ada kek

18 Haziran 2015 Perşembe

Kuşkonmaz Çorbası

   Kuşkonmaz sofralarımızda pek rağbet görmesede oldukça faydalı bir besin.  Kalsiyum ve magnezyum açısından çok zengin.
     Sindirim sistemi için çok yararlı olmasının yanısıra kemik ağrılarına da çok iyi geliyor.
     Bu güzel besin kaynağını en azından karaciğerimiz için, ödem atmak için , folik asit ve demir için artık sofralarımızda bulunduralım diyorum.


    Günün her saatinde menümüze alabileceğimiz bir çorba. Neden mi?  adı da üzerinde çok hafif   Kuşkonmaz Çorbası.
     Ramazan ayında hem iftarda hem de sahurda şahane oluyor.
     Kış aylarında sabahları sıcak olarak içebileceğiniz gibi, yazında soğuk servis yapılabilir.


Malzemeler
  • 20 adet kuşkonmaz
  • 100 gr krema
  • 1 su bardağı süt
  • 4 su bardağı su
  • 1 yk un
  • 2 yk arpa şehriyesi
  • 2 yk zeytinyağı
  • 1 yk tereyağı 
  • tuz, karabiber


Yapılışı
  • Kuşkonmazları su ile haşlar, blendırdan geçiririz.
  • Tereyağı ile unu kavurup süt ile incelttikten sonra bu karışıma ilave eder tekrar ocağa koyarız.
  • Şehriye, tuz ve karabiberi de ilave edip, şehriyeler yumuşayana kadar pişiririz.
  • En son krema ve tereyağı ilave eder, Karıştırarak 2 dk içinde ocağı kapatırız.
  • İster sıcak ister soğuk servis edebilirsiniz.
  • Afiyetler olsun. 






32 yorum:

  1. Çorba nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.. Tam da Ramazana uyan bir tarif. Ramazanınız mübarek olsun. Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nahide hanım sizinde ramazanınız mubarek olsun.🌹 Sevgiler

      Sil
  2. Kuşkonmazlı Tarifler her zaman ilgimi çeker. Ellerinize sağlık. Kim bilir ne kadar güzel olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım çok teşekkürler. Çok sık olmasada yapıyorum arasıra. Sevgiler

      Sil
  3. kuşkonmazın tadını hiç bilmiyorum. Ama resim olarak kıvamı cok güzel bir corbaya benziyor. hayırlı bereketlı ramazanlar dilerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kuşkonmazla tanıyalım çok olmadı. Evet güzel bir çorba oldu. Sizede hayırlı ramazanlar. Sevgilerimle

      Sil
  4. hiç yapmadığım bir çorba,lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Billur Hanım teşekkür ederim. Pek kullanılmıyor Türkiye de kuşkonmaz hemde alışmamışız. Ama güzel bir tadı var. Tavsiye ederim. Sevgiler

      Sil
  5. Hayatımda hiç kuşkonmaz yemedim. Tadını merak etmiyor değilim doğrusu. Ama görüntüsünden anlıyorum ki çok doyurucu ve sağlıklı bir çorba. Ellerinize sağlık.. :) Yapmayı bilmek çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buse hanım bende kuşkonmazla tanıyalım çok olmadı. Haşlayıp ta veya ızgara da çok kolay yapılabilir. Teşekkürler.

      Sil
  6. Ellerinize sağlık.. Daha önce hiç yemedim açıkçası. Sanırım sebzeler pek bana göre değil..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Hanım tabiki tercih meselesi. Ama her lezzet denemeli bence. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
    2. Gülşah Hanım tabiki tercih meselesi. Ama her lezzet denemeli bence. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  7. Hakkaten çok sağlıklıymış ama bizim eve henüz giremedi.En kısa zamanda alıp tatmak lazım.
    Bu arada çorbasıda şahane görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bal tatlısı ne güzel isim.
      Çorba şahane tavsiye ederim.

      Sil
  8. Kuşkonmaz nerede sayılır acaba bulması zor sanirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Migros, macro center, ve carrefour da var ayrıca konserve gibi cam Şişeden de satılıyor. Ama talebi az olduğu için her zaman bulunmayabiliyor. Sevgiler

      Sil
  9. Ben hiç yemedim kuşkonmaz. Aslında farklı çorbalar yemek adına denemeli. Hep aynı şeyler arasınd dönüp duruyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çeşitliliği seviyorum. Alışksnlıklarımızı değiştirmek bazan gerçekten zor oluyor. Sevgiler

      Sil
  10. çorbasını hiç denemedim ama tadını seviyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tadını seviyorum. Birde çorbasını deneyin derim.

      Sil
  11. lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. Nebiye hanım çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Kuşkonmaz çorbası nefis görünüyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Kuşkonmaz marketlerde var mı nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sena hanım tazeleri migros, macro center ve carrefour larda var. Ayrıca ben pek kullanmıyorum ama konserveside var. Sevgiler

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  15. Hiç denemediğim bir tat, elinize sağlık (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı Hanım teşekkür ederim bence deneyin.

      Sil