ada kek

21 Nisan 2015 Salı

Kızımın İtalyan Pilavı


     Kızım Italya da iken bana hep -anne siyah pirinç pilavı yaptım- diye mesajlar yazardı.  Bende -gel beraber burada da yapalım - derdim.
     Ama Türkiye de siyah pirinci her yerde bulmak mümkün değildi.  2 kez değişik marka aldık ama aradığımız lezzete erişemedik.
     Sevgili ilknurundünyası  nın daveti üzerine Sezon pirinç lansmanı na gittim.
     Sezon pirinç in denememiz için sunduğu verene nero kargo pirinç te işte tam da aradığımız lezzeti bulduk.
     Pirinç ambalajında tarifi var ancak ben tarifin pişme süresini yeterli bulmadım.  Kızım la biraz Türk biraz İtalyan usulü pişirdim.
     Şahane oluyor tüm ev patlamış mısır ve kavrulan leblebi kokusuyla doluyor.
     Sezonun siyah pirincini tavsiye ederim.  Faydaları saymakla bitmez. Sayfalarından bilgiler edinebilirsiniz.



Malzemeler 

  • 1 su bardağı siyah pirinç
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 3 su bardağı kaynar su
  • Tuz
  • 1 çay bardağı tulum peyniri
  • 1 çay bardağı ceviz içi
Yapılışı 

  • Siyah pirinci  sıcak suyun içinde 1 saat bekletiyoruz.  
  • Yıkayıp süzgeçte suyunu sızdırdıktan sonra, yayvan tencerede yağ eşliğinde 10 dakika kadar kavuruyoruz. 
  • Bu aşamada korkmayın diğer pirinç ler gibi kırılma yapmıyor. 
  • Tuzla beraber 3 su bardağı kaynar su koyup hemen tencerenin kapağını örtüyoruz. 
  • Zaten hemen kaynayan pilavı mızın altını kısıp en az 45 dk pişiriyoruz. 
  • Suyunu çeken pilavımızın altını kapatıp üzerine kağıt havlu örterek yine en az 45 dk dinlendiriyoruz.
  • Servis tabağına alıp üzerine tulum peyniri ve ceviz serpip servise hazır hale getiriyoruz. 
  • Afiyet olsun. 


45 yorum:

  1. Ben de hiç denk gelmedim siyah pirince. Ama yapsam ev halkı ne der bilmem. Benimkiler yeniliğe pek açık değillerdir de....Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Saadet hanım, Birgül hanıma biz de katılıyoruz :) eğer sevmeyeceklerini düşünüyorsanız haşlanmış sezon siyah pirinci beyaz pilava şehriye yerine kullanarak da farklı bir sunum yapabilirsiniz :)) çok lezzetli olacaktır

      Sil
    2. Şahanesiniz sezonun lezzetleri. Şehriye yerine kullanmak çok güzel fikir.

      Sil
  2. Saadet Hanım ben bu pirinci seveceklerini düşünüyorum. Çünkü şahane patlamış mısır kokusu var. Teşekkürler ediyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Siyah pirinci hiç duymamıştım. Sezon pirinç lansman tanıtımları sayesinde tanımış oldum... belki bir gün denk gelir de ben de denerim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım daha sonraki tanıtımlar da beraber oluruz Inşallah. Marketler de artık mevcut sezon siyah ve diğer bakliyat çeşitleri. Deneyin derim sevgiler

      Sil
    2. Blog adresimizde sezonun farklı ürünleriyle yapılmış yemekleri de görebilirsiniz :)

      Sil
  4. Daha önce hiç denemedim siyah pirinci ama bu güzel görünüyor gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfak mis gibi kokuyor şahane lezzet. Denemenizi tavsiye ederim . Sevgiler

      Sil
    2. Siyah pirinç konusunda Birgül hanımın deneyimlerine güvenebilirsiniz, lezzeti kadar sunumu da çok güzel görünüyor :) elinize sağlık Birgül hanım

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim Sezonun lezzetleri ürün güzel oldu mu gerisi kolay diyorum.

      Sil
  5. Ellerine sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  6. Birgül Hanım merhaba
    Önce tebrik ederim Harikalar Mutfağında ki yarışmayı kazanmışsınız. Siyah pirinç ben de daha önce pişirmedim.Ama daha çok su ve zaman istiyor demek ki.Ellerinize sağlık.Harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım çok teşekkür ederim.
      Siyah pirinç öyle 10 dk pişmiyor. Gerçekten öncesiyle sonrasıyla epey zaman alıyor. Ama zor değil ocağa koyup unutabilirsin. Suyu nu çok geç çekiyor ama lapa olmuyor.
      Deneyin derim ben sevdim. Sevgiler

      Sil
  7. İlk görüşte sanki itici gibi geliyor ama tarif ettiğiniz koku ve lezzet ilgimi cekti.İlk alışverişte bende deneyeceğim.
    Güzel tarif ve püf noktaları için teşekkürler.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet koyu bir mor renginde olduğu için doğru söylüyorsunuz. Ama tatlı leziz. Pişerken kokusu muhteşem. Sevgiler

      Sil
    2. Farklı sunumlarını da denemek isterseniz blogumuza bi göz atıverin derim :)

      Sil
    3. Ben hemen bakacağım. Henüz dergilere de bakma zamanım olmadı. Çok farklı yerlerde kullanmayı düşünüyorum. Artık vazgeçmeyeceğim bir ürün.

      Sil
  8. Deneyeceğim mutlaka elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Siyah pirinçle pilav tarifi nefis görünüyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ediyorum. Sevgiler. 💖

      Sil
    2. Siyah pirinçle yapılan farklı lezzetler de var denemek isterseniz blog sayfamızda tariflerimiz var :)

      Sil
    3. Harika tarifler hepsini denemek isterim.

      Sil
  10. Siyah princi ilk defa burada duydum :) Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  11. Aaaa ne kadar ilginç.. Biz uzun zamandır evde beyaz pirinç pilavı yapmıyoruz.. Acaba bu pirinç daha mı sağlıklı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül hanım çok sağlıklı bence sezon un sayfalarında veya goggle dan okuyun derim. Sevgiler

      Sil
    2. Merhaba Ayşegül hanım atalarımızın da dediği gibi beş parmağın beşi de farklı :) her pirincin ayrı bir faydası var tabii tatları da öyle

      Sil
  12. evde duruyor siyah pirinçlerim en kısa zamanda deneyeceğim yapmayı bakalım nasıl olacak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yapın bence. Pişman olmayacaksınız. Sevgiler

      Sil
    2. Hemen yapın bence. Pişman olmayacaksınız. Sevgiler

      Sil
    3. Birgül hanımın lafının üstüne söz söylenmez :) bence de hemen yapın, pişman olmayacaksınız

      Sil
  13. Harika görünüyor. Yeni tadları her zaman çok seviyorum. Teşekkürler deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır hayır Birgül hanıma önce biz teşekkür ederiz :) mutfakta fark yaratmanın en güzel ve en lezzetli hali siyah pirinci denemek olur :)

      Sil
  14. Hande hanım ben teşekkür ederim. Mutlaka seveceksiniz diye düşünüyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık şahane..bende en kısa zamanda tulum peyniri ile deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde seveceğinize inanıyorum. Tulum peyniri Ve cevizi çok yakıştırdım ben. Farklı tarifler sezonun lezzetleri nde mevcut bakın derim. Sevgiler

      Sil
  16. Hiç denemedim,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil hanım denemenizi isterim. Mutlaka seveceksiniz.

      Sil
  17. Bende hic denemedim ama çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seda Hanım ben denedim çok sevdim. Artık devam. Bir kez olsun denemenizi tavsiye ederim . Sevgiler Teşekkürler.

      Sil