ada kek

30 Haziran 2015 Salı

Güneşli Yaz Mantısı


     Havalar ısınınca artık bol yağlı, fazla hamur içeren öyle ağır şeyler yemek istemiyoruz.
     Mümkün olduğunca yaz sebzelerini de kullanarak farklı  görsellikte ve her öğün tüketebileceğimiz lezzetler üretmeye çalışıyorum.
     Işte size basit bir yaz mantısı. Kıymasız  vejeteryan ve soğukta sıcakta servis edebileceğiniz güneş yüzlüm.


     Kolay doyurucu ama hafif, üstelik malzemeleri önceden hazırlayıp dolaba koyabilir, yemek zamanı servise hazırlayabiliriz.


Malzemeler 
  • 2 adet normal  yufka
  • 2 adet kabak
  • 2 adet domates
  • 2 diş sarmısak 
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağ 
  • 1 su bardağı yoğurt
  • tuz
  • Kızartmak için sıvı yağ 
Yapılışı 
  • Önce yufkaları en fazla 5-6 cm eninde sigara böreği gibi üçgen  halinde keseriz.

  • Yani bir yufkadan 32 üçgen elde ederiz.
  • Yufkanın arasına hiçbir şey koymadan incecik  ucuna kadar bir tırtıl gibi sarar ucunu su ile yapıştırırız. 

  • Tüm yufkalarımızı bu şekilde sarıp bitiririz. 

  • Kabakları rendeleyip sıvı yağda hafif yumuşayıncaya kadar soteleriz. 

  • Domatesleri rendeleyip sıvı yağda  minik doğranmış sarmısakları da ilave ederek pişirip bir sos hazırlarız.
  • Yufkadan yaptığımız Tırtıl ları yağda kızartırız. 

  • Tabağımıza önce yufkadan yaptığımız tırtılları güneş gibi yerleştirir,  

  • daha sonra yoğurt,  kabak ve domates sosumuzu ilave edip, servis yaparız.
  • Afiyetle güneşiniz bol olsun. 

40 yorum:

  1. bayıldım süpermiş bu ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım teşekkürler. Basit ama güzel.

      Sil
  2. ne kadar güzel olmuş ellerinize sağlık sunum da harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu Hanım çok teşekkürler sunumun katkısı çok artık.

      Sil
  3. Kıymalısını yapma fikrim varken bu tarifi gördüm. Sanırım ben yufkaları sarıp, bir tarafta sebzeleri bir tarafta kıymasını hazırlasam iyi olacak..:) Ne fis görünüyor. Ellerinize sağlık...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım aynen. Bende yufkaları sarıp hazırlıyorum. O anki malzemeye veya keyfe göre sunum yapıyorum. Hatta tulum peynirli cevizli de yapıyorum. Sevgiler

      Sil
  4. Nefis bir sunum olmuş, ellerinize sağlık Çıtır çıtır yenir bu güzel yemek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım teşekkür ederim. Yazlık sunumu bu şekilde oldu.

      Sil
  5. ay nefis olmuş çok da sağlıklı yufka ve kızartma olmasına rağmen sanki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak etmeyin hiç yağ çekmiyor. Birçok tarife göre hafif bence bol sebze ile daha sağlıklı. Sevgiler

      Sil
  6. Sebze ilavesiyle harika olmuş bu tabak. Ellerinize sağlık. Sevgiler...
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım sebzeyi daha bol kullanabiliriz.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  7. Çok güzel sunumu,bayıldım. Kabak benim için sorun değil ama çocuklar kıymalı daha çok severler, onlara yapayım. Teşekkürler. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeniz hanım çocuklara ve büyüklerede kıymalı cevizli peynirli versiyonlarını da deneyin. Ben yapıyorum şahane oluyor.
      Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
    2. Şeniz hanım çocuklara ve büyüklerede kıymalı cevizli peynirli versiyonlarını da deneyin. Ben yapıyorum şahane oluyor.
      Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  8. Çok ihtiyacım vardı bu tarife bu gün :) Teşekkür ederim ilaç gibi geldi

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir sunum olmuş... Kendisi de kim bilir ne kadar lezzetlidir... Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Teşekkürler.

      Sil
  10. Bu şekil verilen bir kağıt boncuk olayı var. Onlara benziyor. Görüntü süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten biliyorum o boncukları. Süpersiniz çok benziyor hemde.

      Sil
  11. Harika bir tarif,ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel ,mantı deyince ilk önce çok ağır dedim ama böyle çok güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik mantı ile alakası yok ama isim bulamadım. Yoğurtlu olunca mantı dedim. Teşekkürler.

      Sil
  13. Sunum çok önemlidir, yemeğin son hali o kadar güzel görünüyor ki eminim çok da lezzetlidir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten sunum artık çok önemli. Ilk onay sunum dan geçiyor. Lezzeti de güzel ama.Esra hanım teşekkür ederim.

      Sil
  14. Merhaba,
    Ya bayıldım tarife! Blogunuzu yeni keşfettim.Bende kozmetik,güzellik ve bakım gibi konular hakkında paylaşımlar yapıyorum.İlginizi çekerse bana da beklerim.. :)
    http://somurtkansirine.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem hanım çok teşekkür ederim. Paylaşımlarınız çok güzel. Sevgiler

      Sil
  15. ayy tam benlik bu tarif,elinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Sunuma bayıldım.Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım çok teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  17. Ayy son zamanlarda her yerde görür oldum bende denemek istiyorum Çok iştah kabartıcı göründü.Ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Görüntü müthiş.. Eminim lezzeti de 10 numaradır.. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. nefis görünüyor elinize sağlık (:

    YanıtlaSil
  20. yapmayı çok istediğim bir tarif, herkes kıymalı yapıyor, bu sunum da çok farklı olmuş :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. Harika bir tarif.Sunum süper.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. ellerine sağlık on günlerde çok denk geldiim ama bir deneyemedğim taarif. görsellik süperr

    YanıtlaSil
  23. of of off diyorum başka da bir şey demiyorum:DD ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil