ada kek

11 Temmuz 2015 Cumartesi

Pembe Bulgur Salatası


     Yine yaz için yaptığım kolay tarifler eden birini paylaşacağım sizinle.
     Tüm kız çocuklarının dünyaya bir pembe sevgisi ile betaber geldiğini kimse inkar edemez değil mi?
     Hala içindeki çocuğu unutmayanlar için ben de bir salata yaptım.
     Kısaca şöyle tanımlayabilirim basit, kolay, sağlıklı ve pembe.




Malzemeler 

  • 1 büyük çay fincanı ince bulgur
  • 1/2 çay fincanı pancar suyu
  • 1/2 çay fincanı sıcak su
  • 1/2 çay fincanı zeytinyağı
  • 6 yaprak kıvırcık
  • 1 dal nane
  • Yarım limon suyu 
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • Bir çay kaşığı tuz 


Yapılışı 
  • Daha evvel haşlamış olduğumuz yarım çay fincanı pancar suyu üzerine kaynar su ilave ederek bir fincana tamamlarız.
  • Bulgurun üzerine hemen dökülüp kapağı kapatılır ve 10 dakika kadar bekletilir.
  • Bu arada yeşilliklerimizi çok ince kıyarak hazır hale getiririz.
  • Bulgularımız şiştikten sonra yeşilliklerimizi ve nar ekşisini ilave ederiz. 
  • Daha ekşi bir tat isteyenler yarım limon suyunu da ilave edebilirler.
  • Pembe salatamız limon ve pancar parçaları ile süslenip servis edilir afiyet olsun.

24 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım!kesinlikle her kızın favorisi ilk pembedir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim . Kızlar pembesiz yapamıyor değil mi?

      Sil
  2. çok güzel olmuş,hiç böyle denememiştim.belki de pancar sevmediğimden aklıma gelmedi..
    ellerinize sağlık:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihan hanım bence bir değişiklik yapın. İnanın pancar tadı almayacak sınız rahatlık la söyleyebilirim. Sevgiler

      Sil
  3. Pancar yaptığımda az suyla haşlarım ve o yoğun pemse suyu dondurucuda saklarım. Keklerde, muhallebide güzel oluyor. Bu kullanımına da bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet hanım ben de sizin yaptıklarınızıa bayıldım inanın ben de deneyeceğim dondurucuda hiç saklamamıştım pancar suyu bundan sonra öyle yapacağım. teşekkür ederim sevgilerimle

      Sil
  4. ilk fırsatta deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum çok teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  5. Ne güzel bir fikir. Bulgurla salgam harika. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün hanım sizin fikirlerinizde şahane çok teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  6. Bulguru böyle pembe şekilde sunmak çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor ellerine sağlıkk
    Mutlu bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım size de iyi bayramlar çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Tadı nasıl ki görüntü çok hoş ama tabi pembe pembe

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel pembe pembe. Aklıma kızım doğum günü sofrası geldi. O zaman yapabilirim

    YanıtlaSil
  10. eğlenceli olmuş:))) ellerinize sağlık,çok hoş görünüyor..

    YanıtlaSil
  11. Nefis olmuş renge bayıldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Birgül Hanım ellerinize sağlık. Pancarı mutfakta daha çok turşu olarak hazırlayıp, sonra da salatalara falan kullanıyorum , ama böyle renkli pek güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım harika olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Pancar hem tat hem de renk vermiş, kesinlikle deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  15. Müthiş bir görüntü, insan yemeye kıyamaz, ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  16. Nefis görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil