ada kek

17 Ağustos 2015 Pazartesi

Krep Alâ -kırmızı krep-


     Krep çok sevdiğim kolay lezzetlerden biri benim için.
      Krep deyince Fransızlar akla gelirken, Anadolu da akıtma diyebileceğimiz hatta benim kardeş dediğim bir sıvı hamur, üstelik her şekle girmeye müsait.
      Krep aynı zamanda bir çeşit kumaş. Tam hamuruna uygun akışkan dökümlü bir kumaş.
     Eskiden Türk kadınları hazır giyinmez terzide diktirirlerdi kıyafetlerini.
      Ben çok iyi hatırlıyorum rahmetli annemle krep kumaş almaya gittiğimiz zamanları. Kumaş almak ayrı özen, düğmeleri şeçmek ayrı bir özen gerektirirdi.
     Bu krep hiç kırmızı giymeyen anneme gitsin.


Malzemeler 
  • 1 yumurta 
  • 1 kahve fincanı şeker 
  • 1 kahve fincanı süt
  • 1 kahve fincanı çilek püresi 
  • 4 kahve fincanı un 
  • 1 tatlı  kaşığı kakao 
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu 
Iç kısmı için
  • 1 paket Kremşanti 
  • 1 su bardağı ndan az eksik süt
  • 15-20 adet çilek
  • Süsleme için pudra şekeri ve çikolata sos




Yapılışı 

  • Kremşantiyi 1 su bardağından az eksik süt ile hazırlayıp dolaba koyarız.
  • Ilk olarak çileklerin bir kısmını şeker ile beraber  püre haline getiriyoruz.
  • Daha sonra tüm malzemeleri tek tek ekleyip sıvı bir hamur elde ederiz.
  • Çırpıcı ile hamuru pürüzsüz bir hale getiririz. Hamuru bekletecek olursak koyulaşır bu durumda içine 1-2 yemek kaşığı su ekleyebiliriz. 
  • Yapışmaz tavanın  ortasına küçük bir kepçe ile hamurumuzdan koyarak krepleri pişiririz. 
  • Pişen krepleri üzerleri kapalı olarak bekletiriz.
  • Kreplerin ortasına Kremşanti koyarız ve ikiye katlarız sandeviç gibi.
  • Krebimizin kremşantili bölümlerini mini mini doğradığımız çileklere bularız. 
  • Üstünü çikolatalı sos ve pudra şekeri ile süsleriz. 
  • Alâ Afiyetler olsun. 




42 yorum:

  1. ben de çocukluğumda rahmetli anneciğimin ağzından çok duyardım, krep kumaş ... mekanları cennet olsun , bu güzel tatlınız ruhlarına değsin ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sözler çok teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  2. offf nefis gözüküyor bayıldım :)

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem görünüyor,ellerinize sağlık.Krep benimde çok sevdiğim bir lezzet.Bu şekild ehiç denemedim.Tarif için teşekkürler.Afiyet bal olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ne demek. Ben teşekkür ederim bu güzel sözler için sevgiler.

      Sil
  4. Krep çok severim. Bugüne kadar hep tuzlu çeşitlerini denedim. Ama çilekli, krem şantili olunca dikkatimi çekti. Hatta evde çilek olsa şimdi kalkıp yapardım:)
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım bir gün ben yaparım sevgiler.

      Sil
  5. Bizim oralarda da akıtma olarak bilinir şimdi biraz daha statü kazanarak ad değiştirdi.Çocukluğumdan beri çok severim ancak şeker ya da meyve ile hiç denemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz hanım söylediklerinize katılıyorum benim annem de akıtma derdi. Biz şimdi tabi ki süsledik püsledik bu şekle getirdik. Sevgiler

      Sil
  6. E süper bişey olmuş. Sunum yine harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler nilgün hanım sevgiler.

      Sil
  7. Ellerine sağlık harika görünüyor çilek kremşanti off of sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım çok teşekkürler. Sevgiler benden.

      Sil
  8. Süper bir tarif bu.. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül hanım çok teşekkürler.

      Sil
  9. tarif süper ama artık çilek mevsimi geçti çileksiz yapsak da bir şey olmaz değil mi aynı şekilde olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çilek marmelatı ile yaparız çilek reçeli ile yaparız. Her türlü olur canınız nasıl isterse öyle yaparız hayal etmesi sizden. Sevgiler

      Sil
  10. Sanırım kızım buna bayılacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense kızlarımızın hepsi buna bayılıyor.

      Sil
  11. Buna bayıldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Öfffff deyip kaçıyorum ben ama. Çok güzel bunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet hanım kaçmayın ara sıra yemek lazım. Çok tatlı şirin şeyler sevgiler.

      Sil
  13. Annenize Allah rahmet eylesin... Giyse kırmızılar ne yakışırdı kim bilir..:(
    Krep çilekli olunca ilgimi çekti... Deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy...Çok teşekkür ederim. Sevgiler sunuyorum

      Sil
  14. çok çok nefis bir görüntü fazla bakamayacağım ekrana çekiyor beni:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım çok tatlısınız. Teşekkür ediyorum sevgiler sunuyorum.

      Sil
  15. Ellerinize sağlık, Ben de çok seviyorum krep ve pankek hazırlamayı. İstediğimiz gibi renklendirebiliyoruz. Arasına ne arzu edersek koyabiliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Kezban hanım hayal etmek yapmak kadar basit.

      Sil
  16. krep çok severim. Şahane gözüküyor!

    YanıtlaSil
  17. ups bayıldım, şahane ve nefis görünüyor (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı hanım teşekkür ederim. Şımardım şimdi.

      Sil
  18. nefis olmuş :) ellerine sağlık bloğunu takipteyim sevgiler: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca hanım çok teşekkür ederim takipte olduğunuza sevindim. Ben de sizin blogunuza bakarım şimdi. Sevgiler

      Sil
  19. Ben ona BİNBİR YÜZLÜ KREP diyorum.Tatlıdan tuzluya herşey.Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel isim teşekkür ederim sevgiler.
      Gerçekten her türlü tarife yakışıyor.

      Sil
  20. Ay ne kadar guzelmis, kirmiziya bayilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel hayatımızdan renkler eksik olmasın sevgiler

      Sil
  21. Nefis nefis nefis olmuş
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilay hanım çok çok teşekkürler.
      Sevgiler.

      Sil