ada kek

27 Temmuz 2015 Pazartesi

Zerdeçallı Şımarık Muffin


     Yaz sıcaklarına, buğday başkalarına, hatta saç rengime uygun,  daha da ileri gidip denizin tuzunu anımsatan  bir şımarıklık yaptım.
     Zerdeçallı Mısırunlu Muffin.
     Mısırunu nu kendim gittim değirmende çektirdim.  Zerdeçalı Antep ten aldım.
     Daha bitmedi bu şımarıklıklar yumurtayı kümesten alırken tavuk elimi yaraladı  acemilik işte.  Keçi sütünü sabah 10 da Galip Dayı'nın ahırından bisikletle alıp geldim.
     Hepsi gerçek inanın. Güzel bir Kahvaltının ardından  ve hamak keyifli kahve  sonrası mutfağa giriş yapıldı.
     Daha evvelde mısırunlu muffin yapıyordum ama bu daha bir ekmek kıvamında , daha sert bir hamurdan, öyle kek halli bir muffin değil.
     Umarım seversiniz.


Malzemeler 
  • 1 yumurta 
  • 1 çay bardağı süt 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ 
  • 1 yemek kaşığı katı yağ
  • 1 su bardağı mısır unu 
  • 2 su bardağı un 
  • 1 çay kaşığı zerdeçal 
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 2 yemek kaşığı susam



Yapılışı 

  • Katı yağ oda sıcaklığında olmalı.
  • Susam hariç tüm malzemeleri biraraya getirip, kek hamurundan daha katı hatta poğaça hamuruna yakın bir hamur elde ederiz.
  • Muffin kaplarının veya mini kağıt kapları nın iç kısımlarını fırça ile yağlarız.
  • Kapların yarısına kadar hamur doldururuz. 
  • Bir fincan suya bir çimdik zerdeçalı karıştırıp fırça ile hamurların üzerini hafifçe nemlendirip susam dökeriz.
  • 160 derecede sararıncaya kadar  ortalama 30 dakika pişiririz. 
  • Özellikle sıcakken tereyağ peynir ile şahane olur. 
  •  Afiyetler olsun. 




35 yorum:

  1. Bu kadar güzel şeyler yapıp formunu nasıl koruyorsun? Yemek bloglarını takip etmeye başladığımdan beri 10 kg aldım nasıl vericem diye düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal hanım sormayın felaket durumdayım. Yemek yapmayı da yemeği de çok seviyorum.

      Sil
  2. Görüntü çok güzel, eminim tadı da öyledir. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahika hanım teşekkür ederim. Tadı görüntüsünden güzel diyebilirim. Sevgiler

      Sil
  3. Ama çok güzel olmuştur bu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett. Güzel oldu.. Saadet hanım çok teşekkür ederim. Çok naziksiniz.

      Sil
  4. Ne kadar şirin ve lezzetli duruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  5. Adı gibi kendileri de çok güzel olmuşlar.Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz hanım çok teşekkürler ediyorum.🌹. Sevgiler

      Sil
  6. Harika ve pofuduk görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle pofuduk oldular. Peynirle nefis oluyor. Teşekkürler

      Sil
  7. Canım keşke yakın olsaydıkta gelseydiniz.Ama Ank yolunuz düşerse mutlaka beklerim memnun olurum..Kek nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım doğma büyüme Ankara lıyım. Arasıra geliyorum umarım görüşürüz. Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  8. Birgül hanım elinize sağlık, bazen öyle denk geliyor bütün malzemeler özenle itina ile seçilmiş, tazecik ,afiyetle yiyin. Geçe sütüyle ben Antalya da tanıştım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla Antalya da Keçi bol Sütten bol olmalı. Fırsat olunca yararlanıyorum doğal besinlerden. Sevgiler

      Sil
  9. Elinize sağlık, şahane görünüyor (:

    YanıtlaSil
  10. masal okuyorum zannettim bir an, harikasınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler böyle hissetmeniz sevindim. Sevgiler

      Sil
  11. Elinize sağlık muffin yemedim sanirim hiç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben size yapıp göndereyim. Ne dersiniz.

      Sil
  12. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. hakikaten çok şımarık olmuş güzelliğinden olsa gerek ellerine sağlık afiyetler olsun
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  14. çok güzel görünüyor keşke zayıf ve hiç kilo problemim olmasaydı:((

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel görünüyor..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Bu kadar ilgiden sonra şımarıp böyle şımarıp kabarnasa yazık olurdu.
    Çok nefis görünüyorlar ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Hikayesi ayrı kendisi ayrı güzel bir tarif olmuş, ellerinize sağlık ;))

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuşlar. Ben istiyorummmm

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel ve lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık arkadaşım bayağı meşakatlı bir tarif tadıda muhteşemdir eminim bende isterim.

    YanıtlaSil
  21. cnm harika görünüyorlar, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık, çok leziz görünüyorlar =)

    YanıtlaSil
  23. süper görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil