ada kek

4 Mayıs 2015 Pazartesi

Cevizli Tartolet


     Artık büyük büyük doyurucu tatlarından yerine daha minimalist ama çok çeşitli ikramlıklar yapılıyor.
     Aslında güzel de oluyor gibi. Çünkü bu şekilde israf en aza iniyor.
     Minik tartolet ler yaptım ve rahat şekil verebilmek için  içine yoğurt ilave etmeyi uygun gördüm. Yine Kalecik Un kullanmayı da ihmal etmedim.


  Malzemeler 

  • 125 gr tereyağı 
  • 1 yumurta 
  • 1 çay bardağı pudra şekeri 
  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • 3 su bardağı Kalecik Un 
  • 1/2 kabartma tozu 
  • 1 çay bardağı ceviz içi
  • 8-10 adet çilek
  • 1/2 çay bardağı pudra şekeri 
Yapılışı 

  • Yumuşamış tereyağı ile pudra şekerini karıştırıp, sonra  yoğurt, yumurta, un ve kabarma tozunu ilave ederiz.
  • Yumuşak ancak şekil alabilecek kıvamda bir hamur elde ederiz.
  • Streç filme hamuru sarıp yarım saat dolapta bekletiriz.
  • Daha sonra merdane ile hamuru açıp bir bardakla yuvarlaklar keseriz. 
  • Şekilde görüldüğü gibi kesikler atarız. Yuvarlakların orta kısmına ceviz koyarız ve şekillendiririz. 2 yuvarlaktan 1 adet tartolet yapılır.
  • Yuvarlak kalıplı pişirme kabına koyar, 180 derece ısınmış fırında 20 dk kadar pişiririz. 
  • Fırından çıkarttıktan sonra pudra şekeri ve çilek ile süsler servis yaparız.
  • Afiyetler olsun. 



36 yorum:

  1. Mini mini çok güzel... Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  2. Nasıl güzel olmuş. elinize sağlık....

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel olmuş.
    Büyük porsiyonlara veda etmek çok akıllıca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de yiyeceğimiz kadar olanı en güzel sevgiler.

      Sil
  4. Ellerinize sağlık çok güzel resimler çekmişsiniz bu lezzetlerden bir tanesini aldım afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgüzar hanım afiyet bal şeker olsun teşekkür ediyorum sevgiler.

      Sil
  5. Ellerine sağlık görüntü çok hoş

    YanıtlaSil
  6. Çoookkk güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. Hatice hanım teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  8. çok güzel olmuş gül şeklide gayet kolaymış elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda hanım teşekkürler sevgiler.

      Sil
  9. yine harikalar döktürülmüş

    YanıtlaSil
  10. Güzel fikir kalıpta bu şekilde yapmak. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. harika görünüyor elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Çok şirin görünüyorlar :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  13. Harika görünüyorr ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  14. Harika olmus tamda cilek zamaniyken ellerine saglik

    YanıtlaSil
  15. Tartoletlere hayran kaldım.Ellerinize sağlık !

    YanıtlaSil
  16. Filiz Hanım çok teşekkür ederim sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Canım ellerine sağlık Tartoletleri çok seviyorum . sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Gülten hanım teşekkür ederim. Ben de sizin tatlarınızı seviyorum.

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel görünüyorlar,insanın hemen yapası geliyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  20. Gül hanım çok teşekkürler. 💖

    YanıtlaSil
  21. çok güzel ellerinize saglık :)Lezzet Tramvayı

    YanıtlaSil
  22. Tartolet çok severim ama benim böyle kabım yok acil alayım bari:)

    YanıtlaSil