ada kek

12 Mayıs 2015 Salı

Zencefilli Düğme Kurabiye



     Çocuk Bayramları keşke daha sık olsa bizde onlara daha fazla ilgi gösterebilsek.  Çocukların aslında bizim geleceğimiz olduğunun farkına varabilsek. 
     Yanlız kendi çocuklarımıza özen göstermeyelim. Tüm çocuklar dünyaya saf ve temiz geliyorlar. Onları kirleten ve onlara kötülüğü öğretmenin biz yetişkinler olduğunu unutmayalım.
     Eleştirmeden  lütfen önce kendimizi sorgulayalım. 


     Yine çocuklar için markasına güvendiğim un ile zencefilli ve pekmezli  bir kurabiye hazırladım.
     Kavonazlara doldurup uzun süre muhafaza etmek mümkün.



     Malzemeler 

  • 1 yumurta sarısı
  • 100 gr tereyağı 
  • 1/2 su bardağı şeker 
  • 1 / 2 su bardağı pekmez
  • 3, 5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tarçın 
  • 2 çay kaşığı zencefil 
  • üzeri için pudra şekeri
Yapılışı 

  • Öncelikle tereyağı ve şekeri ellerimizle birbirine yediririz. 
  • Daha sonra un ve kabartma tozunu ilave ederiz. Biraz daha parmaklarımızla yedirme işlemine devam ederiz.
  • Tüm malzemeleri ilave ederek fazla sert yoğurmadan bir hamur elde ederiz.
  • Streç filme sarıp en az yarım saat buzdolabında bekletiriz.
  • Dolaptan çıkan hamuru merdane ile açıp bardaklarımızla yuvarlaklar keseriz.
  • Daha küçük ağızlı bir bardak veya şişe kapağı Ile hamurun üzerine fazla bastırmadan düğme şekli veririz. 
  • Bir kürdan yardımı ile resimde görüldüğü gibi düğme delikleri açarız.  
  • Pişirme kağıdı serili tepsiye  dizip Önceden 180 derece ısınmış fırında 15-20 dk da pişiririz. Fırından çıktıktan sonra pudra şekeri ilave edilir. 
  • Çocuklara bu mis kokulu kurabiyeleri arzu ettiğiniz şekilde sunabilirsiniz. 
  • Afiyetler olsun. 


38 yorum:

  1. hemencik gördüm ve yazayım dedim bu akşam yorum atmak için kendimi zorluyorum herkese..herkes çok güzel arifler yayınlıyor, şaşırıyorum yazmaya..senin de her yaptığın çok güzel, marifetli arkadaşım..eline sağlık..iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek hanım çok teşekkür ederim. Yazmakta geç kaldım. Kusura bakmayın. Sevgiler

      Sil
  2. çocuklar bayılaca bu tarife...:) Bir atımlık kurabiyeler... Biz yetişkinler de kahvenin yanında pek severiz böyle şeyleri.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  3. Lezzeti ve yiyenleri birleştiren düğmeler:))) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım çok teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  4. Pek güzel görünüyorlar ellerinize sağlık eminim lezzeti de harikadır....

    YanıtlaSil
  5. ellrine sağlık ablacım cok guzellerr..

    YanıtlaSil
  6. çok güzeller
    ben bunları bir de gıda boyalı denedim sana da tavsiye ederim :) çok cici oluyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın. Bir sonrakine deneyeceğim. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  7. Ellerinize sağlık. Tariflerinizi not alıyor, çok başarılı buluyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Nihal cığım sevgiler.

      Sil
  8. İşte böyle tarifleri seviyorum. Uzun süre kullanılabilen, buzdolabıda ve hatta buzlukta saklanabilen...
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende uzun süreli kullanılan tarifleri seviyorum. Teşekkürler

      Sil
  9. harika elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Zencefili son zamanlarda ben de çok kullanmaya başladım. Geç keşfettiğim için pişmanım çok sevdim çünkü...Ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım haklısınız. Bende keşfedeli çok olmadı. Ama artık çok sık kullanıyorum. Sevgiler

      Sil
  11. çok şirin görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  12. harika görünüyor, tam bir yetenek işi

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel. elinze sağlık...

    YanıtlaSil
  14. ellerinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  15. Brigulcumm çok güzel kurabiyeler yapıyorsun ellerıne saglık cnm :) Lezzet Tramvayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  16. Çok ciciymişler.Ellerinize sağlık.Annemde çeşit cesit kurabiyeler yapar kavanoza koyardı .Aklıma geldi siz yazınca.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelerin yaptığı kurabiyelerim tadı çok başka Olur. Sevgiler

      Sil
  17. Çok şirin görünüyorlar.Ellerinize sağlık :)
    Deneyeceklerim listesine ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Memnun oldum sevgiler.

      Sil
  18. İnce çalışma gereken nefis bir tarif. Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilay hanım çok teşekkürler. 💖 sevgiler

      Sil
  19. Çok şeker olmuş bunlar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan Hanım çok teşekkür ederim.

      Sil