ada kek

23 Nisan 2015 Perşembe

Şeker Kurabiyeler


     Çocukların  23 Nisan  Çocuk Bayramı'nda  gerçekten bayram yapmasını istiyorum.
     Mutfakta çocuklar için  birkaç çeşit kurabiye yaptım.  İşte bu kurabiyelerim den birtanesi.  Malzemelerin hepsi yenilebilir.
     Kurabiye leri özel günler için de çok miktar da yaptığım için tam sonucu  gr ölçüsüyle alıyorum.


Malzemeler 
  • 125 gr tereyağı 
  • 120 gr pudra şekeri 
  • 1 yumurta
  • 1 paket  vanilya
  • 200 gr un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu 
  • Renkli şeker hamuru 
  • 1/2 çay bardağı ballı su
Yapılışı 
  • Tereyağı ve pudra şekerini çırparız. 
  • Yumurta ve vanilyayı da ilave ederek çok az karışacak kadar çırparız. 
  • Unu ve kabarma tozunu eleyerek elimizle  tezgahın üzerinde yavaşça yoğururuz. 
  • Poşete koyup yarım saat buzdolabında bekletiriz. 
  • Hamur normalde yumuşak olur. Dolapta dinlenirken birazda sertleşir. 
  • Sonra hamuru merdane ile açıp kalıplarla şekillendiririz. 
  • 170 derecede sarı renk alıncaya kadar pişiririz. 
  • Soğuduktan sonra üzerlerine ballı su sürüp şeker hamurlarını aynı kalıpla kesip üzerlerine yapıştırırız. 
  • Üzerlerine görüldüğü gibi şekillendiririz.
  • Afiyetler olsun. 


21 yorum:

  1. Cok sevimli olmus kurabiyeler Birgul ellerine saglik.
    Buyuk bir emek isi Kolay gelsin.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler ederim. Özgül hanımcığım sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Iyılik meleğim benim.
    Kurbişler bir harika...
    Ellerine ,emeklerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Canım benim. Çok teşekkür ederim. Emelciğim sevgiler benden .💖

    YanıtlaSil
  5. Ama bunları yemeye kıyamayız ki :) Ellerinize sağlık... Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ayşegül Hanım çok teşekkür ederim. Biz kıyamayız belki ama çocuklar zevkle yiyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Bu kurabiyeler gerçekten çok şeker, çok şirin. Ellerinize sağlık, sevgiler. Bizim Mutfak-Aysel
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım şirinlikleri seviyoruz değilmi. Her gün güzel bir ürün tasarım görüyoruz. Ben de bu basit şirinlikleri yaptım. Teşekkürler ediyorum. Sevgiler

      Sil
  8. Çok sevimli ve lezzetli görünüyorlar, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  9. ne kadar sevimli olmuşlar, ellerinize sağlık

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  10. Ay bayıldım. Pek şeker olmuşlar. :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Nasıl şirin, nasıl keyifli olmuşlarr:) bu kurabiyeleri görünce çocuklar gibi şen oldum, kıyıp yiyemem kii ben :)) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin hanım ne güzel yorum teşekkür ederim.

      Sil
  12. Çok sevimliler,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Ne cici bu kurabiyeler..:) Ellerinize sağlık.. Oğluma versem önce gözlerindeki çikolataları alır...:) Sonra yeme işlemini tamamlar..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım oğlunuz çok talıymış. Herkes aynı tepkiyi gösteriyor. Doğru Yol diyorum. Sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
    2. Nahide hanım oğlunuz çok talıymış. Herkes aynı tepkiyi gösteriyor. Doğru Yol diyorum. Sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  14. Filiz Hanım teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil