ada kek

25 Temmuz 2015 Cumartesi

Kalimero -Kabuğundan Yeni Çıkan Civciv

    Bu gün keşke güzel bir gün olsaydı. .. Güneş herzamanki gibi doğuyor aslında ama aydınlattığı yerler  bu kez toz duman maalesef.
     Kalimero  nun anlamının kabuğundan yeni çıkan civciv demek olduğunu biliyormuydunuz.
     Bende sevgili Fatih Güllüoğlu ndan öğrendim  kalimero cupcake tarifini, umarım sizde beğenirsiniz.
      Ve umarım önümüzdeki günlerde insanlık kabuğundan yeni çıkmış bir cibciv gibi umut verici olur.



     Malzemeler 
  • 80 gr beyaz çikolata 
  • 80 gr bitter çikolata 
  • 75 gr şeker
  • 200 gr un
  • 1/2 paket kabartma tozu 
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 2 yumurta
  • 75 gr krema
  • 75 gr süt
  • 30 gr sıvı yağ 



 

Yapılışı 

  • Öncelikle yumurta süt sıvı yağ ve krema bir kapta çırpılır.
  • Daha sonra un, kabartma tozu ve kakao ilave edilip hafifçe karıştırmaya devam edilir. 
  • Beyaz çikolata ve bitter çikolata ile şeker de ilave edilerek homojen bir hamur elde edilir.
  • Minik kek kağıtlarınızın içi yarısına kadar bu hamur ile doldurulur.
  • Önceden ısıtılmış fırında 160 derecede 20 dakika pişirmek yeterli.
  • Afiyetler olsun. 


26 yorum:

  1. Çikolatalı tariflere hayır demek mümkün mü, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekür ederim Kezban Hanım. Bende çikolatasız yapamam.

      Sil
  2. Nefis bir tarif, elinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  3. Kahvemin yanına bir tanesini aldım izninizle. Nefis görünüyorlar...))

    YanıtlaSil
  4. ne hoş ne cici bir güzellikmiş bu böyle, kalimero öyleyse sevgiler, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Vallahi bir iç çektim. Yemek isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğiniz zaman ikram etmekten mutluluk duyarım.

      Sil
  6. Yeni birşey daha öğrenmiş oldum, çok severdim o çizgi filmi...Bu arada keke diyecek birşey yok nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi filmler hiç unutulmazlar değil mi? Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  7. Kalimero benim çocukluğumun tatlı civcivi.... Çok severdim izlemeyi.."Ama haksızlık bu. Öyle değil miédiye diye ortalarda gezen tatlı bir civcivdi.. kara civciv.:)
    Bu cupcakeler de onun kadar şirin görünüyor. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde benim gibi çizgi filmleri unutmuyorsunuz.. Sevindim. Teşekkürler. Sevgiler.

      Sil
  8. Ay nefis elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bir tarif, kesinlikle tadı da güzeldir. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı gibi tadı da çok güzel emen olabilirsiniz. Sevgiler.

      Sil
  10. tarifin çok güzel afiyetler olsun ama dileğine de bayıldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım güzel dilekler hep gerçekleşsin.

      Sil
  11. oh oh mis, gelsin çikolatalar

    YanıtlaSil
  12. Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil