ada kek

25 Haziran 2015 Perşembe

5 te 5 Kurabiye -- Fıstık Ezmeli

     Çok az malzeme ile farklı bir kurabiye yaptım.  Hem çok kolay , hemde çok lezzetli.
     Çocuklar da bu kurabiye ye bayılacaklar.
     5 malzeme ve 5 dakikada hazırlanan bu kurabiye ye bu yüzden  5 te 5 adını verdim.
     Umarım sizde beğenir ve sık sık yaparsınız.


Malzemeler 

  • 1 çay  bardağı fıstık  ezmesi
  • 1  çay bardağı yulaf ezmesi
  • 1 fincan bal
  • 1 fincan damla çikolata
  • 1 yumurta 
Birazcık un


Yapılışı 

  • Tüm malzemeleri bir kaba koyarız.

  • Yapışkan bir hamur olacağından dolayı  elimizi sürekli unlayarak  şekil alacak kıvama gelene kadar yoğururuz. 

  • Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp hafif bastırarak yuvarlaklar elde ederiz.
  • Pişirme kağıdı serili tepsiye yerleştiririz. 

  • 160 derecede ısınmış fırında 15 dakika pişirmek yeterli. 
  • Afiyetler olsun. 

38 yorum:

  1. Acayip lezzetli görünüyor. elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün hanım çok teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  2. Acayip lezzetli görünüyor. elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor, elinize sağlık (:

    YanıtlaSil
  4. Fıstık ezmesini çok severimm :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sedef Hanım Neden denemiyorsunuz? Ben de çok severim fıstık ezmesi denedim. Teşekkürler.

      Sil
  5. Fıstık ezmesi ve damla çikolata eh daha ne olsun çocukları bırakın büyük çocuklar da bayılır:))
    elinize sağlık nefis görünüyor:))) sevgiler Birgül Hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz hanım haklısınız gerçekten fazla malzemesi yok ama zararlı bir şey de yok.
      Sevgiler

      Sil
  6. süper lezzetli bir kurabiye olmuş .Ellerinize sağlık.Offf miss mis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım çok teşekkür ederim sağolun.

      Sil
  7. Kurabiyeler 5 üzerinden 5 puanlık görünüyor.. :) Ellerinize sağlık.. Hafif ve gevrek gevrek... Çaylar demlensin o zaman...:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım derhal çay demliyorum ve sizi bekliyorum sevgiler.

      Sil
  8. eminim çok güzeldir ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeller hem de teşekkür ederim.

      Sil
  9. Nefis bir kurabiyeye benziyor. Icindekiler de dusunulurse.Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiyenin diğer bir adı da içide güzel dışı da güzel olsun. Teşekkür ederim. Ozay Hanım.

      Sil
  10. Ellerinize sağlık lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  11. Belçika cookieslerine benzemiş.çok farklı ve lezzetli gözüküyor.elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fıstık ezmesini Amerika'dan almıştım. Belki benzerlik oradan geliyordur sevgiler.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  12. Az malzemeyle böyle lezzetli kurabiye valla helal olsun ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Şımardım şimdi bu ne güzel yorum böyle çok teşekkürler.

      Sil
  13. çok kolaymış yulaf ezmesi öyle bütün bütün konunca oluyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen oluyor. Hatta artan corn flaks lerden de yapıyorum bazan. Sevgiler

      Sil
  14. Malzemelere bakınca insanın o fotoğraftan bir tane alası geliyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet hanım hemen gönderiyorum.Teşekkür ediyorum sevgilerimle.

      Sil
  15. Çayın ve kahvenin yanında bence nefis olu, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban'ın çok teşekkür ederim. Sizin yorumlarınız benim için çok önemli.

      Sil
  16. Ayy şimdi olsa ne güzel giderdi ama malum ramazan ancak bakmakla ve iç çekmekle yetiniyorum :)) Ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iftardan sonra keyfi yaparız olmaz mı ?Teşekkür ediyorum sevgiler.

      Sil
  17. Ne kadar kolay bir tarif yarın ilk iş deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denersiniz beni çok sevindirirsiniz. Çok mutlu oldum sevgiler.

      Sil
    2. Denersiniz beni çok sevindirirsiniz. Çok mutlu oldum sevgiler.

      Sil
  18. 5 te 5 kurabiye yanınada limonata isterim Birgül Hanım'cım elleriinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeter ki siz isteyin . Ben her zaman hazırlarım. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  19. 5*5 yıldızı hak ediyor bu kurabiye elinize emeğinize sağlık, desteğinizi hep hissediyorum teşekkürler :) http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım ben teşekkür ederim kıymetli yorumlarınız için. Sevgiler

      Sil