirtmiştim.

      Sil
  10. Yaratıcılıkta sınır yok. Ellerinize sağlık. Keçi boynuzu hem çok sağlıklı.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım haklısınız farklı malzemeler kullanmayı seviyorum.
      Sevgiler

      Sil
  11. Ellerine sağlık değişik bir kek tarifi olmuş ♥

    YanıtlaSil
  12. Ben bu keki yerim..Vee eline sağlık deriimm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler. Bende afiyet olsun derim. Sevgiler

      Sil
  13. Ne kadar farklı ve güzel bir kek bu böyle.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım Teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  14. senin tariflerini bayılıyorum...eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım çok naziksiniz. Teşekkürler

      Sil
  15. Çok güzel bir lezzete benziyor. Kızlarla yakında deneyeceğim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Keçiboynuzunu ben pek sevmem ama sanırım kek içinde yiyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kek içinde lezzetli bulursunuz.
      Sevgiler

      Sil
  17. Keçiboynuzu tozunu ara ara bende kullanırım keklerde. Bence çok hoş oluyor. Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Saadet Hanım harika oluyor. Sizinde ellerinize sağlık. Sevgiler

      Sil
  18. hem keçiboynuzu hem rom eminim değişik bir lezzet katmıştır yakınlarda olsanda bir dilim alsaydım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel Hanım yeterki isteyin gönderirim size.
      Sevgiler

      Sil
  19. İçeriğiyle farklı bir tarif olmuş.Ellerinize sağlık !

    YanıtlaSil
  20. Mmm değişik bir tarif,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. Denenmesi gereken hoş bir tarif ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de denenmeli. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  22. Değişik bir tarif kesinlikle denemeli nefis görünüyor :) Emeğine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeniz den mutluluk duyarım. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  23. Ellerinize sağlık :) Kek harika görünüyor ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Malzemeler sayesinde azıcık ta ben emek kattım.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  24. Bu tam bir bomba olmuş gerçekten. Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilay hanım haklısınız .Teşekkürler

      Sil
    2. Nilay hanım haklısınız .Teşekkürler

      Sil
  25. Görüntüsü lezzetini kanıtlar gibi..Ellerine sağlık canım..Keçiboynuzu ne zamandır alıp yememiştim..Halbuki ne severim..Kek de kullanmak da çok güzel fikir..Afiyet bal olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. Keçiboynuzu nu bende çok severim. Ayrıca kek lere güzel bir lezzet ve koku veriyor. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Keçiboynuzu nu bende çok severim. Ayrıca kek lere güzel bir lezzet ve koku veriyor. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil