ada kek

27 Haziran 2015 Cumartesi

2 portakal 1 limon

     Şu an yazlıktayım.  Bilirsiniz genelde yazlıkta  insanlar tatil yaparlar ama önce temizlik gelir.
     Işte öyle bir anda komşum bana harika bir limonata ile hoşgeldin yaptı.   Bu sıcak havalarda limonata en çok tüketilen içecek.
     Bende hemen kendi usülümle yenisini yaptım.
      Çok basit tarifini sizlerle paylaşayım istedim.


Malzemeler 
  • 2 adet portakal
  • 1 adet limon
  • 1 su bardağı şeker
  • Nane yaprakları

Yapılışı 
  • Portakal limonları 4- 5 saat evvelden derin dondurucuya koyup donduruyoruz.

  • Bir saat kadar dışarıda bekletip hafif yumuşamasını sağlıyoruz.
  • Daha sonra iri parçalar halinde doğrayıp blender da biraz inceltiyoruz. 

  • Üzerine toz şekeri ilave ederek blender da  iyice küçülene kadar çekiyoruz.


  • Üzerine bir bardak su ilave edip blender da bir kez daha  çeviriyoruz.
  • Daha sonra süzgeç üzerine döküp bir litre suyu ilave ediyoruz.


  • İyice karıştırdıktan sonra (bu aşamada buzdolabında yarım saat kadar bekletebilir.) süzerek  servis yapabilirsiniz.
  • Afiyetler bol serinlikler olsun. 

     

38 yorum:

  1. Canum ben bu tarifi yıllardır yapıyorum çok başarılı bir içecek bana göre.Ellerine sağlık.Çok iştah açıcı görünüyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım sizin de elinize sağlık şahane olmuş sizinkilerde teşekkürler sevgiler

      Sil
  2. Sıcak günlerin cankurtaranı. Nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler gerçekten de sıcak günlerin olmasa olmazı.

      Sil
  3. Bence de yapılışı en basit ama en serinletici , en doğal içecek limonata diye düşünüyorum.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı fikirdeyim, birinci sırada limonata ,ikinci sırada ayran teşekkürler sevgilerimle.

      Sil
  4. ellerinize sağlık. bu tarifi bir arkadaşımız da görüp uygulamıştım çok beğenince portakallar bitmeden bir iki tane attım buzluğa çocuklar geldiğinde yapacağım:))
    denemeyenler mutlaka denesin lezzet süper.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım aynı fikirdeyim sizle. Eskiden limonata yı yanlızca limonla yapardım.şimdi portakal la süper oluyor. Sevgiler

      Sil
  5. ben sadece şeye takılıyorum portakalın kabuğunun acısı limonatada çıkmıyor mu ?ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lerzan hanım aksine portakal çok güzel tat veriyor. Acısı hiç çıkmıyor. Bir kez denerseniz hep yaparsınız. Sevgiler

      Sil
  6. çok güzel bir tarif paylaşmışsınız. elinize sağlık.

    http://microsoftteknolojileri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Ohh mis gibi, limonatayı kim sevmez kii :) Harika olmuş, ellerinize sağlık ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmeyen yoktur değil mi? Tuğba hanım teşekkür ediyorum sevgiler.

      Sil
  8. Dolapta limonlarım vardı hemen deniyorum ellerinize sağlıklk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah hanım önce buzluğa koymayı unutmayın sevgiler kolay gelsin.

      Sil
  9. Ne kadar pratik!
    Tadı da eminim çok çok güzeldir, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı da şahane teşekkür ediyorum sevgiler.

      Sil
  10. illaki denenmeli ellerinize sağlık
    http://www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  11. Ohh buz gibi mükemmel olur ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam zamanı değil mi? Teşekkür ederim.

      Sil
  12. Yapım şekli çok farklıymış. Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık.. Yazın en güzel içeceği belki de bu.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım denemeniz beni mutlu eder. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. Gerçekten miss tam da zamanı. Sevgiler

      Sil
  14. Nette görünce yapmıştım ben de. Hatta dondurucuda yeri limon ve portakallar duruyor....Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım genelde limon tuzu da kullanıyorlar. Miktarı fazla oluyor. Limon tuzu olmadan daha da güzel.

      Sil
  15. harika oluş hem vitaminli hem de ferahlık verici..

    YanıtlaSil
  16. yazın enn sevdiğim içecek, ama evde yapılacak :) bu tarifi ilk kez gördüm, deneyeceğim:) sevgiler..

    YanıtlaSil