ada kek

6 Ağustos 2015 Perşembe

Türk Kadayıfı

    Yarın Balıkesir'den arkadaşım  kaymak getirecek. Ön hazırlık yapmak gerek.
     Bende Hatay dan kadayıf alıp dondurucuya koymuştum. Hemen çıkarıp cevizli klasik bir kadayıf tatlısı yaptım.
     Çünkü hem yapımı çok basit, hemde kaymakla şahane bir ikili bence.
     (Kadayıf  Türkiyemize ait bir lezzet  umarım Türk Tatlısı olarak kalır.)
    Sonuç olarak kaymaklar gelmeden arkadaşı hazır bekliyor.
     Yarın fotoğraflarını çekemeden yine biteceğini bildiğimden bu gün çektiğim kaymaksız  resimlerle tarifimi paylaşıyorum.

Malzemeler 
  • Ortalama 25×35 cm tepsi için
  • 350 gr kadayıf 
  • 150 gr tereyağı 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 3 su bardağı şeker 
  • 3 su bardağı su 
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu 

Yapılışı 
  • Şeker ile suyu ocağa koyarız. Kaynamaya başlayınca 10 dakika daha kaynatırız.  İnmeye yakın 1 tatlı kaşığı limon suyu ilave ederek oda sıcaklığında soğumaya bırakırız. 
  • Kadayıfları geniş bir kaba alıp elimizle çekiştirerek koparıp boylarını iyice küçültürüz.
  • Eritmiş olduğumuz tereyağına sıvı yağ katıp kadayıfların üzerine dökeriz. 


  • Elimizle iyice harmanlarız.
  • Kadayıfların yarısını tepsiye alır, elimizle bastırarak düzleriz. 
  • Üzerine cevizlerin hepsini eşit serperiz.
  • Kadayıfların kalan kısmı ile cevizlerin üzerini örteriz. 
  • Bir bardak yada kavanoz yardımı ile kadayıfların üzerlerine bastırarak sıkışmasını sağlarız. 
  • 180 derece ısınmış fırında altı üstü pembeleşinceye kadar pişiririz.
  • Ilk sıcaklığı geçtikten sonra üzerine soğumuş şerbeti dökeriz. 
  • Şerbeti kadayıf çektikten sonra , hatta bir gün sonra kaymak ve dondurma ile servis yapabilirsiniz
  • Afiyetler tatlılıklar çok olsun.

28 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.. Evde yapılan kadayıfı daha çok seviyorum. Gerçek lezzetini ev kadayıfında daha iyi alıyorum sanki. Afiyetle tüketin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde yapılan her şeyi güzel bence sizinle aynı fikirdeyim sevgiler.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Hatice hanım çok teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  3. Işte ben bunu basaramiyorum. Her işin bir ehli var. Ustasindan sormak lazım sizin gibi. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün hanım estağfurullah. Ben sizin başarısız olduğunuza inanmıyorum. teşekkür ederim sözlerinden dolayı

      Sil
    2. Nilgün hanım estağfurullah. Ben sizin başarısız olduğunuza inanmıyorum. teşekkür ederim sözlerinden dolayı

      Sil
    3. Nilgün hanım estağfurullah. Ben sizin başarısız olduğunuza inanmıyorum. teşekkür ederim sözlerinden dolayı

      Sil
  4. Ç ok güzel bir tatlı tarifi paylaşmışsınız teşekkürler.

    Microsoft teknolojileri

    YanıtlaSil
  5. Oy oy oy pek bir nefis görünüyor.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim beklerim. Sevgiler

      Sil
  6. Tam yemelik olmuş bu ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet hanım çok teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  7. BEn hiç denemedim ama annem süper yapar :) ellerinize sağlıkkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeldir anne yemekleri. Anneciğinizin ellerine sağlık ben de teşekkür ederim.

      Sil
  8. Oooo bol cevizli de olmuş nefis görünüyor ellerine sağlık.Arkadaşım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım çok teşekkür ederim sevgili arkadaşım sağ ol.

      Sil
  9. Bana çok ağır geliyor bu :(

    YanıtlaSil
  10. Çok severim :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Nasıl da severim.
    Bir Adana seyahatimde kadayıfın kaymakla pişirilenini yemiştim. İnanılmaz bir lezzet o da. Başka yerde de rastlamadım.
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Çok nefis gözüküyor üzerine Balıkesirden kaymakmı dediniz? Bomba olur bomba.
    Kadayıf tatlısını ailece çok severiz ama ben tam tuturamam şöyleki: her şeyi anlattığınız gibi yapıyorum ama istediğim kıtırlığı yakalıyamıyorum çok yumuşak oluyor. Ben biraz kıtır kıtır olsun istiyorum da.
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil