ada kek

17 Haziran 2015 Çarşamba

Ayvalı Cevizli Pay


     Dolapta tek başına kalmış bir ayva ile Amerika da çok sıkça yapılan  bir pay yaptım.
     Oldukça kıtır güzel bir pay oluyor.  5 çay keyfinde ve kahve keyfinde harika bir arkadaş.

Malzemeler 
  • 1 yumurta 
  • 1 yemek kaşığı limon suyu 
  • 250 gr tereyağ 
  • 1/2 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
  • 3 su bardağı  un 
Iç malzemesi için 
  • 1 orta boy ayva
  • 1 çay bardağı şeker 
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı çekilmiş ceviz
Yapılışı

  • Ayvayı rendeleyip, şekerle beraber yumuşayıncaya kadar pişiririz.
  • Tarçını ilave eder soğumaya bırakırız, 
  • Bir tarafta 1 su bardağı un ayrılır. Kalan un ile oda ısısında yağ  parmaklarla hafif fiske edilir.
  • Tüm malzemeleri  ekleyerek hamurumuzu  yoğururuz.
  • Ayrılan unu da azar azar ilave ederiz.
  • Birbirine fazla yapışmayan  bir hamur elde ederiz.
  • Yuvarlak 24 cm bir fırın kabının ölçüsünde pişirme kağıdı nın üzerinde hamurdan çok az ayırarak elimizle bastırarak yuvarlak bir şekil elde edene kadar açarız.
  •  Ayırdığımız hamurla kenar yaparız. 
  • Pişirme kağıdı ile beraber hamuru fırın kabına koyarız.
  • Ayvalı iç malzemeyi hamurun üzerine yerleştirip, 180 derece ısınmış fırında pişiririz. 
  • Piştikten sonra üzerine pudra şekeri serperiz.
  • Soğuk ve sıcak servis yapabilir. 
  •  Afiyetler olsun.

34 yorum:

  1. hımm bayılırım pay a ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Nasıl da canım istedi şu an. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeterki sen ışte yapar getlrlrlm. Sevgiler

      Sil
  3. Of ama ya. Benim artık diyete girmem lazım. Olmuyor böyle.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı ıstek bende de var ama olmuyor. Niyetleniyorum devamı gelemiyor.

      Sil
  4. Ayvayı sert bir meyve olduğu için pek tüketemiyordum. Bu tarif iyi oldu. Rendeleyerek kullanmak çok iyi olacak. Bana biraz da elmalı turtayı çağrıştırdı. Onu da çok severim zaten. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayva yi reçel yaparken de rendeliyorum. Haklisiniz cok sert. Turta yaparken kullaniyorum hemde degisiklik oluyor.

      Sil
  5. Farklı bir lezzet,nefis bir görüntü.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. ay süper bir lezzet olur bu elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ayva mevsiminde denemek isterim, ayvanın o mayhoş tadı çok yakışmış olmalı. Ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım ayva Marmelatı nız varsa öyle de çok güzel oluyor. Ben rendeleyip pişiriyor dondurucu da hazır bekletiyorum. Pratik oluyor. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  8. Ellerine sağlık canım :) süper görünüyor ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizel ciğim çok teşekkür ediyorum. Sevgiler canım.

      Sil
  9. Bayılırım bu tür çay saati tariflerine. Yapmak ve yemek ayrı güzel, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım bende sizin hızınıza hamaratlığınıza bayılıyorum.
      Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  10. nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Of nasıl da güzel bir tatlı bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beraber kahve ile yiyelim daha tatlı olsun. Teşekkürler sevgiler canım.

      Sil
  12. Mutlaka deneyeceğim görüntü süper harika olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan Hanım denersiniz sevinirim.Hele sonucunda haberdar ederseniz daha çok memnun olurum. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  13. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  14. Ayy nefis görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil