ada kek

21 Haziran 2015 Pazar

Evde Pastahane Pidesi

     Her ramazan ayı geldiğinde pideleri almak rahmetli babamın göreviydi.
     Sıcacık pideler le tuttuğunuz tekne oruçlarını açardık. 
      Şimdiki gibi sayısız çeşit çeşit değil.  2 çeşit pide olurdu.  Fırın pidesi pastahane pidesi.


     Biz illa  Pastahane Pidesi isterdik. Yumuşacık, pogaça tadında,  hafif tatlımsı ve de çok lezzetli. 
     Bu ramazan ayında o günleri yaadetmek, çocukluğumdaki  o lezzeti tatmak istedim.
     Ben yaptım oldu diyorum. Sizde denemek isterseniz buyurun.


Malzemeler 

  • 1 yumurta 
  • 1 kahve fincanı tereyağ 
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ 
  • 1 kahve fincanı şeker 
  • 1 büyük çay fincanı ılık süt 
  • 1 büyük çay fincanı ılık su
  • 1 paket maya 
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 3 büyük bardak un
Yapılışı 

  • Yumurta sarısını ve unun 1 bardağını ayırırız.
  • Diğer tüm malzemeleri karıştırarak ve ayırdığımız 1 bardak unu azar azar yedirerek yumuşak bir hamur hazırlarız.


  • Üzerini streç Film le örterek mayalanmasını bekleriz.
  • Hamur 2 katı kadar kabarınca 3 parçaya ayırıp, yuvarlak bir beze yaparız.


  • Ellerimizle çember  şeklinde açıp pişirme kağıdı serili tepsiye koyup, parmaklarımızı  bastırarak üzerine geleneksel pide şekli veririz.


  • Tepsi nin üzerini kapatarak yarım saat kadar tekrar mayalanmasını sağlarız. 
  • Kabarınca üzerine ayrılan yumurta sarısını sürüp, 180 derece ısınmış fırında pişiririz. 


  • Afiyetler olsun. 



32 yorum:

  1. denenecekler listem kabardı sizin yüzünüzden:))))) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet hanım kendi adıma çok sevindim diyebilirim. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  2. Maşallah çok hamaratsınız. Hepimiz her şeyin hazırına o kadar alıştık ki, kendi lezzetlerimizi evde yapmaya üşenir olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Gerçekten haklısınız. Ben de zaman zaman yapıyorum. Keşke daha sık hatırlar olsak ev lezzetlerini. Sevgiler

      Sil
  3. Çok güzel oluyor Ramazan pidesi, geçen yıl bende benzer bir tarif denemiştim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev de yapılan pidenin tadı ayrı oluyor. Mutlaka sizinkide harika olmuştur. Teşekkürler Sevgiler

      Sil
  4. süper olmuş üzerine yumurta sürülünce harika oluyor zaten pide ben fırın pidesi seviyorum ama daha çok :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Albenisi oluyor yumurta sürünce hemde lezzeti artiyor. Sevgiler

      Sil
  5. Bu ölçülerle kaç tane pide yaparız ben de kepekli unla denemek istiyorum da. Elinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım bu ölçüleri kullanarak 3 adet pide elde edebiliyorum. Kepekli Unla da tam buğday unu ilede yapabilirsiniz. Ölçüler tam. Yaptıktan sonra sonucu paylaşırsanız sevinirim. Sırf kepekli un kullanacaksınız yarım çay bardağı fazladan sıvı kullanın derim. Su veya süt. Sevgiler

      Sil
  6. Ne çok severim pastane pidesini... Oğlumlar artık hamur yoğurmaya başladık, ilk fırsatta yaparız tarifinizi... Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevinirim. Ana oğul kimbilir ne güzel lezzetler yapacaksınız. Ben teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  7. Ramazan pidesine bayılırım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. pideyi çok severim şu sıralar evde pek durmuyorum ve hiçbirşey deneyemiyorum ama sizlerin yaptıklarını görünce dayanamıyorum ya ewline saglık cnm mukemmel olmuş lezzet tramvayi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu cuğum gezmeye devam derim. Ben yeni geldim. Bir kaç şey yapayım dedim. Fazla çalışkan değilim. Ama begendim lerin den gönderebilirim fırsat oldukça. Sevgiler

      Sil
  9. Merhaba, nasıl güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Teşekkür ederim. Altınoluklumu sunuz . Merak ettim. Bende yakınım o yüzden.

      Sil
    2. Altınoluk ,lu değilim ama 30 yıldır Balıkesir de yaşıyorum emekli oldukdan sonra Senenin 8ayını Altınolukda geçiriyorum. Doyduğum yerede doğduğum yer kadar önem veririm. Sevgiler.

      Sil
    3. Bende 12 yıl Ören de yaşadım O bölgeyi çok severim.

      Sil
  10. iyi ki çocuklar evlendi yoksa bunların hepsini günlük yapmak farz olurdu :) Ellerinize sağlık nefis görünüyor,pideye hiç dayanamam ama yine de bir ya da iki kare ancak alıyorum ucundan:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım haklısınız çocuk lar evde olunca hamurişi daha fazla yapılıyor.
      Zaman zamanda canımız ne isterse yemek gerek diyorum. Hep ucundan olmaz değil mi. Sevgiler

      Sil
  11. Çok güzel görünüyor.Ramazanda en sevdiğim pide .Ellerinize sağlık :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Çok teşekkür ederim. Pidesiz ramazan olmaz. Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ramazanın en güzel tariflerinden biridir pide.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Güzel gelenekler hep devam etsin. Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Ramazan bitmeden ben de yapsam keşke :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. elinize sağlık ben sanırım üstüne yumurta sürmem yumurtalı sevmiyorum pideyi :D

    YanıtlaSil