ada kek

24 Nisan 2015 Cuma

Nero Sütlaç


      Siyah pirinç denemelerim devam ediyor.  Çünkü harika lezzetler çıkıyor ortaya.   Iyi ki Sezon Pirinç in siyah pirinci ile tanışmışım.
     Değişikliği ve değişik tatları sevenlerin denemelerini tavsiye ederim.
     Limon ve limon kabuğunun bir pirince bu kadar yakışacağını hiç düşünmemiştim.



Malzemeler 
  • 1,5 su bardağı haşlanmış siyah pirinç 
  • 1,5 su bardağı siyah pirinç suyu 
  • 1,5 su bardağı süt 
  • 1 yemek kaşığı nişasta 
  • 1/2 su bardağı şeker 
  • 1 yemek kaşığı limon suyu 
üzeri için
  • 1 limon kabuğu rendesi 
  • 6 adet çilek
Yapılışı 
  • 1 sb pirinci bol su ile 1 saat kadar haşlıyoruz. Haşlandıktan sonra pirinç 1,5 su bardağı kadar gelir.
  • Pirinç in suyundan 1,5 su bardağı ayırırız. Kalan suyu süzeriz. 
  • Haşlanmış pirinç, pirinç suyu, süt,şeker, nişasta ve limon suyu ocağa alınır ve koyulaşınca ya kadar pişirilir.
  • Servis yapacağımız kaselere  sütlaçı pay ederiz.
  • Soğuduktan sonra üzerine limon kabuğu rendesi ve çilek dilimleri ile süs yapıp servis ederiz.
  • Afiyetler olsun. 

19 yorum:

  1. Ellerine sağlık tatlım.💟
    Afiyetler olsun.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim teşekkürler ediyorum. Sevgiler

      Sil
  2. Siyah pirinç çok şaşırtıyor beni son zamanlarda.. Güzel tarifleriniz sayesinde bakalım ben daha neler öğrenicem..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok sevdim sürekli kullanacağım. Umarım sizde denersiniz ve seversiniz.
      Sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  3. Birgülcüm yine harikalar yaratmıssın...Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selma Hanım çok teşekkürler 😊

      Sil
  4. Ellerinize sağlık böyle devam ederseniz sizin sayenizde siyah pirinçle tanışacağız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Hanım herşeyi bir kez denemek lazım.
      sevgiler 💕

      Sil
  5. siyah pirinci hiç denemedim,çok lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Billur Hanım gerçekten lezzetli buluyorum. Ama kişiye göre değişir lezzet... denemek gerek derim. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  6. Ellerinize sağlık, ben de denemek istiyorum, ilk salata tarifi ile başlayabilirim.Çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende salata düşünüyorum ancak Sezon un kepekli pirinç i var Evdekiler pilav da pek istemedler kepekli Pirinç ten salatalar daha leziz olacak gibi. Hele yaz aylarında hemde sağlıklı. Sevgiler

      Sil
  7. gerçekten merak ettik artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de kepekli pirinci miz var ki süper salatalar ortaya çıkacak. Sevgiler

      Sil
  8. çok merak ettim doğrusu denemek isterim ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Denemeniz beni çok mutlu eder. Teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Denemeniz beni çok mutlu eder. Teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil