ada kek

8 Temmuz 2015 Çarşamba

Göbeği Dolu Kabak


Ege ye gitmeyi ençok herşeyin tazesine güzeline çok kolay ulaşabildiğim için seviyorum. 
Bakarmısınız şu kabakların güzelliğine .


Resimdeki kabaklar doğal çekilmiş ilk haliyle.  Gerçek halinin ne kadar güzel olduğunu tahmin edersiniz sanırım. 
Bu kadar taze Kabakları fazla pişirmek istemedim. 
Hafif közleyip meşhur yaz tatlarımdan  yapayım dedim. 
Sade,  fresh, hafif ve doğal ürünlerle lezzeti arttırdık. Işte resmi.


Malzemeler 
  • 6 adet minik Girit Kabağı
  • 1 su bardağı lor
  • 1/2 su bardağı beyaz peynir
  • 2 haşlanmış kapya biber 
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • tuz -karabiber 



Yapılışı 
  • Öncelikle dereotu ve haşlanmış kapya biberler incecik doğranır ve peynirlerle karıştırılır. 
  • Zeytinyağı nın yarısı karışıma ilave edilir arzu edilirse tuz ve katabiberle tatlandırılır. 
  • Kabakların içleri muntazam bir şekilde oyulur. 
  • Kabakların içleri tuzlanır.  Dış kısımlarına fırça yardımı ile zeytinyağı sürülür.
  • Izgara da veya yoksa teflon tavada sürekli çevirerek ızgara yapılır.  Ve kabaklar yumuşak hal alana kadar bu işleme devam edilir. 

  • Lor peynirli iç malzememizi Kabakları mıza doldurup servise hazır hale getiririz. 
  • Girit Kabağı bulamayan aynı tarifi uzun klasik kabaklar kullanarak yapabilirler. 

  • Afiyetler olsun. 









20 yorum:

  1. Elinize sağlık nefis görünüyor gerçekten.

    YanıtlaSil
  2. Çok kolay gözüküyor, denemek lazım :D eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ankarada hiç denk gelmedim bu kabak çeşidine. Çok lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Kabak sevmediğim halde görselliğine bayıldım :) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. pazar da denk gelirsem mutlaka deneyeceğim nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Kabak ve peyniri çok yakıştırırım. Bu da sper gözüküyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir çeşit olmuş sofralarımız için, Hem hafif, hem lezzetli, hem de görseli çok şık.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Nefis olmuş çok da değişik elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. çok şık bir sunum olmuş ellerine sağlık
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  12. Bu kabağı hiç almadım, denemedim. Ama öyle güzel hazırlamışsınız ki,, Ellerinize sağlık.. Ben de deneyeceğim. Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  13. Benim çok sevebileceğim bir tarif olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Yine her zaman olduğu gibi bugünde güzel bir tarif yayınlamışsınız elinize sağlık teşekkürler.

    http://microsoftteknolojileri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. Normal kabakla yapmistim cok guzel oluyor. Girit kabagi ile hic aklima gelmemisti onu da bir blogger arkadasim soylemisti. Ustune bir de sizde gorunce tesadufun boylesi :) cok da guzel gorunuyor, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil