ada kek

4 Temmuz 2015 Cumartesi

Çekirdekli Kabaklı Börek

     Kabak dolması yapıldığı zaman genelde  Mücver de yapılır.
     Ben artık klasik mücver yapmayı unuttum diyebilirim. Çünkü yağda kızartılıyor  hele yaz günlerinde biraz ağır geliyor.
     Uzun süre fırında yaptım. Yinede değişiklik yapma gereğini hissettim.
     Şimdiler de  ayçekirdek içi ve tam buğday unuyla börek tadında yapıyorum.  Oldukça lezzetli ve az yağlı bir börek oluyor.
     Işte bu tarifimi sizlerle paylaşmak istedim. Umarım sizler de beğenirsiniz.


Malzemeler 


  • 1 kilo kabağın yanlızca iç kısmı
  • 1 çay bardağı süt 
  • 1 çay bardağı ayçekirdek içi
  • 1 yumurta 
  • 1 su bardağı beyaz peynir 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı tam buğday unu
  • 6 dal maydanoz
  • 6 dal dereotu
  • 6 dal nane
  • 1 /2 paket kabartma tozu 
  • 1 çay kaşığı tuz 


Yapılışı 
  • Öncelikle kabak içlerini incecik  doğrayıp , sıkarak suyunu çıkarttıktan sonra derince bir kaba koyarız.
  • Diğer tüm malzemeleri ilave ederek iyice karıştırırız.
  • Tam buğday unu kullandığımız için oldukça yumuşak bir hamur olmalı. 
  • Malzeme farklılığından dolayı çok cıvık bir hamur olursa ekstra un ilave edebilirsiniz.
  • Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye hamurumuzu  dökeriz.  180 derece önceden ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişiririz.

  • Dilimleyerek soğuk servis yapabilirsiniz.
  • Afiyetler bol olsun. 

27 yorum:

  1. aaaaa bu çok güzel ama... Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, Nefis görünüyor ve çok sağlıklı.
    ben de her seferinde içine artı bir şeyler koyarak fırında yapıyorum:))

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık çok güzel ve lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  5. çok güzel oldu denediğimde, fırın tepsisini küçük tutmak gerektiğini söyleyeyim :)

    YanıtlaSil
  6. annem eskiden çok yapardı bunu. çekirdeksiz tabikisi =) Ellerinize sağlık afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. Evde çekirdek içi de vardı. Böreğe dönüştürmek çok güzel bir fikir. elelrinize sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Valla nefis olmuş. Bunu benim kızım mutlaka yer, sabah ilk iş kabak almak :))

    YanıtlaSil
  9. Bu lezzeti çok merak ettim, deneyeceklerim listesine eklendi bile ;)) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. oo çok güzel olmuş elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Tüm malzemeleri zevkle tüketiyorum nefis olacağına eminim. Kabak dolması yapmayı beklememe gerek yok, çekirdek içi alıp başlayayım bakalım nasıl olacak?
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çekirdeksiz ve buğday unu kullanmadan mücveri fırında yapardım ama çekirdek hoş bir lezzet ve rahiyası katmış ilk fırsatta deneyeceğim tatlım.💟
    Ellerine emeklerine sağlık.
    Sevgilerimi bıraktım.
    Öpüyorum seni kocaman.

    YanıtlaSil
  13. Mücver bizim evin favori yiyeceğidir ancak dediğiniz gibi yağlı oluyor.Bu alternatifi deneyeceğim mutlaka.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık. Çok güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
  15. tam aradığım tarifti teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık lezzetli olduğuna eminim sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Ben de kabak dolması yapınca artan kabak parçalarına, artan pirinçli iç malzemesini de ekleyerek yapıyorum.Çekirdeklisi de ilginç olmuş, bir de böyle deneyelim :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Çekirdekli denemek şart oldu. Fırında çok lezzetli olmuştur.

    YanıtlaSil
  19. çok değişik ve güzel olmuş mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  20. Eskiden kabağın sadece mücverini severdim, şimdi her haliyle severek tüketiyorum. Mücveri de bu şekilde börek gibi yapınca daha da çok sever oldum. Elinize sağlık, sevgiyle... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  21. Birgül'cüğüm nefis görünüyor..ıFırında mücveri ben de seviyorum ama kızartmanın tadı her daim başka bence:))Arada kaçamak yapılabilir:))Çekirdek fikrini sevdim..Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık.Güzel paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  23. Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  24. Yine her zaman olduğu gibi bugünde güzel bir tarif yayınlamışsınız elinize sağlık teşekkürler.

    http://microsoftteknolojileri.blogspot.com/

    YanıtlaSil